واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: جام جم آنلاين: سريال «سه در چهار» از سريالهايي است كه بايد براي ديدن آن حوصله به خرج داد. بايد نشست و با آدمهاي آن ارتباط برقراركرد و در زندگي آنها كنجكاو شد تا ديد آدمهاي متعلق به طبقهاي كه سريال سه در چهار آنها را ترسيم كرده است، چگونه زندگي ميكنند. براي لذت بردن و خنديدن به ماجراهاي سريال سه در چهار نبايد زود قضاوت كرد؛ چون در اين صورت با شنيدن صداي رضاعطاران در تيترا ژ اول سريال به اين فكر خواهي كرد كه با كاري شبيه آثار عطاران روبه رو هستي، اين فكر زماني قوت ميگيرد كه نام عطاران به عنوان مشاور كارگردان نيز در تيترا ژ ديده ميشود. البته تيترا ژ سه در چهار خيلي شبيه سريالهاي ترش و شيرين، متهم گريخت و خانه به دوش است. هرچند مخاطبان تلويزيون از اين سريالها خاطرات خوشي دارند و به احتمال زياد بدشان نميآيد مانند اين سريالها را بار ديگر هم ببينند، اما مسلما وقتي پخش سريال جديدي شروع ميشود مردم توقع دارند كه موضوعات جديدي را در اين سريال ببينند و چيزهاي تازهتري آنها را به خنده وادار كند. اگر براي پيگيري نكردن سريال سه در چهار دنبال بهانه باشيد ميتوانيد اين نكته را يادآوري كنيد كه سه در چهار در قسمتهاي نخست خيلي شبيه سريال «دلبر آهني» بود كه چند سال پيش مهدي صباغزاده آن را كارگرداني كرد و بازيگر نقش اصلي آن محمد كاسبي بود كه او هم يك پيكان داشت و روزي ماشينش را دزد برد. او هم يك باجناق داشت كه مراودات آن دو خيلي با هم صادقانه نبود. اما اگر حوصله داشته باشيد و به تماشاي سريال سه در چهار بنشينيد امتيازات اين سريال را هم خواهيد ديد. سه در چهار فيلمنامه خوبي دارد. نويسنده اين فيلمنامه عليرضا مسعودي است كه در ايام نوروز سريال قرارگاه مسكوني كه نوشته او بود از تلويزيون پخش شد. مسعودي آن زمان گفت كه براي ترسيم ماجراهاي قرارگاه مسكوني بيشتر از خاطرات دوران سربازي خودش استفاده كرده است و اكنون هم ميتوان گمان كرد كه مسعودي در نوشتن فيلمنامه سه در چهار هم دوباره به سراغ خاطرات خود رفته يا اينكه در اطراف زندگي آدمهايي كه در سه در چهار ميبينيم تحقيق زيادي كرده است و آنها را بهخوبي ميشناسد. شخصيتهاي سه در چهار متعلق به قشر متوسط هستند كه به شيوه خودشان زندگي را ميگذرانند و در روابط اجتماعي و خانوادگي آنها مختصات خاص خود را دارند كه براي تصويري كردن و يا نوشتن درباره آنها بايد يا از نزديك با آنها زندگي كرده باشي و يا درباره رفتارهاي آنها تحقيقات مفصلي انجام داده باشي تا بتواني آنها را باورپذير و واقعي از كار در بياوري. آدمهاي متعلق به اين طبقه مرفهيني نيستند كه براي خودشان اتاق جداگانه داشته باشند و به تنهايي روي تختخواب بخوابند و صبحانه، ناهار و شام خود را پشت ميز بخورند و هر گاه كه اراده كنند بتوانند غذا بخورند. آدمهايي كه نمونه آنها را در سه در چهار ميبينيم اعضاي خانوادههايي هستند كه كنار هم دور يك سفره و در يك زمان مشخص غذا ميخورند و كنار هم تشك پهن ميكنند و ميخوابند و البته اگر زيادي خوابشان بيايد همان وسط اتاق در جمع ميگيرند و با خيال راحت ميخوابند. روابط عروس و مادر شوهرهم در اين طيف جالب است و كسي ميتواند آنها را به درستي تصوير كند كه با دقت، ظرايف رفتاري آنها را ديده باشد. سه در چهار فقط اين ظرايف رفتاري را به تصوير كشيده است و همين است كه باعث خنداندن خلايق ميشود. شخصيتها زندگي معمولي خود را ميكنند، اما اين زندگي معمولي شرايطي را فراهم ميكند كه باعث ايجاد كمدي موقعيت ميشود. نوع بازي بازيگران سه در چهار هم به موفقيت اين سريال كمك كرده است.كاسبي واقعا خوب است او توانسته به خوبي نقش مردي كه بيكار شده و بايد مخارج خانواده خود را تامين كند، اجرا كند. كاسبي هم از نقشي كه به او سپرده شده شناخت داشته است، براي اثبات اين گفته فقط كافي است سكانسهايي را بهخاطر بياوريد كه او ماشينش را از دست داده بود و بيكار در خانه مانده بود و حوصلهاش سر رفته بود، به همين دليل به تمام گوشه،كنار خانه سر ميزد و در همه كارهاي خانه دخالت ميكرد. شهره لرستاني هم با دقت نقش خود را بازي ميكند. رفتارهاي او باورپذير است و مخاطب احساس نميكند با يك بازيگر طرف است كه دارد نقش بازي ميكند. صادقي مثل هميشه روان بازي ميكند و مهران رجبي هم مثل هميشه انگار براي بازي در اين نقش بازيگر شده است. سه در چهار را ميتوان ديد و به اين انديشيد كه زندگي در تمام سطوح جامعه هر چند ميتواند سخت باشد، اما شيريني آنهم ديدني است. مجموعه داستاني سهدرچهار ، شنبهها، دوشنبهها و چهارشنبهها ساعت 22 از شبكه يك سيما پخش و يكشنبهها، سهشنبهها و پنجشنبهها ساعت 15/15 تكرار ميشود.
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 326]