تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هیچ بنده اى حقیقت ایمانش را کامل نمى کند مگر این که در او سه خصلت باشد: دین شناسى، تدبر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812859562




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مظاهري و صمصامي تكذيب كردند؛ ما اختلافي نداريم، شما ...


واضح آرشیو وب فارسی:انتخاب: مظاهري و صمصامي تكذيب كردند؛ ما اختلافي نداريم، شما ...
خبرگزاري انتخاب : متاسفانه درج خبر سراسر كذب درگيري مظاهري و صمصامي در اين موقعيت جاي تعجب دارد. در اين نمابر تاكيد شده است: نه تنها چنين اختلافي بروز نكرده بلكه خبر اين روزنامه درباره وساطت و پادرمياني حراست به دنبال عدم پذيرش مظاهري توسط دكتر صمصامي نيز به طور كامل نادرست بوده است كه شبه افكني اين روزنامه در مقطع فعلي جاي سوال فراوان دارد.


رييس كل بانك مركزي اخبار منتشر شده در يكي از روزنامه هاي عصر روز چهارشنبه مبني بر اختلاف شديد در تصميم اقتصادي دولت و مجادله وي با صمصامي سرپرست وزارت امور اقتصادي و دارايي را دروغ و بر اساس حدس و گمان دانست و آن را تكذيب كرد.

به گزارش خبرنگار ما، طهماسب مظاهري روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران رسانه ها، افزود: در دولت همواره بحث هاي كارشناسي براي پيدا كردن فضاي بهتر جهت بهبود اوضاع اقتصادي مطرح است و تفاوت هايي نيز در نظرات كارشناسي وجود دارد اما مطالبي كه در اين روزنامه مطرح شد، مجموعه اي از مطالب دروغ و حدس و گمان هاي فرضي و شايعاتي بود كه يا شنيده يا خود آن را طراحي كرده اند.

وي در ادامه بار ديگر با رد مطالب منتشر شده در اين روزنامه، گفت: مسوولان اين روزنامه را دعوت مي كنم تا در طرح مطالب دقت و صحت را ملاك عمل قرار دهند و از روي شنيده ها و شايعات و ساخته و پرداخته هاي خود يا ديگران، به مردم اطلاع رساني نكنند.

در همين حال، خبرنگار انتخاب از وزارت امور اقتصادي و دارايي گزارش داد خبر منتشر شده در يكي از روزنامه‌هاي عصر مبني بر اختلاف طهماسب مظاهري رييس كل بانك مركزي و حسين صمصامي سرپرست وزارت امور اقتصادي و دارايي تكذيب مي شود.

در نمابر وزارت اقتصاد در اين باره امده است؛ متاسفانه درج خبر سراسر كذب درگيري مظاهري و صمصامي در اين موقعيت جاي تعجب دارد. در اين نمابر تاكيد شده است: نه تنها چنين اختلافي بروز نكرده بلكه خبر اين روزنامه درباره وساطت و پادرمياني حراست به دنبال عدم پذيرش مظاهري توسط دكتر صمصامي نيز به طور كامل نادرست بوده است كه شبه افكني اين روزنامه در مقطع فعلي جاي سوال فراوان دارد.

در اين نمابر اضافه شده است: اكنون طرح تحول اقتصادي دولت جمهوري اسلامي در راستاي تسهيل بهبود مسايل معيشتي و اقتصادي مردم مطرح و دشمنان نظام جمهوري اسلامي با ترفندهاي مختلف از جمله نشر اكاذيب درصدد ضربه زني به نظام و تضعيف روحيه ملت ايران هستند.

يادآور مي شود روزنامه همشهري در خبري از تنش ميان رئيس كل بانك مركزي و وزارت اقتصاد گفت.

اصل خبر همشهري؛
منابع آگاه در وزارت اقتصاد خبر از بروز اصطكاكي مي‌دهند كه شايد تا امروز در هيچ نهادي بروز نكرده است و براساس آن در اقدامي دور از انتظار حسين صمصامي از پذيرفتن مهندس مظاهري در وزارت اقتصاد خودداري كرده است.

رئيس‌كل بانك مركزي كه در اعتراض به تصميمات صمصامي در رابطه با تسهيلات بانكي به ساختمان وزارت اقتصاد به باب همايون رفته بود با برخورد تند سرپرست وزارت اقتصاد روبه‌رو شد.

با رفتن داوود دانش جعفري، وزير مستعفي امور اقتصاد و دارايي فضا براي جولان سياسي گروه اقتصادي دانشگاه شهيد بهشتي باز‌تر از پيش شد.

اگرچه مهندس طهماسب مظاهري، رئيس‌كل بانك مركزي در حاشيه مراسم توديع دانش جعفري اعلام كرده بود كه با تمامي مسئولان دولت نهم هماهنگ است اما اين ادعاي مظاهري به معناي هماهنگي سايرين با او نبوده است. گوياي اين حقيقت مي‌تواند اختلاف لفظي باشد كه چند روز پيش ميان رئيس‌كل بانك مركزي و سرپرست وزارت اقتصاد رخ داده است.

منابع آگاه در وزارت اقتصاد خبر از بروز اصطكاكي مي‌دهند كه شايد تا امروز در هيچ نهادي بروز نكرده است و براساس آن در اقدامي دور از انتظار حسين صمصامي از پذيرفتن مهندس مظاهري در وزارت اقتصاد خودداري كرده است. رئيس‌كل بانك مركزي كه در اعتراض به تصميمات صمصامي در رابطه با تسهيلات بانكي به ساختمان وزارت اقتصاد به باب همايون رفته بود با برخورد تند سرپرست وزارت اقتصاد روبه‌رو شد.

مظاهري نسبت به دستورهاي صمصامي در مورد كنترل روزانه حساب‌هاي بانك‌هاي دولتي كه به زعم او موجب تشديد فرار سرمايه‌ها از بانك‌هاي دولتي به سمت بانك‌هاي خصوصي شده است، معترض بوده است. بحثي كه به گفته برخي كاركنان حوزه وزارتي به درگيري شديد منجر شده و با دخالت حراست پايان يافته است.

مظاهري در اعتراض به برخورد صمصامي شكايت خود را نزد محمود احمدي‌نژاد برده كه به باور برخي منابع آگاه زمينه انصراف رئيس‌جمهوري از معرفي صمصامي به‌عنوان وزير اقتصاد و دارايي را فراهم آورده بود. شنيده مي‌شود در مقابل صمصامي نيز همچنان از ارائه طرح تحول اقتصادي به رئيس‌كل بانك مركزي اجتناب مي‌كند و معتقد است او محرم هيات دولت محسوب نمي‌شود.

در چنين شرايطي مظاهري براي جلب نظر طيف اقتصاددانان دانشگاه شهيد بهشتي از جمله پرويز داوودي و حسين صمصامي كه اينك محور اقتصادي دولت نهم را تشكيل داده‌اند، به نزد محمد ناصر شرافت جهرمي، رياست دانشكده اقتصاد دانشگاه شهيد بهشتي و پدر معنوي اقتصاددانان دولتي اين دانشگاه مي‌رود تا حمايت او را جلب كند. ولي گفته مي‌شود اين ديدار نيز موجب رفع كدورت‌ها نشده و به دامنه اختلاف‌ها ميان رئيس‌كل بانك مركزي و معاون اول رئيس‌جمهوري كه در قالب برخوردهاي سرپرست وزارت اقتصاد نمود يافته افزوده است.

بر همين اساس مظاهري با تاكيد بر ادامه اجراي سياست‌هاي انقباضي موانعي را براي فعاليت بخش‌هايي از وزارت امور اقتصاد و دارايي از جمله معاونت مالياتي اين وزارتخانه ايجاد كرده است. به‌عنوان نمونه در حال حاضر واريز ماليات ابرازي شركت ملي نفت ايران با مشكل روبه‌رو شده و رئيس‌كل بانك مركزي زير بار آزاد سازي حساب بانك ملي ايران در اين خصوص نمي‌رود.

با اين حال مظاهري اميدوار بود كه با حضور خود در راس وزارتخانه اقتصاد شرايط براي محدود سازي فعاليت گروه اقتصاد دانشگاه شهيد بهشتي فراهم شود. چرا كه او مصر بود تا محمد راعي، استاد راهنماي پايان نامه دكتري‌اش را رئيس‌كل بانك مركزي كند. پروژه‌اي كه با مخالفت رئيس‌جمهوري مواجه شد. در مقابل با وجود طرح برخي شنيده‌ها مبني بر افزايش اختلاف ميان پرويز داوودي و برخي نزديكان رئيس‌جمهوري از جمله سعيدلو اين گمانه تقويت شد كه حضور داوودي در راس وزارت اقتصاد قطعي خواهد شد.

بحثي كه موجب افزايش نگراني‌ها درخصوص تشديد اختلاف ميان رئيس‌كل بانك مركزي و وزير اقتصاد شد. اما منتفي شدن حضور داوودي در وزارت اقتصاد و افزايش احتمال معرفي شدن صمصامي به‌عنوان وزير اقتصاد و دارايي به مجلس هشتم نشان داد كه دور تازه‌اي از تشديد اختلاف ميان بانك مركزي و وزارت اقتصاد با تقويت موضع اقتصاددانان دانشگاه شهيد بهشتي در حال آغاز است، اختلافي كه بي‌ترديد دامنه‌اش از درگيري‌هاي لفظي روزهاي گذشته گسترده‌تر خواهد شد.
 دوشنبه 7 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: انتخاب]
[مشاهده در: www.entekhab.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 219]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن