تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 4 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):به راستى كه اين زبان كليد همه خوبى‏ها و بدى‏هاست پس شايسته است كه مؤمن زبان خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

وکیل تبریز

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801935908




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير بهداشت :روزانه 60 نوزاد در بيمارستان هاي كشور مي ميرند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: وزير بهداشت :روزانه 60 نوزاد در بيمارستان هاي كشور مي ميرند
تهران-خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): وزير بهداشت و درمان و آموزش پزشكي درحاشيه مراسم روز جهاني جمعيت گفت : رورانه 60 نوزاد در بيمارستان هاي كشور مي ميرند .


به گزارش ايرنا ، دكتر " كامران باقري لنكراني " امروز- يكشنبه - در اين مراسم با بيان اينكه به طورمتوسط 60 نوزاد به علل مختلف در بيمارستان‌هاي كشور مي‌ميرند و اين آماري عجيب و غريب نيست در مورد مرگ هشت نوزارد در يكي از بيمارستانهاي تهران گفت : اين هشت نوزاد نيز دو مورد آن تصادفي بودند و يك مورد نيز تومور مغزي داشت، در مورد 5 نوزاد ديگر نيز منتظر نتيجه تحقيقات بيمارستان هستيم.
لنكراني افزود: كميته مرگ و مير در همه بيمارستان‌هاي كشور فعال است و همه موارد مرگ و مير در بيمارستان‌ها در اين كميته‌ها بررسي مي‌شود.
وي در خصوص خطر استفاده از گو شي هاي همراه گفت: براي نظارت بر دكل‌هاي تلفن همراه در سطح شهر با وزارت ارتباطات تعامل داشته و در زمان نصب و بهره برداري نيز ماموران بهداشت محيط عوارض احتمالي اين دكل‌ها را كنترل مي‌كنند و در صورت لزوم درباره خطر آن به وزارت ارتباطات تذكر داده مي شود.
لنكراني با تاكيد براينكه استفاده طولاني مدت از هدفون و گوشي‌هايي كه به دستگاه موبايل يا پخش صوت متصل مي‌شود از گوشي‌هاي موبايل مضرتر هستند گفت : استفاده از اين گوشي ها موجب پيرگوشي زودرس و افزايش ميزان ابتلا به عفونت‌هاي گوش و آسيب پذيري عصب شنوايي مي‌شود.
وزير بهداشت در ادامه ، "متوسط بعد خانوار ايراني" را 1/4 برشمرد و گفت : اين ميزان بايد بايد به 5افزايش يابد. بر اساس آخرين سرشماري ها ، بعد خانوارهاي ايراني 1/4 است كه اگر توصيه حامله نشدن زير 18 سالگي و بالاي 35 سالگي و فاصله حداقل 3 سال بين نوزادان رعايت شود بايد بعد خانوارهاي ايراني 5 باشد.
وي گفت: علت كمتر بودن بعد خانوارهاي ايراني يكي اين است كه تعداد زيادي جوان‌هاي منتظر ازدواج داريم كه دولت درصدد است با روش‌هاي ترويج ازدواج اين مشكل را حل كند و مسئله ديگر كمتر شدن تعداد فرزندان در خانواده هاي كوچك شهري است كه اگر اين دو مسئله حل شود، بعد خانوارهاي ايراني به 5 نفر افزايش مي‌يابد كه طبيعي است.
لنكراني در مورد عدم رعايت تعرفه هاي مصوب دولت توسط بخش خصوصي نيز با اشاره به اينكه ميزان تخلف مطب‌ها از اين تعرفه ها بسيار ناچيز و كمتر از 5 درصد است، گفت : بيشتر تخلف‌ها در بيمارستان‌هاي خصوصي است .
وي افزود: براي كنترل تعرفه ها در بيمارستان ها ، تيم‌هايي از دانشجويان دانشگاه‌هاي علوم پزشكي براي نظارت فعال بر اين بيمارستان‌ها بسيج شده‌اند.
لنكراني ادامه داد: وزارت بهداشت سعي دارد نظارت خود را از حالت انفعالي خارج كرده و آن را به نظارتي فعال تبديل كند.
لنكراني در ادامه به پيشرفت هاي حاصله در عرصه سلول هاي بنيادي اشاره كرد و گفت : پيشرفت محققان كشور در عرصه سلول‌هاي بنيادين به خصوص در حوزه مهندسي چشمگير است و خبرهاي آن در آينده نزديك منتشر مي‌شود.
وي افزود : در اين تحقيقات هنوز در مرحله تجربي و آزمايشي است ،اما مي توان گفت كه ما از مهندسي معكوس و كپي پيشرفت‌هاي خارجي به مرحله نوآوري ابتدايي در كشور رسيده‌ايم.
لنكراني در مورد جذب پزشك و ماما در وزارت بهداشت گفت : تعداد ماماهاي مورد نياز به ميزان كافي جذب شده و شايد در حدود 50 ظرفيت كاري در كل كشور باقي مانده باشد و تا كنون در كل كشور پنج هزار ماما به مجموعه اضافه شده است .
همچنين در بخش پزشكان در حال حاضريك هزار و300 نفر ظرفيت خالي وجود دارد كه از پزشكان دعوت مي شود براي شركت در اين كارخير پيشقدم شوند.
لنكراني در مورد كميته ترويج تغذيه با شير مادر نيز گفت : متاسفانه در طي سال هاي 80 13فعاليت هاي كميته ترويج تغذيه با شير مادر دچار كاهش جدي شده بود ، ولي از سال 1384 يكي از برنامه هايي كه به جديت پيگيري شد اين موضوع بود.
وي افزود : با تلاش اعضا اين كميته موفق شد ، مصوبه افزايش مرخصي شير از چهار ماه به شش ماه و افزايش مرخصي ساعتي شير به 24 ماه را به تاييد دولت و تصويب مجلس برساند .
وي گفت : آمارها نشان مي دهند، از سال 1384 شاهد بهبود گرايش به سمت شير مادر هستيم ولي تا رسيدن به ايده آل فاصله داريم و بايد مجموعه اقدامات در كنار هم انجام شود .
لنكراني در مورد روش هاي باروري جديد و تاثير آن در مرگ و مير مادران نيز گفت : اين روش ها مانند هر كار درماني مداخله اي عوارض خاص و شناخته شده اي دارند.
وي افزود : استفاده از از آمپول ها براي تحريك تخم گذاري ، جمع آوري تخمك و مانند آن مسلما عوارضي در پي خواهد داشت ولي در مجموع نرخ عوارض ناشي از استفاده از اين روش ها در كشور ما در مقايسه با نرخ هاي استاندارد از بهترين نرخ ها است و عوارض ما عوارض خارج از نرم و استاندارد نيست .
لنكراني همچنين در مورد جبران هزينه هاي مسكن با استفاده از ترك دخانيات گفت : با استفاده از مجموع هزينه هايي كه دخانيات به بار مي آورد مي توان مشكل مسكن را برطرف كرد.
وي افزود : هزينه خريد سيگار ، هزينه درمان حدود 400 هزار بيمار كه در نتجه استعمال دخانيات بيمار شده اند ، هزينه مرگ و مير 800 هزار نفردر سال ، هزينه زمان از دست رفتن كار را از جمله اين هزينه ها برشمرد .
 يکشنبه 30 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن