تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص): اى مردم! جز اين نيست كه خداست و شيطان، حق است و باطل، هدايت است و ضلالت، رشد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815165194




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نخست وزير ژاپن وعده داد به دو برابر شدن توليد برنج در آفريقا كمك كند روسيه 20 ميليارد دلار از بدهي كشورهاي آفريقايي را بخشيده است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: نخست وزير ژاپن وعده داد به دو برابر شدن توليد برنج در آفريقا كمك كند روسيه 20 ميليارد دلار از بدهي كشورهاي آفريقايي را بخشيده است


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل - فرامنطقه‌يي

نشست سران 52 كشور آفريقايي به منظور حل مشكلات اقتصادي امروز (چهارشنبه) در ژاپن كار خود را آغاز كرد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از خبرگزاري فرانسه، ياسو فوكودا، نخست وزير ژاپن در اين نشست كه در يوكوهاما، در جنوب غرب توكيو برگزار شده قول مساعد داد تا به آفريقا در دو برابر كردن توليد برنج طي 10 سال آينده و پايين آوردن قيمت‌هاي سر به فلك كشيده‌ي برنج و مواد غذايي كمك كند.

فوكودا در اين باره گفت: در حالي كه آفريقا به دنبال آن است تا به انقلاب سبز خود دست يابد، من مي‌خواهم درخواست كنم تا به منظور دو برابر كردن توليد كنوني برنج (14 ميليون تن) طي 10 سال آينده اقداماتي صورت پذيرد.

وي افزود: ژاپن با دارا بودن ثروتي همانند تجربه‌ي كشاورزي مايل است تا با كشور‌ها و سازمان‌هاي بين‌المللي براي توسعه سيستم‌هاي آبياري، بهبود انواع محصولات و افزايش كاركنان در بخش كشاورزي همكاري كند.

اخيرا ژاپن وعده داده در كمك به كشورهاي توسعه يافته براي مقابله با قيمت‌هاي افزايش يافته مواد غذايي 100 ميليون دلار اهدا كنند.

فوكودا گفت: من در همين جا به شما قول مي‌دهم كه مقدار شاخصي از اين پول براي آفريقا در نظر گرفته شده است. ما عميقا از اينكه كشورهاي آفريقايي در نتيجه افزايش شديد قيمت‌هاي مواد غذايي دوران بسيار سختي را تجربه مي‌كنندف نگرانيم.

بر اساس آمار بانك جهاني قيمت‌هاي مواد غذايي در كل جهان در سه سال اخيرتقريبا دو برابر شده است.

كارشناسان محدوديت‌هاي تجارت، شرايط بد توليد محصول، تعرفه‌هاي بيشتر انرژي، ركود‌ها و افزايش توليد بيو سوخت‌هايي كه به موادي هم چون ذرت وابسته است را عامل افزايش عجيب قيمت مواد غذايي مي‌دانند.

ژاپن موافقت كرده است تا به فيليپين برنج بفرستند. برنج از جمله محصولاتي است كه ژاپن با اكراه با وارداتش موافقت كرد. اكثر برنج وارداتي ژاپن براساس توافقنامه‌هاي تجاري از آمريكا مي‌آيد.

به گزارش خبرگزاري نووستي، سرگئي لاوروف، وزيرخارجه روسيه ضمن سخنراني در مراسمي بمناسبت روز آفريقا اظهار داشت: روسيه اقدامات بسياري براي تسهيل مشكلات مربوط به بدهي‌ها از جمله در چارچوب طرح فقيرترين كشورها با بدهي زياد و بخشش بدهي‌هاي چند جانبه به صندوق بين‌المللي ارز و انجمن بين‌المللي توسعه اتخاذ كرده است؛ حجم كل بدهي‌هاي بخشيده شده بيش از 20 ميليارد دلار است كه نيمي از آن طي دو سال اخير بوده است.

به گفته‌ي وزيرامور خارجه روسيه ،اين كشور آماده توسعه همكاري‌ها با آفريقا، از جمله براي ايجاد پتانسيل ضد بحران در آفريقاست.

وي خاطرنشان كرد: در يك سال اخير ميزان مبادلات تجاري روسيه و آفريقا به شش ميليارد دلار رسيده است.

انتهاي پيام
 چهارشنبه 8 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 405]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن