تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 آذر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر باطل با حق درنياميزد، بر حقيقت جويان پوشيده نمى مانَد و اگر حق با باطل آميخته ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

خرید نهال سیب

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

رفع تاری و تشخیص پلاک

پرگابالین

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1835402319




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تصمیم‌گیرنده نهایی همه هستند جز مخاطبان سینما


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: فرهنگ > سینما  - امیرحسین علم‌الهدی در آخرین یادداشتم در سال گذشته اشاره داشتم که امید است همزمان با فرارسیدن نوروز و دعای یامقلب القلوب  و الاحوال... تغییرات معناداری در احوالاتمان داشته باشیم. در ادامه یادداشت‌هایم نکات جدیدی را مربوط به حوزه توزیع و نمایش بیان می کنم: چند سالی است که اصرار داریم تعداد اکران سینمایی فیلم‌ها را در شهر تهران بالا ببریم و ضعف‌های حوزه تولید را در حوزه نمایش بپوشانیم. تا پایان سال 1386 سینماهای کشور می‌بایست با چهار سینمای اصلی شهر تهران شامل عصرجدید 1، قدس، استقلال و آفریقا خود را هماهمنگ می‌کردند و تقریبا بیش از 90 درصد فیلم‌های به اکران درآمده در سینماهای کشور اکران سراسری خود را با این سینماها آغاز کردند. پس از ساخت سینما آزادی متولیان سینمایی دولت و شورای صنفی تصمیم گرفتند تعداد سینماهای اصلی را به پنج سینما افزایش دهند و راحترین نوع تصمیم‌گیری را در حوزه‌ای که نیازمند تحلیل و پژوهش است با اتکا به سنت 30 سال گذشته ادامه دهند! به جرات می‌توانم بگویم ایران تنها کشوری است که سیستم نمایش سینمایی خود را به گونه‌ای تنظیم کرده که امکان فروش خیره‌کننده در کشور را تقریبا غیرممکن کرده و این سیستم نمایشی ترجیح می‌دهد در حوزه نمایش سینمایی خود وفادار به عدالت باشد و از خوان نمایشی کشور همه به یک میزان برداشت کنند و در این شرایط اختلاف فاحش فروش تقریبا امکان پذیر نیست. البته استثنا در این مورد فقط مربوط به سال 1388 و فیلم «اخراجی‌ها 2» برمی‌گردد. مهمترین دلیل پرفروش بودن این فیلم اکران چهار فیلم «اخراجی‌ها 2»، «سوپر استار»، «وقتی همه خوابیم» و «بیست» در کنار هم بود. ظرفیت‌های بوجود آمده در حوزه نمایش (پردیس‌های سینمایی تهران) در سال‌های 86 تا 88 توانستند به بهترین نحو ممکن در اختیار این فیلم قرار گیرند و بیش از یک سالن نمایش را توانستند در اختیار این فیلم قرار دهند. مصداق این ادعا اکران امسال سینماهای تهران با پنج فیلم است که شبیه‌سازی سال 1388 به صورت ناقص محسوب می‌شود. سه فیلم دیگر امسال که هر کدام طبق معمول ادعای پرفروش بودن داشتند، عملا امکان فروش را ندارند و نهایتا با فروش‌های معمولی کار نمایششان پایان می‌پذیرد. اگر می‌خواهیم اکران سینمایی تهران که کشور هم به آن وابسته است به حداقل رونق دست پیدا کند چاره‌ای نداریم که علاوه بر کاهش اختیارات بازدارنده شورای صنفی نمایش و دولت اجازه دهیم هر فیلم بنا به پتانسیل واقعی خود سینماهایش را پیدا کند. هر فیلم به عنوان سرگروه سینماهای خود در بازار نمایشی حضور پیدا کند و ادبیات سینمادارای «چند پرده اکران» بنا بر مقتضیات خود جاری و ساری شود، نه تولیدکننده و نه سینمادار تصمیم نهایی را نگیرند و تصمیم گیرنده اساسی مردم و براساس خواستشان باشد. الان قوانینی حاکم است که تصمیم‌گیرنده نهایی همه هستند بجز مخاطبان سینما! برای اینکه منظورم را واضح‌تر بیان کنم به اتفاقی که در حال حاضر در سینماهای چند سالنه می‌افتد اشاره می‌کنم: در صورتیکه مخاطبان یک فیلم به دلیل پرشدن  ظرفیت سالن سینما امکان تماشای فیلم را نداشته باشند و فیلم دیگری فاقد تماشاگر معنادار باشد این سینما حق اکران فیلم در سالن فاقد مخاطب را ندارد و مخاطبان پشت گیشه باید یا فیلم دیگری را ببیند یا از خیر فیلم دیدن بگذرند! یادمان باشد ویترین سینمایی کشور با تنوع  در ژانر و ساختار فیلم‌ها است که جذاب می‌شود و تولید داخلی و اصرار بر نمایش سالانه این تولیدات کمکی به افزایش معنادار مخاطب سینما در کشور نخواهد کرد و کاهش فیلم‌های نمایشی داخلی (سالی 30 تا 40 فیلم) و امکان نمایش 20 تا 30 فیلم خارجی در یکسال نمایشی می‌تواند رونق حداقلی به حوزه نمایش سینمایی کشور به ارمغان بیاورد. در پایان عدالت در سیستم نمایش سینمایی کشور موقعی دست‌یافتنی است که بگذاریم مردم و مقتضیات بازار عرضه و تقاضا حاکم بر مناسبات نمایشی کشور باشند و نه مجموع قوانین و مناسبات نمایشی نخ‌نما شده! 54143




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 210]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن