تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 29 آبان 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ارزش چهار چيز را جز چهار گروه نمى‏شناسند : جوانى را جز پيران، آسايش را جز گرفتاران...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

خرید نهال سیب

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1831228343




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

- تهیه کننده گاو صندوق : خودسانسوري از موقع نوشتن شروع مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:راسخون:

تهيه‌كننده «گاوصندوق» در ادامه‌ي نشست  با اشاره‌ي به زمان نوشتن فيلمنامه «گاو صندوق» و فكردن به مميزي در ساخت آثار به خصوص مجموعه‌هاي طنز، گفت: خودسانسوري از موقع نوشتن شروع مي‌شود.   مصطفي عزيزي يادآور شد: دراين كار وقتي با دوست جوانم، «امير عربي» در حال نگارش فيلمنامه بوديم، نخستين سانسور‌كننده‌ي كار خود من بودم. در بخشي از گفت‌وگوهاي من و آقاي عربي، به اين نكته فكر كرديم كه شخصيت دختر چه كاره باشد؛ پيشنهاد اين بود كه روزنامه‌نگار باشد و روزنامه تعطيل و بيكار شده‌است. اما نمي‌توانستيم چنين فرضي را عملي كنيم، بنابراين به سمت‌هايي كه مي‌شد رفتيم.   او اظهار كرد: مميزي از موقع نگارش متن و طرح دادن شروع مي‌شود و تا اجرا و پخش ادامه دارد.   ***در تلويزيون هميشه نگران هستم   بهاره رهنما در ادامه صحبت‌هاي عزيزي به نمونه‌اي از مميزي‌هاي تلويزيون اشاره كرد و گفت: به هنگام ايفاي بازي من دوست دارم بزرگ بخندم؛ چراكه عقيده دارم، خنده اولين وسيله‌ي ارتباط آدم‌ها با هم بوده‌است؛ ولي در تلويزيون هميشه نگران هستم.   او در پاسخ به پرسش ايسنا درباره شيوه‌ي خنده‌اي كه در سريال «مرد هزار چهره» به كارگرداني مهران مديري، داشت، گفت: اين نحوه خنده در «مرد هزار چهره» كاريكاتورگونه بود؛ اما در كل تلويزيون براي خانم‌ها محدوديت دارد؛ در تلويزيون بازيگران خانم نبايد به ديوار تكيه بدهند يا پا روي پايشان بيندازند. در صحنه‌اي از سريال «گاوصندوق» در اداره آگاهي نشسته بودم و قبل از آغاز ضبط لم داده بودم؛ يكي از مسؤولان اداره آگاهي به صورت دستوري از من خواست كه درست بنشينم كه من به او توضيح دادم كه صحنه‌ي بعد قرار است اين گونه تصويربرداري شود؛ اما بعد فكر كردم كه اگر از ديد اين آقا اين صحنه مشكل دارد حتما در پخش تلويزيوني هم با مشكل مواجه مي‌شود.   *** اصولا كار اجتماعي در ايران خالي از طنز نيست   رهنما سپس تاكيد كرد: وقتي سريالي با تمام اين محدوديت‌ها خوب ساخته مي‌شود، جاي تشكر بيشتر دارد؛ چراكه در سينما و تئاتر آزادي عمل بسيار بيشتر است.   بازيگر سريال «گاوصندوق» در ادامه با تاكيد بر اين كه اين سريال مجموعه‌اي طنز نيست، خاطرنشان كرد: «گاوصندوق» تنها لحظه‌هاي طنازانه در اجرا و نوشتن داشت وگرنه اين سريال اصلا طنز نيست و بيشتر كاري اجتماعي محسوب مي‌شود؛ البته لايه‌هاي طنزي هم در آن وجود دارد؛ اصولا كار اجتماعي در ايران خالي از طنز نيست.   *** من دچار خودسانسوري نمي‌شوم   ابراهيمي درباره محدوديت‌هايي كه قوانين مميزي براي بازيگران به همراه دارد، گفت: خود من دچار خودسانسوري نمي‌شوم، اما به هر حال قوانيني در مملكت و تلويزيون ما حاكم است و من هم تربيت‌يافته اين مملكت هستم. با اين حال سعي مي‌كنم خودسانسوري نكنم. ضمن اين كه كارگردان حضور دارد و سعي مي‌كند اين صحنه‌ها را منطقي كند.   بهاره رهنما هم در اين باره توضيح داد: در بازي من و آقاي ابراهيمي تعليق خوبي وجود داشت. به لحاظ شرعي ما از چند قسمت اول زن و شوهر بوديم، ولي در داستان اين قضيه معلوم نمي‌شد. بنابراين بايد به گونه‌اي بازي مي‌كرديم كه هم گرمي روابط زن و شوهر را داشته باشيم و هم از آن جا كه تماشاگر نمي‌دانست ژيلا و هوشنگ زن و شوهر هستند، مميزي‌ها رعايت شود.   او سپس به بازيگر نقش برادر ژيلا اشاره كرد و گفت: جاي سينا رازاني را در اين نشست خالي مي‌كنم؛ اكيپ سه‌ نفره، من، آقاي ابراهيمي و سينا رازاني بسيار خوب بود و بارها در پشت دوربين با هم گپ مي‌زديم و صحنه‌ها را مرور مي‌كرديم.   ***الان هم اين شخصيت صداي خيلي‌ها را درآورد‌ه‌است   بازيگر نقش «ژيلا» سپس اظهاركرد: من از آقاي ميري متشكرم،چراكه نقشي كه در نوع خودش متفاوت است را به من دادند. پيش از اين در سريال‌هايمان شخصيت دختران فراري و لات و خلاف زياد داشتيم، ولي سعي كرديم «ژيلا» شخصيتي متفاوت باشد؛ در مورد نحوه بيان و انتخاب كلمات از سوي اين شخصيت دقت بسيار مي‌كرديم تا با مشكل مواجه نشويم؛ البته همين الان هم اين شخصيت صداي خيلي‌ها را درآورد‌ه‌است و آقاي عزيزي هم‌چنان گرفتار هستند.   ***به محض اين‌كه سريالي پربيننده شد، واكنش‌ها شروع مي‌شود   مصطفي عزيزي درباره مميزي سريال‌ها در تلويزيون گفت: تلويزيون استانداردها و خط‌قرمزهايي دارد كه ما رعايت مي‌كنيم و شايد كمي بالاتر از آن‌ها مي‌رويم. اما وقتي كاري پخش مي‌شود انواع گروه‌هاي فشار، خط‌قرمزها را تغيير مي‌دهند.   وي ادامه داد: ما براساس قوانين تلويزيون فيلم‌نامه را مي‌نويسم و خودمان را بر اساس اين قواني تنظيم مي‌كنيم، اما به محض اين‌كه سريالي پربيننده شد، واكنش‌ها شروع مي‌شود و مميزي‌ها هم سخت‌تر مي‌شود.   تهيه‌كننده «گاو صندوق» اظهار كرد: هر گروه فشار تمايل دارد براساس سليقه خودش خط‌قرمزها را قرار دهد. متأسفانه تلويزيون در برخي موارد زيربار مي‌رود و بعضي مواقع هم زيربار نمي‌رود. فشارهاي بيروني بر مجموعه‌ها از سوي صاحبان قدرت تحميل مي‌شود وگرنه مردم عادي هيچ‌گاه اعتراض نمي‌كنند. اين گروه‌هاي فشار هستند كه اتفاقات را تفسير و معنا مي‌كنند و آن‌چه اتفاق مي‌افتد زاييده ذهن خودشان است.   وي ادامه داد: وقتي يك بازاري را در سريال‌مان به تصوير مي‌كشيم كه پول نزول مي‌دهد، بازاري‌هاي خوب و شريف كه اهل نزول و ريا نيستند نبايد ناراحت شوند؛ بلكه آن‌هايي كه بين خودشان و اين شخصيت وجه اشتراك مي‌بينند بايد واكنش نشان دهند.  

***تصوير زني كه قرمه‌سبزي مي‌پزد   بهاره رهنما درباره‌ي نقش «ژيلا» گفت: به قول يكي از دوستان منتقد، در «گاوصندوق» نمونه بارز يك لات زنانه را درآورده‌ايم؛ ژيلا در عين حال كه شخصيتي لات و خلافكار است، زنانگي‌هاي خاص خود را هم دارد.   اين بازيگر و نويسنده سپس در پاسخ به پرسشي درباره خلق شخصيت جذاب مثبت در سريال‌ها، خاطرنشان كرد: ارائه تصوير زني كه قرمه‌سبزي مي‌پزد، از سوي تلويزيون، كافي است. چند سالي است كه پرداختن به مقوله‌ي زن برايم بسيار مهم شده‌است و اين مساله را در نقشهايم و هم‌چنين متن‌هايي كه مي‌نويسم(از جمله سريال شمس‌العماره) مي‌توانيد مشاهده كنيد.   او ادامه داد: شخصيت «ژيلا» با وجود اين‌كه خلاف است، اما قابليت‌هاي زن ايراني را نشان مي‌دهد. مدتي است كه ركورد خلق زنان مهربان و مثبت در تلويزيون ما زده شد. ضمن اينكه من چندان شخصيتي اخلاق‌گرا نيستم و تا حدودي از آدم‌هاي خلاف بيشتر خوشم مي‌آيد؛ در سريال «گاو صندوق» ما روي نكات مثبت زن ايراني دست گذاشتيم تا دختران ايراني بفهمند كه مي‌توانند در جامعه حقشان را بگيرند.   *** بلد نيستم به گونه‌اي بازي كنم كه از من متنفر شوند   رهنما هم چنين در ادامه اين مطلب در پاسخ به اين كه با چنين تفكري نبايد به او نقش‌هاي منفي را پيشنهاد داد، گفت: اصولا بلد نيستم به گونه‌اي بازي كنم كه از من متنفر شوند؛ اگر نقش يك قاتل هم به من پيشنهاد مي‌شد، آن را به گونه‌اي بازي مي‌كردم كه مردم از او بدشان نيايد.   ***چندان بلد نيستم نقش منفي بنويسم   مصطفي عزيزي، تهيه‌كننده و نويسنده سريال «گاو صندوق» هم در تائيد صحبت‌هاي رهنما اين گونه گفت كه چندان بلد نيستم نقش منفي بنويسم.   او سپس اظهار كرد: شايد در بيان اين جمله كمي اغراق‌ كرده باشم اما بايد يادآور شوم كه نقش منفي داريم تا نقش منفي؛ يك شخصيت منفي مانند «جلوه» است كه نزول مي‌خورد و ريا مي‌كند ولي رابطه‌ بسيار خوبي با دخترش دارد و پدر خوبي است؛ دليلي ندارد اگر فردي كار خلافي مي‌كند همه وجوه شخصيتي‌اش را منفي بدانيم.   ***جذاب نبودن اغلب شخصيت‌هاي مثبت   عزيري درباره‌ي جذاب نبودن اغلب شخصيت‌هاي مثبتي كه در تلويزيون ما خلق مي‌شوند، خاطرنشان كرد: در مورد شخصيت‌هاي منفي مي‌توانيم وجوه مثبت را هم نشان دهيم ولي به شخصيت‌هاي مثبت نمي‌توانيم جنبه‌هاي منفي بدهيم. اين مساله كه يكي از مميزي‌هاست، باعث مي‌شود كه شخصيت‌هاي مثبت ما مصنوعي شوند.   اين تهيه‌كننده و نويسنده گفت: شخصيت مثبت ما بايد در برخورد با جنس مخالف همواره عبوس باشد و اصطلاحا در برخورد با دخترها دلش نلرزد. اين گونه است كه شخصيت‌هاي‌ مثبت ما اغلب منفعل هستند.   *** تاكيد مديران سيما بر انتقال پيام   مصطفي عزيزي در پاسخ به پرسشي درباره‌ي تاكيد مديران سيما بر انتقال پيام توسط سريال‌ها و محدوديت‌هاي احتمالي كه ممكن است اين تاكيدات در پي داشته باشند، گفت: سال‌هاست كه دفترچه‌هايي پر از كد درباره انتقال پيام وجود دارد و براي هر طرحي كه ارائه مي‌شود، بايد اين كدها را پر كرد.   ***اصولا كارگردان تجربه‌گرايي هستم   مازيار ميري هم درباره ضرورت انتقال پيام توسط سريال‌هاي تلويزيوني و محدوديت‌هايي كه اين مساله براي سازندگان به همراه دارد، گفت: من اصولا كارگردان تجربه‌گرايي هستم و دوست دارم داستان را خوب بگويم. به همين دليل در فيلم آخرم زبان متفاوتي را تجربه كردم. در «كتاب قانون» زبان مفرحي در نقد اجتماعي وجود دارد. در «گاوصندوق» هم همين‌طور است چراكه متن به ما اين اجازه را مي‌داد.   *** دوست دارم كاري بسازم كه لودگي نكند   اين كارگردان گفت: دوست دارم كاري بسازم كه لودگي نكند و از هر ابزاري كه بيينده را پاي تلويزيون نگه دارد، استفاده نكرده باشم و سرمان بالا باشد. عوامل اين كار، از ميان افراد حرفه‌يي انتخاب شدند چراكه براي تلويزيون و تهيه‌كننده كيفيت مهم بود.   ميري سپس تاكيد كرد: برايم مهم اين بود كاري بسازم كه داستانش را راحت بيان كند و مخاطب را راضي كند. ممكن است «گاوصندوق» درصد برابري به لحاظ بيننده با كارهاي طنز ديگر نداشته باشد، ولي در نهايت شما بيننده‌اي داريد كه انتخاب مي‌كند.   *** اگر تلويزيون در لايه‌هاي زيرين پيام را مطرح نكند، بيننده پس مي‌زند   اين كارگردان در عين حال با مقايسه تعداد مخاطب سريال‌هاي تلويزيون و فيلم‌هاي سينمايي اين گونه گفت: براي من جذاب است سريالي بسازم كه مخاطب زياد داشته باشد؛ چرا كه توسط 30- 40 ميليون مخاطب مورد قضاوت قرار مي‌گيري. اگر تلويزيون نتواند در لايه‌هاي زيرين پيام را مطرح كند، بيننده پس مي‌زند.   مصطفي عزيزي هم درباره تاكيد بر ضرورت انتقال پيام توسط سريالهاي تلويزيوني گفت: ما عادي زندگي مي‌كنيم و زندگي نمي‌كنيم كه پيام بدهيم يا بگيريم ولي از زندگي درس مي‌گيريم. وقتي داستاني از زندگي را خوب روايت كنيم و تصوير واقعي از زندگي بدهيم، آدم‌هاي مختلف نسبت به جايگاه اجتماعي و سطح فكري، پندها و برداشت‌هاي خودشان را خواهند داشت. پندهايي كه ممكن است اصلا به ذهن من و كسي خطور نكرده باشد؛ ما سعي مي‌كنيم در «گاوصندوق» يك روايت خوب داشته باشيم.   ***بهتر است درباره آن‌چه پخش مي‌شود، حرف بزنيم   به گزارش ايسنا، در اين نشست مازيار ميري هم‌چنين در پاسخ به پرسشي درباره‌ي حذفيات احتمالي سريال «گاوصندوق» خاطرنشان كرد: بهتر است درباره آن‌چه پخش مي‌شود، حرف بزنيم.   *** سريال‌ها و دغدغه اجتماعي امروز   كارگردان «گاوصندوق» در پاسخ به پرسش ديگري مبني بر اين كه آن‌چه در اين سريال به آن پرداخته مي‌شود، موضوع امروز و دغدغه اجتماعي ما نيست، اظهار كرد:‌ سريال ما را بايد با سريال ديگر شبكه‌هاي داخلي مقايسه كنيد. ما براساس مديوم تلويزيون حركت مي‌كنيم.   وي بستر اصلي سريال «گاوصندوق» را ژانر سرقت دانست و افزود: به دليل نوبودن ژانر سرقت كه در «گاو صندوق» با كمدي رومانتيك همراه شده‌است و ما آن را كمتر در تلويزيون‌مان ديده‌ايم، مي‌دانستيم كه قسمتهاي اوليه با گارد همراه مي‌شود. اما از 6- 7 قسمت بعد بيننده با نوع سريال آشنا شد و از قسمت 15-16 به بعد اطرافيان زنگ مي‌زنند و مي‌گويند بگو دزد كيست.   او ادامه داد:‌ جوانان سريال «گاوصندوق» را دوست دارند؛ ما از همان ابتدا فكر كرديم بايد به مردم احترام بگذاريم.   ***   ميري در ادامه اين نشست به ريتم تند سريال «گاوصندوق» اشاره كرد و گفت: آقاي عزيزي (تهيه‌كننده) به عنوان نويسنده خودشان مدام لوكيشن اضافه مي‌كردند. در اين سريال ما از مونتوري استفاده كرديم كه به عنوان قصاب معروف است. بر اين اساس توانستيم در تايم درست، ريتم مناسبي ارائه دهيم و روايت خوبي داشته باشيم.   ***براي پول اين سريال را نساختم   مازيار ميري در اين نشست جذابيت متن را عاملي براي ساخت سريال «گاوصندوق» اعلام كرد و گفت: با خواندن متن احساس كردم فكر نويي در متن وجود دارد كه به شعور مخاطب احترام مي‌گذارد.   وي ادامه داد: دوستي نوشته بود كه كارگردانان سينما براي پول به تلويزيون مي‌آيند؛ اما من براي پول اين سريال را نساختم. من تمام محدوديت‌هاي تلويزيون را مي‌دانم و اين‌كه بايد در روز چه ميزان فيلم گرفت. در پيش‌توليد تمام حرف‌ها را با هم زده بوديم و هرچند تطابق با اين شرايط برايمان سخت بود اما از آن‌جا كه تعهد كل گروه بود، آن را اجرايي كرديم.   *** معدود مديران خوب   عزيزي كه علاوه بر تهيه‌كنندگي به عنوان نويسنده هم با سريال «گاوصندوق» همكاري داشته‌است، در مورد متن گفت: در ميان طرح‌هايي كه ارائه شد و با آقاي افخمي مرور كرديم، طرحي به نام «شرخرها» بود. در اين متن زمينه‌اي وجود داشت كه شخصيت اصلي دچار مشكل مي‌شود و براي برداشتتن چك و سفته وارد آپارتمان مي‌شود؛ گاو صندوق خالي را مي‌بيند و بعد قصه «گاو صندوق» دنبال مي‌شود. با آقاي افخمي چند جلسه‌اي صحبت كرديم و در ادامه ايشان براي ساخت «خورشيد پنجم» رفتند؛ پس با آقاي امير عربي صحبت كرديم.   وي ادامه داد: آقاي تخشيد، مدير گروه فيلم و سريال شبكه سه آقاي خوشبختانه جزء معدود مديران خوب است كه خودش ديد حرفه‌يي به سريال و متن دارد. ايشان سال‌ها متن‌هاي مختلف خوانده‌اند و نقطه نظرات كارشناسي مي‌دهند و البته سعي مي‌كنند اعمال‌نظر مديريتي نكنند و بيشتر نظر بدهد؛ آقاي تخشيد نظرها را گفتند و با آقاي عربي نوشتيم و خانم پگاه جهاندار هم به ما اضافه شدند.   عزيزي متن «گاوصندوق» را پيچيده خواند و افزود: آقاي ميري زماني به ما ملحق شدند كه ما پنج قسمت را نوشته بوديم و سيناپس هم داشتيم. ايشان هم نقطه‌نظراتي داشتند كه گفتند و بعد من و آقاي عربي در يكي از شهرستان‌ها رفتيم و شروع به نوشتن كرديم. در متن اين سريال روي ديالوگ‌ها و تكيه كلام‌ها خيلي كار شده‌است.   ***هيچ كدام از صحنه‌هاي سريال «گاوصندوق» اضافه نيستند   عزيزي بر اين نكته تاكيد كرد كه هيچ كدام از صحنه‌هاي سريال «گاوصندوق» اضافه نيستند و به ذكر مثالي در اين باره پرداخت و گفت: در اين سريال ما شخصيتي مثل دكتر(دايي) داريم كه بعضي‌ها گفتند شما اضافه گذاشتيد كه تنها مزه بپراند و نقشي در قصه ندارد و مي‌توانستيد اين شخصيت را حذف كنيد؛ اين درحالي‌ است كه زماني كه اين ديالوگ‌ها و صحنه‌ها را مي‌گذاشتيم، در خدمت ژانر سرقت بود.   ***بعضي از سريال‌ها به رودخانه كر وصل هستند   نويسنده و تهيه‌كننده سريال «گاوصندوق» در ادامه در پاسخ به پرسشي درباره‌ي آغاز پخش اين سريال پيش از اتمام تصويربرداري، خاطرنشان كرد: پخش اين سريال چند روز مانده به پايان تصويربرداري آغاز شد و ما چندان تحت فشارنبوديم. ضمن اين كه در ساخت سريال‌هاي تلويزيوني با محدوديت‌هاي مالي مواجه هستيم و اگر تصويربرداري 6 يا 7 ماه به طول بيانجامد، تهيه‌كننده بيچاره مي‌شود. بعضي از سريال‌ها باز هستند و گويي به رودخانه كر وصل هستند كه ساختشان چند سال طول مي‌كشد اما ما هزينه‌ها و بودجه محدود داريم.   ***مازيار ميري و گروه تحت فشار بودند كه كار به موقع به پايان برسد   او يادآور شد كه «گاوصندوق» با درجه «ب» برآورد شده‌است و از اين لحاظ مازيار ميري و گروه تحت فشار بودند كه كار به موقع به پايان برسد.   عزيزي سپس تصريح كرد: به عنوان تهيه‌كننده شرمنده گروه هستم؛ چراكه برخي از عوامل ما از جمله خود آقاي ميري اولين بار بود كه مي‌خواستند سريال كار كنند و تازه با مشكلات تلويزيون آشنا مي‌شدند. برخي‌ها در زمان انتخاب آقاي ميري به من گفتند كه ايشان سينمايي كار است و از آنجا كه بودجه چنداني هم نداري، برايت مشكل ايجاد مي‌كند ولي من سال‌هاست كه آقاي ميري را مي‌شناسم و مي‌دانستم بهتر از بسياري از كارگردان‌ها كه سال‌ها در تلويزيون كار كرده‌اند، با سرعت و كيفيت خوب كار را جلو مي‌برند.   وي ادامه داد: جدا از اخلاق‌ و منش ايشان، وقتي با آقاي ميري كار مي‌كرديم، خيالم راحت بود كه با يك سلامت كار جلو مي‌رود.   ***مسلما اگر زمان بيشتري داشتيم...   مازيار ميري در ادامه صحبت‌هاي عزيزي يادآور شد: آقاي عزيزي در «راه بي پايان» هم اين تجربه را داشتند كه پخش در پايان تصويربرداري، آغاز شد. آقاي همايون اسعديان هم بسياري از اتفاقات را براي من پيش‌بيني مي‌كرد؛ براي مثال به من گفت كه پيش از اين كه تصويربرداري تمام شود، يك روز مي‌آيند و مي‌گويند بايد پخش را شروع كني و همين اتفاق هم افتاد. در فاصله 7 - 8 روز مانده به پايان تصويربرداري آقاي تخشيد(مدير گروه فيلم و سريال شبكه سه) يك روز آمدند و گفتند بايد پخش را بعد از دلنوازان شروع كني؛ من به مرور ديدم كه تمام پيش‌بين‌هاي آقاي اسعديان درست است.   وي ادامه داد: مسلما اگر زمان بيشتري داشتيم، دقت و وسواس بيشتري در تدوين به خرج مي‌داديم. اما ما مي‌دانستيم براي كجا كار مي‌كنيم و خودمان را براي اتفاقات اينچنين آماده كرده‌ بوديم.   ميري سپس خاطرنشان كرد: تدوينگر ما آقاي معيني جمله‌اي دارد به اين مضمون كه تدوين هيچ گاه تمام نمي‌شود، فقط كافي مي‌شود؛ قطعا اگر زمان بيشتري داشتيم بهتر كار مي‌كرديم. اما كاري كه در برنامه‌ريزي اتفاق افتاد اين بود كه از ابتدا مونتور و صدا‌گذار مشخص بود و از همان ماه اول تصويربرداري تدوين را آغاز كرديم.   ***زماني كه بچه‌هاي سينما آمدند سطح سريال‌ها بهتر شده‌   مازيار ميري در پاسخ به پرسش ديگر ايسنا مبني بر همكاري كارگردانان سينما با تلويزيون و اين كه برخي كارگردانان سينما در حد انتظارات در تلويزيون ظاهر نشده‌اند، گفت: در تلويزيون اين اتفاق مي‌افتد؛ اما نمي‌توان منكر اين قضيه شد كه از زماني كه بچه‌هاي سينما آمدند و سريال‌ كار كردند، سطح سريال‌ها بهتر شده‌است. سريالي كه توسط كارگرداناني چون همايون اسعديان و احمد اميني ساخته مي‌شود، مسلما از ريتم و كيفيفت و فضاي قابل قبولي برخوردار است.   اين كارگردان سينما و تلويزيون سپس اظهار كرد:‌ممكن است ما سريال‌هاي برخي دوستان سينمايي را دوست نداشته باشيم، ولي سطح سريال‌ها بالا آمده‌است.   ميري در پايان با بيان اين كه «ما از زبان و شرايط نو استقبال نمي‌كنيم»، در اين باره تصريح كرد: بهترين اتفاق اين است كه آدم‌ها گوش‌هايشان را ببندند و فقط كار كنند. در «گاوصندوق» من و آقاي عزيزي مي‌توانستيم با هم حرف بزنيم و از هم گله كنيم و اين كافي است.            /1001/





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: راسخون]
[مشاهده در: www.rasekhoon.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 333]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن