تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 18 خرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نيت مؤمن بهتر از عمل او، و نيت كافر بدتر از عمل اوست و هر كس مطابق نيت خود عمل ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1800543144




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شير مادر ؛يك منبع غدايى معركه


واضح آرشیو وب فارسی:رسالت: شير مادر ؛يك منبع غدايى معركه
تحقيقات جديد نشان مى دهد در ميان نوزادان نارس، دختران بيشتر از پسران از شير مادر سود مى برند.

محققان دانشگاه جانز هاپكينز در ايالات متحده براى اندازه گيرى تاثيرات حفاظتى تغذيه با شير مادر در مقابل عفونتهاى تنفسي، گروهى از نوزادان نارس را در آرژانتين زير نظر و مورد مطالعه قرار دادند. نتيجه تحقيقات اين گروه قرار است در تازه ترين شماره ماهنامه “متخصص اطفال” به چاپ برسد. اين محققان دريافتند در ميان نوزادان نارس، دخترانى كه با شير مادر تغذيه مى شدند كمتر از پسرانى كه شير مادر به آنها داده مى شد به بيماريهاى تنفسى عفونى جدى كه بسترى شدن در بيمارستان لازم داشته باشد، دچار شدند.

تحقيقات قبلى نشان داده بود كه نوزادانى كه از شيرمادر تغذيه مى كنند از كودكانى كه با شير خشك تغذيه مى شوند ،سالم تر هستند. ميزان سلامت بالاتر اين گروه از نوزادان، توان مبارزه بدن آنها با عفونتهاى تنفسي، عفونت گوش، عفونت معده و روده، مشكلات دستگاه هاضمه، بيماريهاى پوستى و انواع حساسيتها را در بر مى گيرد. دكتر فرناندو پولاك، از دانشگاه جانزهاپكينز مى گويد:”تغذيه با شير مادر بدن نوزادان را در مقابل انواع بسيار زيادى از بيماريها ايمن مى‌سازد. شير مادر منبع غذائى بسيار معركه اى است.”

او مى افزايد:”در مورد خاص بيماريهاى تنفسي، مانند برونشيت و عفونت وريدى دستگاه تنفسي، به نظر مى رسد كه دختران نارس بيشتر از پسران از شير مادر سود مى برند و اين منفعت قابل توجه است.”

برونشيت نوعى عفونت مجارى هواى ريه ها است كه اغلب در نوزادان بين سنين سه تا شش ماهه ديده مى شود.

محققان يك گروه 119 نفره از نوزادان نارس زير را كه به در هنگام تولد زير يك و نيم كيلوگرم وزن داشتند و احتمال خطر ابتلا به بيماريهاى عفونى در آنها زياد بود را تحت نظر و بررسى قرار دادند. پولاك مى گويد اين گروه از نوزادان به شدت مستعد ابتلا به اين انواع اين عفونتها هستند.

محققان در گزارش خود نوشتند: در اين گروه 50 درصد از نوزادان دختر كه با شير خشك تغذيه مى‌شدند وقتى براى اولين بار به عفونتهاى تنفسى دچار مى شدند، بايد در بيمارستان بسترى مى شدند اما تنها 7 درصد از نوزادان دخترى كه شير مادرشان را مى نوشيدند وقتى براى اولين بار به عفونت ريه دچار مى شدند مى بايست بسترى شوند.

اما در اين خصوص ميان نوزادان پسر نارس قطع نظر از اينكه با شير مادر تغذيه مى شوند يا با شير خشك، هيچ تفاوتى وجود نداشت و حدود 19 درصد از آنان با اولين ابتلا به بيماريهاى تنفسى عفونى مى بايست در بيمارستان بسترى شوند.

محققان مى گويند اين الگو طى يك سال اول زندگى نوزادان بدون تغيير ادامه يافت.

پولاك مى گويد احتمالا در شير مادر چيزى وجود دارد كه بدن نوزادان دختر را بهتر از نوزادان پسر براى مقابله با چنان عفونتهائى آماده مى سازد.

مبنع: خبرگزارى رويترز
 يکشنبه 9 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: رسالت]
[مشاهده در: www.resalat-news.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 399]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن