تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین چیزی که بنده بعد از شناخت خدا به وسیله آن به درگاه الهی تقرب پیدا می کند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806774076




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

صمصامي: اختلافي با بانك مركزي نداريم


واضح آرشیو وب فارسی:الف: صمصامي: اختلافي با بانك مركزي نداريم
سرپرست وزارت اقتصاد با بيان اين كه سود بانكي فردا يا طي هفته آينده به كليه بانكها ابلاغ مي شود گفت: وزارت اقتصاد و بانك مركزي هيچ اختلافي با يكديگر ندارند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي برنا " حسين صمصامي" امروز در حاشيه جلسه هيات دولت در خصوص طرح ادغام بانكهاي دولتي با اشاره به احكام جداگانه رييس جمهور به معاون اول خود در خصوص تحول رفتاري نظام بانكي گفت: براساس اين حكم سال گذشته 9 آيين نامه به بانك ها ابلاغ شد و هم اكنون درسيستم بانكي اجرا مي شود.
وي با اشاره به اصلاح ساختار نظام بانكي نيز افزود: در اين مورد نيز بحث بسيار زيادي بين كارشناسان صورت گرفت كه هنوز نهايي نشده اند.
صمصامي با بيان اينكه نمي دانم چگونه پيش نويس ادغام بانكهاي دولتي منتشر شده است اظهارداشت: مباحث مطرح شده در اين طرح نتيجه اقدامات كارگروه مورد نظر بود اما نمي دانم چگونه منتشر شد.
وي در خصوص قرض الحسنه شدن بانكهاي دولتي گفت: پرداختن به اين مساله نيز جزيي از برنامه تحول ساختاري نظام بانكي است نهايي نشده و درمرحله كارشناسي است .
اختلاف بابانك مركزي
سرپرست وزارت امور اقتصادي ودارايي در خصوص اختلاف وزارت اقتصاد و بانك مركزي در مورد ادغام بانكهاي دولتي نيز گفت: هيچ اختلافي با بانك مركزي نداريم، بحث هاي كارشناسي دراين مورد مطرح شده و قاعدتا بانك مركزي و زارت اقتصاد در اين ارتباط هماهنگي لازم را انجام مي دهند.
نرخ سود بانكي
صمصامي در خصوص ابلاغ نرخ سود بانكي نيز گفت: سود بانكي در بخش هاي كشاورزي، صنايع تبديلي و صنعت و معدن و توليد 10 درصد تعيين شده است.
به گفته وي غير ازاينها سود بانكي درچارچوب خاص خود اعمال مي شود و مشكلي وجود نخواهد داشت.
سرپرست وزارت اقتصاد ادامه داد: منتهي ابتكاري كه دولت در مورد نرخ سود بانكي امسال انجام داده و از طريق مجمع عمومي به بانك ها ابلاغ كرده، اين بود كه تسهيلات سه بخش فوق درچارچوب كارگروههاي اشتغال و سرمايه گذاري استان مصوب و پس از تاييد در اختيار بانكها قرار گيرد.
صمصامي هدف از اين كار را افزايش نظارت بر تسهيلات ارايه شده توسط بانكها اعلام كرد و گفت: سياست ما اين است كه جلوي مشكلات انحراف تسهيلات ارايه شده به ساير بخش ها را بگيريم.
سرپرست وزارت امور اقتصادي و دارايي درپاسخ به اين سوال كه مجمع عمومي بانكها نبايد به ابلاغ نحوه بررسي تسهيلات دركارگروه اشتغال مي پرداخت گفت: اين مساله درچارچوب وظايف مجمع عمومي بانكها بوده و با بانك مركزي هم هماهنگي كامل شده و اختلافي هم وجود ندارد.
وي افزود: يارانه سود بانكي زماني در اختيار بخش هاي فوق قرار مي گيرد كه پول دريافت شده به جريان افتاده و هنگام بازپرداخت سود از آن بهره مند مي شوند، درغير اين صورت دولت يارانه ها را مستقيما به سيستم بانكي پرداخت مي كند .
به گفته وي براين اساس نرخ سود بانكي براي سيستم بانكي با احتساب يارانه دولت همان 12 درصد است منتهي دولت به بخش هاي مورد اشاره 2 درصد يارانه مي دهد تا فعاليت هاي سرمايه گذاري تشويق شده و هزينه هاي آن كم شود .
هدفمند كردن يارانه ها
سرپرست وزارت اقتصاد در مورد هدفمند كردن يارانه ها نيز گفت: بحث هدفمند كردن يارانه ها درچارچوب طرح بزرگ تحولات اقتصادي است كه اوايل تيرماه توسط رئيس جمهور اعلام مي شود .
تغييرات دروزارت اقتصاد
وي در خصوص تغييرات به وجود آمده در وزارت اقتصاد بعد از آمدن وي نيز گفت: كساني كه با سياست هاي وزارت اقتصاد و دولت همراه هستند دروزارت اقتصاد نمي مانند؛ اما آنهايي كه بنا به صلاحديد خودشان مي گويند با ما هماهنگي ندارد ، خودشان تصميم مي گيرند.
به گفته وي افزايش حقوق كارمندان هفته آينده توسط رئيس جمهورابلاغ مي شود.
پولشويي
صمصامي در خصوص برگزاري جلسات پولشويي در وزارت اقتصاد گفت: دبيرخانه قانون پولشويي در وزارت اقتصاد تشكيل شده و مرتب برگزار مي شود نتايج نهايي آن به زودي اعلام مي شود.
 پنجشنبه 9 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 312]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن