تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش، نابود كننده نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820320527




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در «پايان اسرائيل» چه گذشت؟


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: در «پايان اسرائيل» چه گذشت؟
وي با اشاره به سخنان سيد حسن نصرالله گفت: سال گذشته، سيد حسن به ما گفت و وعده داد كه روند پايان اسرائيل با نخستين شكست اين رژيم آغاز شده و شكست‌‌هاي پي در پي در انتظار اسرائيل است. وي در ادامه، بر يكپارچگي و اتحاد جهان اسلام تأكيد كرد.
همايش بين‌المللي پايان اسرائيل، ديروز با سخنراني «خالد مشعل»، نماينده و رئيس دفتر سياسي دولت حماس در تالار شهيد چمران دانشكده فني دانشگاه تهران آغاز شد؛ اين همايش بين‌المللي به همت جنبش عدالتخواه دانشجويي و همكاري بسيج دانشجويي دانشكده فني دانشگاه تهران برگزار شد.

رئيس دفتر سياسي جنبش مقاومت اسلامي «حماس»، با بيان اين‌كه ملت فلسطين، هرگز دشمن صهيونيستي را به رسميت نخواهد شناخت، تأكيد كرد: دوران جديد مقاومت و پايداري آغاز شده است. خالد مشعل با بيان اين مطلب گفت: ملت ايران، شما بدانيد از حركت ملتي حمايت مي‌كنيد كه اين حركت پيروزي آفرين است. شما از فلسطين حمايت مي‌كنيد، چرا كه فلسطين قلب تپنده جهان اسلام و به تعبيري قبله‌گاه نخست مسلمانان است.

وي گفت: فلسطين رزمگاه بزرگان است و بي شك، ايران با اين مواضع اصولي كه در برابر آرمان فلسطين در پيش گرفته شده، جايگاه بالاتري پيدا خواهد كرد. وي در پايان پس از درود و تهنيت به مقام رهبري و ملت ايران و قدرداني از همه دانشجويان به ويژه دانشجويان دانشگاه تهران خاطرنشان كرد: بي شك، تهديدات آمريكا عليه ايران و مسلمانان، رو به زوال خواهد رفت.
در ادامه اين همايش، ميزگرد اول اين همايش با موضوع راهكارهاي حمايت از مردم فلسطين و كمك براي نابودي اسرائيل با حضور مهمانان و اساتيدي از كشورهاي ونزوئلا و شيلي برگزار شد.

استاد «خليل ساهوري»، از كشور شيلي با اشاره به تاريخچه‌اي از فعاليت‌هاي صهيونيست‌‌ها در منطقه آمريكاي لاتين گفت: از زمان ديكتاتوري پينوشه، صهيونيست‌‌ها تلاش‌‌هاي گسترده‌اي را براي نفوذ در منطقه شيلي آغاز كردند كه در اوايل، بيشتر اين فعاليت‌ها اقتصادي بود و به تدريج نفوذ آنها افزايش يافت، به گونه‌اي كه بسياري از منابع آب شيرين شيلي را از راه فعاليت‌هاي اقتصادي تبهكارانه، از آن خود كردند.

«يوسف نوراني»، ديگر مهمان اين ميزگرد با گفتن اين‌كه صهيونيزم به دنبال سلطه بر دنياست، به فعاليت‌هاي فرهنگي و سياسي صهيونيست‌‌ها در ونزوئلا اشاره كرد و گفت: صهيونيست‌‌ها مي‌خواهند جوانان ما را به فحشا و فساد بكشانند و از اين راه، استعمار فكري و فرهنگي خود را گسترش دهند.

در ادامه اين همايش، كليپ ويژه پايان اسرائيل با موضوع اجماع جهاني عليه اسرائيل و به تصوير كشيدن تظاهرات و راهپيمايي‌‌هاي ضد صهيونيستي و ضد اسرائيلي در كشورهاي گوناگون جهان، پخش شد كه مورد استقبال حاضران در سالن قرار گرفت.

ميزگرد دوم با حضور مهمانان و اساتيدي از كشورهاي مراكش و اندونزي و حجت‌الاسلام غريب رضا از ايران برگزار شد. در اين ميزگرد، «عبدالحريم بوسته» از مراكش، با سپاس از ملت ايران به خاطر حمايت از ملت و دولت فلسطين، خواستار حمايت همه كشورهاي عربي و اسلامي از ملت و دولت فلسطين شد.

وي در ادمه گفت: ما دو روز در سال «يوم نكبة» داريم؛ يكي سالروز راه‌اندازي رژيم نامشروع صهيونيستي و ديگري، فروپاشي اندلس كه توجه و تحليل اين دو مسأله، مي‌تواند راهگشاي بسياري از مسايل جهان اسلام باشد. وي در ادمه افزود: امنيت در جامعه، از فاكتورهاي بسيار مهم براي يك جامعه و هر محيط اجتماعي ديگر است و هم‌اكنون اين عامل حياتي در سرزمين‌‌هاي اشغالي، به پايين‌ترين حد خود در شصت ساله گذشته، يعني 4 تا 5 درصد تنزل پيدا كرده و اين بدان معناست كه ديگر ساكنان سرزمين‌‌هاي اشغالي، احساس ناامني شديدي مي‌كنند كه اين بعد پيروزي حزب‌الله در جنگ33 روزه بسيار مشهود بوده است و سران اين رژيم با برپايي اين جشن‌‌ها به دنبال احياي روحيه شكست خورده و از بين بردن احساس ناامني ساكنان سرزمين‌‌هاي اشغالي هستند.

«صالح لپاضي» از كشور اندونزي، با انتقاد از مسئولان و دولت اسلامي ايران به خاطر فعاليت شركت‌‌هاي صهيونيستي «نستله» و «كوكاكولا» در ايران، خواستار جلوگيري از فعاليت اين شركت‌‌ها در ايران شد و در ادامه گفت: ايران به عنوان نماد مقاومت جهان اسلام بايد در مبارزه با كالاهاي صهيونيستي، در برابر آمريكا و صهيونيزم پيشرو و جلودار باشد.

وي در ادامه افزود: ما همايش و كنفرانس‌‌هاي ضد صهيونيستي بسياري در كشور اندونزي برگزار كرده‌ايم، ولي اينها به تنهايي كافي نيست. ما نيازمند اتحاد جهان اسلام براي پايان بخشدن به حيات سياسي و اقتصادي اسرائيل و رهايي قدس شريف هستيم و همچنين با انتقاد از دانشجويان ايران و جهان اسلام گفت: دانشجويان ايراني و ديگر كشورهاي اسلامي، هيچ همكاري و تلاش جدي و مؤثري براي پويايي و حل مسايل جهان اسلام نداشته‌اند؛ اين شرايط مطلوب نيست و بايد تغيير پيدا كند.

حجت الاسلام غريب رضا، مدير يك مركز ديني در حوزه گفت‌وگوي اديان در قم كه به نمايندگي از ايران در اين ميزگرد حضور داشت، در ادامه اين ميزگرد، با اشاره به تشنگي ملت‌‌هاي جهان به مفاهيم سرشار اسلام ناب امام خميني گفت: با انتقاد از كم‌كاري‌‌هايمان در حوزه صدور انقلاب و معرفي انقلاب اسلامي به جهانيان، خواستار توجه هر چه بيشتر مسئولان ذيربط به اين موضوع و به ويژه دانشجويان فعال در عرصه جهان اسلام شد.
وي در ادامه داد: انقلاب اسلامي ما قلوب بسياري از شيفتگان آزادي و عدالت و آزادگان جهان به ويژه ملت‌‌هاي مسلمان را گشود و باعث بيداري در جهان اسلام شد.

مدير مركز ديني گفت‌وگوي اديان در ادامه گفت: مسأله فلسطين، ديگر موضوعي عربي و يا اسلامي نيست، حتي ديگر كشور‌هاي غير اسلامي و ديگر اديان نيز جنايات اين رژيم را محكوم مي‌كنند. وي از عملكرد برخي علماي شيعه و سني در قضيه فلسطين انتقاد كرد و گفت: مسأله فلسطين جنگ شيعه و سني نيست، بلكه بايد مسأله فلسطين به عنوان حلقه مياني وحدت اسلامي ميان كشورهاي عربي و اسلامي باشد، چرا كه اسرائيلي‌‌ها و صهيونيست‌ها به دنبال ايجاد اختلاف ميان شيعه و سني و ديگر اديان هستند و بايد از اين اختلاف‌‌ها پرهيز كرد.
يكي از دانشجويان به نمايندگي از دانشجويان ايراني، متني را به زبان عربي خواند و آن را تقديم ملت مظلوم فلسطين كرد.

در ادامه اين همايش، حاج «ابوحسن زعيته»، نماينده حزب‌الله لبنان در ايران، سخنراني كرد و با اشاره به اهميت پيروزي حزب‌الله در جنگ 33روزه و همچنين شرايط سياسي داخل لبنان گفت: حزب‌الله براي همه اين حوزه‌‌ها برنامه‌ريزي و سياست‌گذاري كرده است و افزود: يك حركت براي پايداري و ثبات بايد در سه حوزه فرهنگ، امنيت و حوزه سرزميني برنامه‌ريزي كند كه هم‌اكنون اين موضوع سران اسرائيل را به وحشت انداخته و همچنين اين عملكرد دقيق و هوشمندانه، باعث گسترش نفوذ حزب‌الله در قلوب و افكار ملت لبنان شده است.

وي با اشاره به سخنان سيد حسن نصرالله گفت: سال گذشته، سيد حسن به ما گفت و وعده داد كه روند پايان اسرائيل با نخستين شكست اين رژيم آغاز شده و شكست‌‌هاي پي در پي در انتظار اسرائيل است.
وي در ادامه، بر يكپارچگي و اتحاد جهان اسلام تأكيد كرد.
آخرين ميزگرد اين همايش، با حضور مهماناني از كشورهاي هلند، آمريكا و هندوستان برگزار شد.

در اين ميزگرد، استاد «قلبي حسين» كه به نمايندگي از كشور هندوستان حضور داشت، گفت: اسرائيل با شكست سياسي و نظامي در جنوب لبنان و نوار غزه، در ضعيفترين وضعيت تاريخ خود قرار گرفته و ديگر كشورهاي اسلامي، انتظاري ويژه از ايران دارند و بايد دولت و مردم ايران براي وحدت و اتحاد در جهان اسلام پرچمداري كنند.
در ادامه، «مترويچ» از كشور آمريكا در آغاز سخنانش با لحني طنزآلود از نبود پرچم آمريكا در ميان پرچم ديگر كشورها گله كرد و گفت: احتمالا اگر پرچم آمريكا اينجا بود، به آتش كشيده مي‌شد و همچنين افزود: بايد به اين نكته توجه داشت كه اقليت صهيونيست آمريكا، صحنه‌گردان اصلي سياست‌‌هاي آمريكا و جورج بوش همچون مترسكي در دستشان است.

وي با انتقاد از نظام بانكي آمريكا گفت: صهيونيست‌‌هاي آمريكا، مردم اين كشور را با وام‌‌هايي كه مي‌دهند، تا آخر عمر برده خود ساخته‌اند و با آنها بازي كرده و سياست‌‌هاي اقتصادي خود را پياده مي‌كنند. وي به عنوان راهكار نابودي اسرائيل بيان داشت: حيات سياسي اسرائيل، وابسته به سرمايه‌داران صهيونيست آمريكايي است و ما مي‌توانيم با روشن كردن و آگاهي بخشيدن به مردم آمريكا، ريشه صهيونيزم و بالتبع اسرائيل را بخشكانيم.

استاد «روهان بهشتي»، مدير يك مركز اسلامي، از كشور هلند به عنوان آخرين مهمان اين همايش در ادامه اين ميزگرد گفت: ما نبايد از ابعاد گسترده و پيچيده صهيونيزم بين‌الملل غافل شويم و نيز نبايد آن را تنها در بعد سياسي و مسأله فلسطين خلاصه كنيم، بلكه بايد به ابعاد فرهنگي و اقتصادي اين غده سرطاني و حاميان صهيونيستي‌اش توجه بيشتري كنيم. پشت صحنه توهين‌‌هاي زشتي كه به پيامبر اسلام (ص) و امام علي (ع) و قرآن در كشور هلند صورت گرفت، سران صهيونيزم بين‌الملل بودند، چرا كه مثلا سازنده فيلم فتنه در پنج سال، بيش از پنجاه سفر به سرزمين‌‌هاي اشغالي داشته است.

وي همچنين از برنامه‌ريزي سران صهيونيزم براي به فساد و فحشا كشاندن و نابودي فرهنگ‌هاي ملي و ديني خبر داد؛ بهشتي نيز از دانشجويان ايراني و مسلمان به دليل ارتباط نداشتن با ديگر كشورها انتقاد كرد.
 چهارشنبه 8 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 508]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن