تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 17 آبان 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن در سرشتش دروغ و خيانت نيست و دو صفت است كه در منافق جمع نگردد: سيرت نيكو و د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

اوزمپیک چیست

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1826852024




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جای خالی یک پدیده در جشنواره‌ای پرحاشیه


واضح آرشیو وب فارسی:پرشین وی: به گزارش خبرنگار مهر، بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در شرایط ویژه‌ای برگزار شد و حاشیه‌های پرشماری داشت. این حاشیه‌ها حتی تا حدی مانع پرداختن به کیفیت واقعی فیلمها و جشنواره شد. جای خالی یک پدیده در جشنواره‌ای پرحاشیه اگر باور داشته باشیم جشنواره‌ها با پدیده‌ها معنی پیدا می‌کنند، بیست و هشتمین جشنواره فیلم فجر با همه ضعف و قوتش پدیده‌ای نداشت. به گزارش خبرنگار مهر، بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در شرایط ویژه‌ای برگزار شد و حاشیه‌های پرشماری داشت. این حاشیه‌ها حتی تا حدی مانع پرداختن به کیفیت واقعی فیلمها و جشنواره شد. اگر باور داشته باشیم که جشنواره‌ها با پدیده‌ها معنی پیدا می‌کنند، جشنواره بیست و هشتم چیزی کم داشت.پدیده‌ها فضای هر جشنواره‌ای را گرم می‌کنند و باعث می‌شوند مخاطبان و منتقدان به بهانه آن‌ها با هم به بحث بپردازند. بخشی از لذت هر جشنواره‌ای به کشف پدیده‌ها برمی‌گردد و ظهور آنها است که قدرت و جذابیت یک جشنواره‌ را نشان می‌دهد. دوره‌های گذشته جشنواره فیلم فجر را با پدیده‌هایش به یاد می‌آوریم. "درباره الی"، "تنها دوبار زندگی می‌کنیم"، "زیر نور ماه"، "عروس آتش"، "هامون"، "آژانس شیشه‌ای" و ... با دوره‌های مختلف جشنواره عجین شده‌اند و بخشی از بهترین خاطره‌های ما از جشنواره و سینمای ایران را رقم زده‌اند. اما زمانی که به جشنواره بیست و هشتم از شمایی کلی نگاه می‌کنیم جای خالی یک پدیده محسوس است. فیلمهای خوبی که در این دوره دیدیم در قواره‌های پدیده نبودند. یکی از مهمترین فیلمهای این دوره "به رنگ ارغوان" بود که با وجود امتیازهایش با تاخیری طولانی روی پرده می‌رفت. در این مدت آن قدر درباره فیلم شنیده و خوانده بودیم که دیدن آن نمی‌توانست تجربه‌ای غافلگیر کننده باشد . گرچه دارای کیفیت یک پدیده هم نبود. آفرین عبیسی، هانیه توسلی و احمد مهرانفر در نمایی از "عصر روز دهم" تعداد فیلم‌های نسبتا خوب این دوره با توجه به نظرات مختلف کمتر از فیلمهای متوسط بود، "پرسه در مه"، "بدرود بغداد"، "هفت دقیقه تا پائیز"، "همبازی" و "طبقه سوم" ، "هیچ" فیلمهای بالاتر از متوسط بودند اما سازندگان این آثار هم می‌دانند که فلیمهایشان شمایل یک پدیده را نداشتند، پدیده‌ای که توافق نسبی منتقدان بر سر آن شکل بگیرد و فضای سینمای ایران را از رکود و یکنواختی خارج کند. بسیاری از فیلمهای این دوره انتظارهایی که از سازندگانشان وجود داشت برآورده نکردند، "بیداری رویاها"، "عصر روز دهم"، "طهران، تهران" و... همانی نبودند که باید. فیلمسازان شاخصی غایب بودند و ردپای غیبت آنها را می‌شد در فضای سردی دید که تا آخرین روز و با همه تنش‌ها و درگیری‌ها گرم نشد، نمایش "آتشکار"، "هیچ"، "صد سال به این سال‌ها" و " به رنگ ارغوان" اگرچه برای سینمای ایران اتفاق قابل ذکری است، اما این فیلمها هم نتوانستند رونقی به جشنواره بدهند. اتفاقی که در بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر افتاد، نشان دهنده وضعیت سینمای ایران است. اگر جشنواره را ویترین بخش عمده‌ای از سینمای ایران بدانیم از همین حالا چشم‌انداز اکران سال 89 ناامیدکننده است. البته می‌توان به تعدادی از فیلم‌ها دلخوش کرد که با فروش میلیاردی این احساس را به وجود می‌آورند که قلب سینمای ایران زنده است، اما چه کسی است که نداند فروش کمدی‌های نازل ربطی به وضعیت و شرایط سینمای ایران ندارد. تجربه جشنواره فیلم فجر و ماجرای رفع توقیف از فیلمهایی که سالها پشت خط اکران مانده بودند نشان داد تنها مشکل این سینما ممیزی نیست، سینمای ایران برای زنده بودن و زنده ماندن نیاز به سیاست‌گذاری شفاف و همدلی مسئولان با سینماگران دارد. در شرایط موجود اگر فضای پرسوء تفاهم تغییر نکند و غبارها کنار نرود نمی‌توان امیدوار بود جشنواره بعدی چه وضعیت و سرنوشتی داشته باشد. جواد شمقدری معاون سینمایی و تیمی که او را برای سیاست‌گذاری در عرصه سینما یاری می‌کنند با تجربه جشنواره‌ای که پشت سر گذاشتیم روبرو هستند. جشنواره‌ای که برآیند همه قابلیت‌های سینمای ایران نبود. منبع " خبرگزاري مهر "




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پرشین وی]
[مشاهده در: www.persianv.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 385]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن