تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):فاطمه بانوى زنان بهشت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815164971




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سفير سابق ايران در ژنو: ان.پي.تي مشتمل بر مباحث خلع سلاح هسته‌يي هم هست


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: سفير سابق ايران در ژنو: ان.پي.تي مشتمل بر مباحث خلع سلاح هسته‌يي هم هست
خبرگزاري دانشجويان ايران - قزوين
سرويس: سياسي خارجي

معاون پژوهشي دفتر مطالعات سياسي و بين‌المللي وزارت امور خارجه گفت: دولت‌هاي كوچكتر توانسته‌اند با كمك ابزار ديپلماسي چندجانبه در جهان تأثيرگذار باشند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) دكتر سجادپور كه در جمع دانشجويان دانشگاه بين المللي امام خميني (ره) قزوين سخن مي‌گفت افزود: ديپلماسي چندجانبه ابزار مورد نياز دولت‌ها براي جلوگيري از جنگ و پايدار كردن صلح جهاني است كه در عمل اين قدرت‌هاي بزرگ نيستند كه از اين ابزار استفاده مي‌كنند بلكه دولت هاي كوچك توانسته‌اند بهره لازم را از آن ببرند.

سفير سابق جمهوري اسلامي ايران در ژنو افزود: چنانچه دولتي امروز از اين ابزار غفلت نمايد، دشمنان آن براي ضربه زدن از همين ابزار استفاده خواهند كرد.

سجاد پور با اشاره به سازمان‌هاي بين المللي اظهار كرد : اين سازمان ها بعنوان مظهر ديپلماسي چندجانبه به شمار مي آيند كه ابزار خوبي براي دريافت كمك‌هاي فني و مالي بوده و در مقايسه با كمك‌هاي دولت‌ها به يكديگر، از خطر سلطه كمتري برخوردارند.

وي با اشاره قرارداد "ان پي تي" اظهار داشت: متاسفانه برخي دولت ها تنها بر منع گسترش تسليحات هسته‌اي پافشاري مي‌كنند تا آن را به عنوان هنجار بين‌المللي تبديل نمايند.

معاون پژوهشي دفتر مطالعات سياسي و بين‌المللي وزارت امور خارجه تصريح كرد : قرارداد "ان پي تي" مشتمل بر مباحث خلع سلاح هسته‌يي و استفاده صلح آميز از انرژي هسته‌اي نيز مي باشد كه دولت هاي ياد شده به آن توجهي ندارند.

سجاد پور با اشاره به الگوي هنجار سازي به عنوان يكي از اقدامات ديپلماسي چند جانبه اظهار كرد : تمام كشورها تلاش مي‌كند تا براي هنجارسازي از الگوهاي مورد نظر خود استفاده نمايند و جمهوري اسلامي نيز از كشورهاي اسلامي و مرتبط با جهان سوم به عنوان الگوي مطلوب خود استفاده مي نمايد.

انتهاي پيام
 چهارشنبه 8 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 353]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن