تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 3 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):اگر مردم تعقل می کردند و مرگ را تصور می کردند، دنيا ويرانه مى‏شد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801771089




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

توصيه هاي مفيد براي خانمهاي شاغل !


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: استرس و اضطراب در محيط کار به يک خطر شغلي براي سلامتي افراد در سراسرجهان تبديل شده است . پژوهشها نشان داده است که کارمندان در مدت کوتاهي ميتوانند در مقابل فرسايش ناشي از استرسهاي کاري تاب بياورند . فرهنگ سرعت ،اسايش و لذات آني هم ما را به سوي واکنشهاي استرس زا مي کشاند .

ـ اما آيا استرس کاري زنان با استرس کاري مردان تفاوت دارد؟ بر اساس تعريف ، چون استرس پاسخ فيزيکي بدن و روان به شرايط خطرناک است ،پژوهشها نشان داده است که استرس زنان در محيط کار بيشتر به عدم تعادل بين خانه و شغلشان ارتباط دارد واسترس کاري مردان بيشتر به شغلشان مربوط است .
تحقيقات گويايي اين مطلب است که زنان بيش از 60 درصد در نگهداري خانه و فرزندانشان موفق ترند . زنان مجرد و مطلقه ( بيوه ) که به تنهايي زندگي ميکنند ، حدود80 تا 100صد مسئوليتهاي خانه داري و بچه داري را برعهده دارند . در نتيجه ، زنان بيشتر احتمال دارد که بيش از رسيدن به سرکار دچار استرس شوند .

ـ شرايط مکاني يکي از بخشهاي پيش بيني استرس است . بنابراين ، يک خانم در جايي با انعطاف کمتر ، در معرض خطر بيشتري نسبت به محيطهاي آرام قرار دارند .جالب است که پيامد استرس زنان به طور قابل توجهي متفاوت است . به طور طبيعي ، زنان ميتوانند چند کار را با پيچيدگي آن انجام دهند . بدون در نظر گرفتن کار براي خود يا ديگران ، خانواده و کار از هم جدا نيستند .

ـ بنابراين با چه روشهايي ميتوان استرس کار زنان را کاهش داد ؟
1. استرس را جدي بگيريد و ساده نپنداريد .

2. زمان استراحت ، استراحت واقعي داشته باشيد .پژوهشها نشان داده که زمانهاي کوتاه استراحت يا ناهار ، کارايي ما را افزايش ميدهد ، بنابراين بهتر کار ميکنيد ، قدم زدن در بيرون اثر زيادي دارد ، يک جفت کفش راحت داشته باشيد .

3. در محيط کار ، چه چيزهايي به شما ارامش ميدهد و از استرس دور ميکند ؟ هريک از عواملي که در کاهش استرس نقش دارند را پيدا کنيد .

4. گفت و گوهاي روشن و درست روش مهميدر کاهش استرسهاي ناشي از انتظارات وقتها ، زنان با احساسات گفت وگو ميکنند ، متاسفانه در چنين گفت و گوهايي، پيام اصلي گم ميشود .

5. به طور طبيعي ، کافئين موجب واکنشهاي استرس زاي جسميميشود . درمحل کار ، چقدر قهوه يا نوشيدنيهاي داراي کافئين مينوشيد ؟ اين گونه نوشيدنيهاي را کاهش دهيد و به جاي آن ، آب نوشيد .

6. خوب صبحانه بخوريد . پژوهشها نشان داده خوردن صبحانه يکي از سالم ترين عادتهاست . بدن و مغز ما در طول شب به مدت 12 ساعت يا بيشتر بدون کربو هيدراتهاي بوده است . صبح ، هنگام تجديد آن است . غذاهاي ساده براي جبران آن بهتر است ، مانند ماست ، ميوه ، آب ميوه يا مخلوط آنها و ميتوانيد روز خود را با پروتئين ، کلسيم و ويتامينها شروع کنيد.

7. روغنها يا بوهاي ملايم و معطر مانند رز و نارگيل ، استرس را کاهش ميدهند .

8. بيرون از محل کار از خود مراقبت کنيد . خواب خوب ، تعادل هورموني و ترميم سلولي را براي بدن ما فراهم ميکند . ببينيد به چه چيزهايي نياز داريد تا 8-7 ساعت بخوابيد . غذاي مناسب بخوريد که بدن تان را براي زمان استرس ، آماده کند . سسها و مواد شيمايي را کاهش دهيد يا قطع کنيد .

9. در زمان بندي سخت برنامهها ، ورزش کاهنده خوب استرس است .

10. بياموزيد چگونه واقعا استراحت کنيد . ممکن است اين پيشنهادات تکراري به نظر آيد اما زنان از افراد ديگر بيشتر از خود مراقبت ميکنند . اين احساس مسئوليت در زمان کار هم با آنهاست . موسيقي آرام گوش کنيد و به چيزهاي خوب گذشته فکر کنيد حتي اگر کوچک باشد . زمان هاي دلچسب ، بازده کاري را افزايش ميدهد .

11. در مورد کاهش استرس ، اضطراب نداشته باشيد و از آن نگراني نسازيد .
به واکنشهاي بدنتان در شرايط گوناگون توجه کنيد ، نفسهاي عميق بکشيد و پيشامدهاي منفي را به مثبت تبديل کنيد






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 116]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن