تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زباله را شب در خانه هاى خود نگه نداريد و آن را در روز به بيرون از خانه منتقل كنيد،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803822849




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آذين: «قصه پريا» يك اثر متفاوت اجتماعي است


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: آذين: «قصه پريا» يك اثر متفاوت اجتماعي است خبرگزاري فارس: يك منتقد گفت: فيلم سينمايي «قصه پريا» يك اثر متفاوت اجتماعي با ساختار خوب سينمايي درباره معضل اعتياد است. «جبار آذين» منتقد و مدرس سينما در گفت‌وگو با خبرنگار سينمايي فارس در مورد فيلم سينمايي «قصه پريا» ساخته فريدون جيراني، اظهار داشت: فيلم سينمايي «قصه پريا» ساخته سينماگري است كه با ابعاد فعاليت‌هاي هنري‌اش از او چهره‌اي متفاوت در عرصه هنرهاي نمايشي ايران ارائه كرده است. وي در ادامه تاكيد كرد: هنرمندي كه كار در مطبوعات سينمايي، تحقيق درباره تاريخ اجتماعي سينما، فيلمنامه‌نويسي، كارگرداني فيلم و مجموعه تلويزيوني و سرانجام اجراي تلويزيوني را در كارنامه هنري خود به ثبت رسانده است. اين منتقد در ادامه به فارس، گفت: اين فيلمساز كه گاه به گاه از لغات بالا، پايين و بدنه سينماي ايران سردرمي‌آورد، قوام حضوراش در حيطه هنرها را عمدتاً در سينما، سيما و توليد فيلم‌ها در سينماي ميانه خلاصه كرده است. آذين تصريح كرد: فيلم جديد او علي‌رغم گذر از مميزي به دليل ويژگي‌هاي موضوعي و ساختاري يكبار ديگر توانايي‌ها و قابليت‌هاي «فريدون جيراني» را در معرض تماشا و قضاوت قرار مي‌دهد. اين مدرس دانشگاه در ادامه خاطرنشان كرد: فيلم سينمايي «قصه پريا» يك ملودرام تلخ اجتماعي است كه داستان اثرگذارش را با تشكيل يك مثلث پر سوءتفاهم غير عشقي، طرح مسائل، چالش‌هاي شخصيتي و اجتماعي مطرح مي‌كند. آذين ادامه داد: «حديث مسرور» (باران كوثري)، «سياوش مسرور» (مصطفي زماني) و «سروين» (مهناز افشار)، اضلاع مثلثي هستند كه اعتياد آن‌را شكل داده است. وي ادامه داد: فيلم سينمايي «قصه پريا» قصه بدون بازگشت آن‌هايي است از هر طبقه و قشر اجتماعي با سواد و بي‌سواد، آرمان‌گرا، متحجر، شخصيت انساني، اجتماعي و سرنوشت خود را با فراغ موهن اعتياد گره زده‌اند. اين منتقد در ادامه افزود: فيلمنامه اين فيلم را «رحمان سيفي‌آزاد» و «ليلا لاريجاني» با لحاظ اطلاعات علمي و رعايت موازين قانوني، اجتماعي و همچنين توجه به سليقه‌ها و وسواس‌هاي «فريدون جيراني» نوشته‌اند. آذين ادامه داد: با آنكه موضوع فيلمنامه يعني اعتياد مسئله جديد نيست و هزاران بار در انواع فيلم‌ها و سريال‌ها كار شده است اما نگاه جديد فيلمنامه‌نويس به قصه و روايت به نسبت متفاوت آن‌ها از فيلم سينمايي «قصه پريا» و همچنين استحكام و شخصيت‌پردازي‌هاي به نسبت پذيرفتني ماحصل نوشته فيلم را مقبول و گاه جذاب مي‌نمايد. اين مدرس دانشگاه در ادامه به فارس، گفت: از نقاط عطف فيلم پايان غافلگير كننده و تاثيرگذار آن است گر چه تعداد كساني كه از دام اعتياد جسته‌اند كم نيست اما خطر بازنگشتن آن‌ها به دامان خانواده و اجتماع بسيار بزرگ‌تر و مهلك‌تر است. وي ادامه داد: در واقع با اوضاعي كه سوداگران مرگ به وجود آورده‌اند بر تعداد آن‌هايي كه ديگر باز نمي‌گردند، افزوده مي‌شود، نويسندگان فيلمنامه و كارگردان به درستي اين نكته را دريافته و به همين خاطر قهرمان‌هاي خاكستري فيلم را در جاده‌اي بدون بازگشت تصوير كرده‌اند. اين منتقد در ادامه اظهار داشت: فيلم سينمايي «قصه پريا» روايت خوب و تاثيرگذار خود را مديون فيلمنامه جمع و جور، نگرش دردمندانه فيلمنامه‌نويسان به معضل اعتياد، كارگرداني حرفه‌اي، ساختار سينمايي استاندارد فيلم، بازي‌هاي مقبول «باران كوثري»، «بيژن امكانيان» و «مصطفي زماني»، فيلمبرداري، ميزانسن‌ها و فضاسازي مناسب فيلم است گرچه از گزينش و بازي‌هاي «مهناز افشار» و «ستاره اسكندري» بايد به عنوان نقاط ضعف فيلم ياد كرد. «جبار آذين» در پايان اين گفت‌وگو خاطرنشان كرد: فيلم سينمايي «قصه پريا» يك اثر متفاوت اجتماعي با ساختار خوب سينمايي درباره معضل اعتياد است. انتهاي پيام/ف




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 202]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن