تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 27 خرداد 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به خداوند امیدوار باش، امیدی که تو را بر انجام معصیتش جرات نبخشد و از خداو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801222985




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

1 (صفحه يك)


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: 1 (صفحه يك)
حجة الاسلام والمسلمين قرائتي: محوريت اصلي زندگي زناشويي بايد تأسي به آيات قرآن باشد

نماينده ولي فقيه در سازمان نهضت سواد آموزي و رئيس ستاد اقامه نماز كشور تاكيد كرد: بايد محوريت اصلي زندگي زناشويي تاسي به آيات پر بار قرآن كريم باشد.حجةالاسلام والمسلمين محسن قرائتي در همايش يك روزه همسرداري از ديدگاه قرآن و در جمع طلاب خواهر حوزه هاي علميه مشهد افزود: قرآن حاوي درسهاي انسان ساز بسياري است كه تأسي و عمل به آنها موجب توفيقات انسان مسلمان در ابعاد مختلف زندگي مي شود.به گزارش ايرنا، وي ادامه داد: توجه به ظواهر دنيوي و مادي و سطوح زندگي خانوادگي زن و مرد در انتخاب همسر درست نيست، بلكه ملاك اصلي در اين ارتباط بايد تفاهم، ايمان و تعهد باشد.وي خاطرنشان كرد: زنها و مادران نقش مهم و اساسي در تربيت فرزندان دارند و در اين زمينه از جايگاه خاصي نسبت به مردان برخوردارند، لذا بايد با حساسيت خاصي در تربيت فرزندان خود اهتمام ورزند.وي در بخش ديگري از سخنانش گفت: يكي از تنگناهاي مهم در جامعه اسلامي آن است كه نسخه لازم از آيات قرآن مجيد براي رفع مشكلات مختلف پيچيده نمي شود و به اندازه لازم در تبيين آيات در اين ارتباط تلاش نشده است.وي در عين حال گفت: اگر در جامعه اسلامي ما به قرآن و نهج البلاغه به طور كامل توجه مي شد و مفاهيم پر بار اين كتابهاي بسيار ارزشمند براي آحاد جامعه تبيين مي شد، بسياري از تنگناهاي كنوني جامعه را نداشتيم.وي گفت: محور اصلي در حوزه هاي علميه بايد قرآن و تأسي بيش از پيش به آيات اين كتاب مبين باشد و روحانيان محور اساسي موضوع و بخشهاي گوناگون سخنرانيهاي خود را با تأسي به آيات قرآن پر بارتر كنند.

استاندار خراسان رضوي: يك دهم حاشيه نشينان كشور در مشهد ساكن هستند

استاندار خراسان رضوي گفت: هم اينك يك دهم حاشيه نشيني كشور به مشهد تعلق دارد.
محمدجواد محمدي زاده در ديدار با اعضاي كميسيون عمران مجلس با جدي دانستن معضل حاشيه نشيني در مشهد افزود: يك دهم از جمعيت حاشيه نشين كشور در حاشيه شهرستان مشهد ساكن هستند.
وي خاطرنشان كرد: 650 تا 700 هزار حاشيه نشين در مشهد وجود دارد كه سالهاي گذشته به مشهد مهاجرت كرده اند و مشكلات خدماتي، فرهنگي، درماني و معيشتي دارند.
وي افزود: 150هزار پلاك در حاشيه شهر مشهد وجود دارد كه عمران، آبادي، مسائل بهداشتي و خدمات در آنجا انجام نمي شود.
رئيس شوراي تأمين خراسان رضوي ادامه داد: براي موضوع حاشيه نشيني به عنوان يك معضل اجتماعي، سياسي و امنيتي كه تنها مختص به خراسان رضوي نيست بايد چاره انديشي شود.
وي همچنين مشكل حاشيه نشيني در بعضي شهرهاي استان را جدي دانست و افزود: مجلس بايد با انديشيدن سازوكاري، دستگاههاي مختلف اجرايي را مكلف به ارائه خدمات به حاشيه نشينان كند.
محمدي زاده با اشاره به مصرف بخش اعظم آب خراسان رضوي در بخش كشاورزي گفت: مصرف آب در اين بخش داراي هدررفت بسيار و پايين بودن بازدهي است.
نماينده عالي دولت در خراسان رضوي تصريح كرد: بايد در روش كشت براي افزايش بازدهي و جلوگيري از هدررفت آب مديريت علمي انجام شود.
وي با تأكيد بر تعيين قيمت واقعي آب گفت: تمام شركتهاي آب با مشكل نبود قيمت واقعي آب مواجه هستند كه بايد مجلس براي تعيين قيمت واقعي آب راهكاري بينديشد.
وي نخستين مشكل بخش آب را نبود مديريت واحد برشمرد و گفت: بايد مديريت ساختاري در بخش آب كه هم اكنون توسط وزارتخانه هاي جهاد كشاورزي و نيرو انجام مي شود به يك مديريت واحد تبديل شود.
محمدي زاده همچنين با مهم دانستن كنترل آبهاي مرزي خاطرنشان كرد: مجلس شوراي اسلامي بايد رديف اعتباري مشخصي براي كنترل و تقويت استفاده از رودخانه هاي مرزي و جلوگيري از خارج شدن اين آبها اختصاص دهد.
به گزارش فارس، وي ادامه داد: استفاده و مهار آبهاي مرزي به نفع كشور بوده و كاهش هزينه ها را در پي دارد.
استاندار خراسان رضوي با تأكيد بر انجام طرحهاي انتقال آب گفت: اين طرحها داراي مشكلاتي در اختصاص فاينانس است كه بايد مجلس شوراي اسلامي آن را برطرف كند تا پروژه هاي انتقال آب به شهرستانهاي اين استان به نتيجه برسد.
نماينده دولت در خراسان رضوي با اعلام مستقل بودن برق منطقه اي خراسان گفت: برق استان خراسان مستقل بوده و به شبكه سراسري وصل نيست.
وي با بيان اينكه تاكنون در استان قطعي برق نداشته ايم، افزود: اگر چاره انديشي در تأمين برق انجام نمي شد، بدون ترديد در موضوع برق مشكل داشتيم.
وي با اشاره به مشاركت بالاي بخش خصوصي در تأمين برق استان افزود: بخش خصوصي با ورود فناوري جديد برق بادي باعث بومي شدن اين نوع تأمين برق شد.
محمدي زاده افزود: در حال حاضر مجوز توليد 100مگاوات برق به بخش خصوصي داده شده است.
وي با اشاره به تونلهاي بادي فراوان در خراسان رضوي افزود: در خراسان تونلهاي بادي فراواني از جمله ديزباد تا نشتيفان و سبزوار وجود دارد كه مي تواند 40 هزار مگاوات برق توليد كند كه تأثير زيادي در تأمين برق كشور خواهد داشت.
استاندار خراسان رضوي با بيان اينكه قيمت خريد برق از بخش خصوصي 65 تومان در هر كيلووات است، افزود: بايد قيمت برق توليدي توسط بخش خصوصي به صرفه توليدكنندگان باشد.
وي خواستار تجديدنظر در قيمت برق خريداري شده از بخش خصوصي و ارائه مشوقهاي لازم و اعتبارات مناسب بانكي به اين بخش شد و گفت: مجلس شوراي اسلامي مي تواند راهكارهاي لازم در اين زمينه را پيش بيني كند.
وي ادامه داد: دو نيروگاه در استان وجود دارد كه داراي مشكلات اعتباري هستند و به منابع مالي خارجي نياز دارند.
به گفته استاندار خراسان رضوي با تأمين اعتبار و در پي آن ساخت اين نيروگاهها در 10 سال آينده در تأمين برق استان مشكلي وجود نخواهد داشت.

يك نماينده مجلس: اتمام پروژه هاي عمراني خراسان رضوي نيازمند همت دولت و مجلس است

عضو كميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي گفت: اتمام پروژه هاي عمراني خراسان رضوي نيازمند همت دولت و مجلس است.
سيد محمدكاظم حجازي در حاشيه جلسه با مديران دستگاههاي اجرايي خراسان رضوي به خبرنگاران گفت: با توجه به نيازهاي موجود و جايگاه خاص اين استان به لحاظ وجود بارگاه منور رضوي و برنامه ريزيهاي صورت گرفته، تلاشها و اقدامهاي قابل توجهي در زمينه هاي عمراني در خراسان رضوي انجام شده است.
وي با بيان اينكه هم اينك حجم قابل توجهي از پروژه ها در اين استان در حال انجام و نيمه تمام است، گفت: با بهره برداري از اين پروژه هاي در حال اجرا، ميزان رفاه مردم منطقه افزايش چشمگيري خواهد يافت.
وي همكاري و سرمايه گذاري مردم استان در جهت پيشبرد طرحهاي عمراني را در كشور منحصر به فرد خواند و گفت: در اين ميان مشاركت بيشتر بخش خصوصي در زمينه هاي اجرايي و سرمايه گذاري ضرورت ويژه اين استان است كه بايد محقق شود.
اين نماينده مجلس ادامه داد: دولت و بخش خصوصي بايد به تعهدات خود در خصوص طرحهاي عمراني در زمان مقرر عمل كنند.عضو ديگركميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي هم گفت: در صورت تصويب مجلس، بودجه طرحهاي نيمه تمام خراسان رضوي براي سال آينده افزايش مي يابد.
محمد امين فرج زاده رضوي افزود: با ارائه گزارش اعضا و تصميمات كميسيون عمران، پيشرفت پروژه هاي عمراني استان سريعتر مي شود.وي بر تسريع در روند اجراي پروژه هاي آب و فاضلاب تأكيد كرد و افزود: پروژه فاضلاب شهر سبزوار، نيشابور و برخي شهرهاي ديگر استان نيازمند نگاه ويژه مسؤولان است.

قائم مقام مديرعامل شركت برق منطقه اي استان: روند ظرفيت سازي توليد برق درخراسان كند است

قائم مقام مديرعامل شركت برق منطقه اي خراسان گفت: اين شركت در سال جاري با كمبود هزار ميليارد ريال اعتبار مواجه است.مجيد سعادتمند گفت : بخش انتقال و توزيع برق منطقه اي خراسان در هر سال به يكهزار و 655 ميليارد ريال اعتبار نياز دارد.وي با اشاره به اينكه شركت برق منطقه اي خراسان در سال جاري با كمبود اعتبار هزار ميليارد ريالي مواجه است، بيان داشت: اعتبار مصوب اين شركت براساس بودجه سال جاري هزار و 355 ميليارد ريال است كه تاكنون 650 ميليارد ريال آن تخصيص يافته است.وي با بيان اينكه بخشهاي خانگي، عمومي و كشاورزي استان، به ترتيب 28، 9، 31 درصد برق را مصرف مي كنند، يادآور شد: بخشهاي صنعتي، تجاري و روشنايي استان به ترتيب 22، 6 و 4 درصد برق مصرف مي كنند.قائم مقام مدير عامل شركت برق منطقه اي خراسان اظهار داشت: بخش كشاورزي خراسان بيش از متوسط كشوري و بخش صنعتي آن نيز كمتر از متوسط كشوري برق مصرف مي كنند.سعادتمند با بيان اينكه روند ظرفيت سازي توليد برق در خراسان كند است، تصريح كرد: بخش خصوصي در زمينه سرمايه گذاري براي احداث نيروگاه با مشكلاتي از قبيل تسهيلات بانكي، مجوزهاي محيط زيست و تامين سوخت مواجه است.به گزارش ايسنا وي يادآور شد: كافي نبودن منابع داخلي شركت برق منطقه اي خراسان به دليل پايين بودن قيمت فروش برق، اجراي طرحهاي مصوب و ظرفيت سازي جهت دوام تأمين برق مشتركان، پاسخگويي به متقاضيان را مشكل كرده است.سعادتمند خاطرنشان كرد: به دليل تركيب نوع مصرف و بالا بودن مصرف كشاورزي و پايين بودن نرخ تعرفه بخش كشاورزي، ميانگين نرخ فروش برق استانهاي خراسان را كاهش داده است.وي با اشاره به اينكه افزايش قيمت كالاهاي اساسي و تجهيزات مورد نياز صنعت برق از مشكلات شركت برق منطقه اي خراسان است، افزود: اين شركت در تأمين سوخت نيروگاههاي استانهاي خراسان در فصل زمستان و خريد زمين براي احداث پستها و تحصيل مسير و حريم براي خطوط انتقال با مشكل مواجه است.

يك مسؤول: عامل 30 درصد كندي پروژه هاي راه، ادارات و مؤسسات هستند

مدير كل راه و ترابري خراسان رضوي گفت: ادارات و مؤسسات دولتي عامل 30 درصدي كندي در اجراي برخي پروژه ها هستند.هاشمي نسب در گفتگو با مهر با اشاره به اينكه در اكثر محورها وجود تير برق، فيبر نوري و ... از مهمترين مشكلات است، گفت: هم اكنون در محور كاشمر به خليل آباد 360 تير برق در حريم تأسيسات قانوني جاده وجود دارد كه موجب كندي پروژه شده است.وي در خصوص اعتبارات دو بانده كردن محور كاشمر- خليل آباد و بردسكن گفت: در شرايط كنوني براي اجراي اين پروژه 5/1 ميليارد تومان هزينه شده و 5/1 ميليارد ديگر نيز به پيمانكار پروژه بدهكاريم.وي گفت: در اين پروژه تاكنون 700 ميليون تومان از اعتبارات ملي و 400 ميليون تومان از اعتبارات كاشمر و خليل آباد تخصيص يافته است.هاشمي نسب با اشاره به اينكه ضريب روحيه برخورداري راهها در كاشمر بالاي 90 درصد است، افزود: باوجود تردد زياد در اين محورها از هيچ كدام عوارض دريافت نمي شود، كه اگر گرفتن عوارض قانونمند باشد مي توان عوارض دريافت شده از هر وسيله نقليه را صرف هزينه هايي براي همان شهر كرد.
 يکشنبه 5 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن