تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):آيا به چيزى با فضيلت تر از نماز و روزه و صدقه (زكات) آگاهتان نكنم؟ و آن اصلاح م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820347715




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

يك هفته از تهاجم اسرائيل به غزه گذشت غزه؛شكوه مقاومت


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: يك هفته از تهاجم اسرائيل به غزه گذشت غزه؛شكوه مقاومت
گروه پژوهش هاي خبري-محمد خواجوئي:در حالي كه يك هفته از تهاجم گسترده اسرائيل به باريكه غزه و كشتار بي رحمانه مردم اين منطقه مي گذرد،شواهد عيني بيانگر مقاومت مردم اين منطقه و ناكامي اسرائيل در دستيابي به اهداف خود است.


شنبه هفته گذشته همزمان با برگزاري جشن هاي كريسمس در اقصي نقاط جهان رژيم صهيونيستي با 60 فروند جنگنده اف 16 حملات گسترده هوايي را از چند جهت به باريكه غزه كه در كنترل جنبش مقاومت اسلامي فلسطين(حماس) است،انجام داد كه با ادامه اين حملات تا امروز طبق آخرين اخبار 420 نفر از مردم اين منطقه شهيد و بيش از 2200 نفر نيز مجروح شده اند.
اسرائيل هدف خود از حملات گسترده به غزه را " از پاي درآوردن توان مقاومت مردم فلسطين"، "سرنگوني دولت حماس از قدرت" و "جلوگيري از پرتاب راكت ها به سمت سرزمين هاي اشغالي" و "توسعه امنيت ساكنين اشغال گر" اعلام كرده است.
اين حملات در حالي با اعتراض گسترده ملت هاي مختلف جهان بويژه مسلمانان و اعراب روبرو شده است اما دولت هاي امريكا و برخي از كشورهاي اروپايي و بعضي از دولت هاي عربي مانند مصر، عربستان و اردن و همچنين سران تشكيلات خودگردان، اسرائيل را تشويق و حمايت كرده اند. علت اين امر نيز تمايل اين جبهه با انزوا و نابودي حماس و جبهه مقاومت است.
اما با وجود گذشت يك هفته از اين حملات و كشتار وسيع مردم غزه توسط رژيم صهيونيستي به نظر مي رسد كه اين رژيم در رسيدن به اهداف خود ناكام شده است.
با وجود اينكه ارتش اسرائيل با بمباران گسترده اين منطقه همچنان كه مقامات اين رژيم تصريح كرده اند به دنبال نابودي پايگاه ها و توان نظامي حماس بوده اند اما شواهد دال بر اين است كه اين بمباران ها تاثيري در قدرت و توان دفاعي و مقاومتي حماس نداشته است و برخلاف برداشت ها و اطلاعات اين رژيم، موشك هاي مقاومت وارد مناطق به شدت امنيتي و حساس سرزمين هاي اشغالي 1948 شده و نگراني هاي شديدي را هم در اين زمينه براي سران تل آويو فراهم كرده است.
شواهد بيانگر اين است كه حماس با احتساب همه شرايط و نيز با درس گرفتن از تجربه مقاومت حزب الله در جنگ سي و سه روزه به خوبي صحنه جنگ با اسرائيل كه به شواهد آمار پنجمين ارتش برتر دنيا را در اختيار دارد،شده است.
رزمندگان فلسطيني با شليك روزانه ده ها موشك از انواع و اقسام مختلف، توان موشكي خود را به رخ دشمن كشيده و نشان دادند كه ادعاي مقامات اين رژيم در مورد نابودي زيربناهاي موشكي مقاومت در غزه گزافه گويي بيشتر نيست و اين درست مانند ادعاهايي است كه ارتش اين رژيم هنگام حمله به لبنان و در قبال نابودي سيستم‌هاي پرتاب موشك مقاومت لبنان بيان مي كرد. گردان هاي مختلف مقاومت در غزه از ابتداي تهاجم هوايي ارتش عبري به غزه نشان دادند كه از ميزان آمادگي بالايي براي پاسخگويي در برابر اين تهاجم برخوردارند، اين آمادگي را به خصوص مي توان در واحدهاي موشكي اين گردان ها يافت كه تاكنون بدون وقفه در حال شليك موشك به شهرك هاي مهاجرنشين هستند. برخلاف ادعاي برخي از افراد ناآگاه كه موشك هاي فلسطيني را بي‌اثر و بيهوده مي دانستند، امروز اين موشك ها نشان دادند كه از توان بالايي براي ايجاد توازن برخوردارند. حملات هوايي ارتش رژيم صهيونيتسي هيچ تاثيري بر رزمندگان مقاومت نداشته و آنها با استفاده از تجربيات سال‌هاي دراز مقاومت راه مقابله با اين حملات را ياد گرفته و تاكنون به آنها آسيب هاي جدي وارد نشده است. از 400 شهيدي كه تا امروز در غزه شمارش شده اند، حدود 170 تن نيروهاي پليس بوده اند كه هيچ نقشي در درگيري با ارتش اسرائيل نداشته و مابقي تلفات وارد شده، از جمله بيش از 90 درصد زخمي ها را شهروندان عادي و زنان و كودكان تشكيل مي دهند.
از سوي ديگر برد قابل توجه موشك هاي حماس به كابوس بزرگي براي اسرائيل بدل شده است. تا پيش از اين برد موشك هاي دست ساز فلسطيني ها تنها عمق 20 كيلومتري را هدف قرار مي داد.اما در طول چند روز گذشته نقاطي مورد اصابت موشكهاي مقاومت قرار مي گيرد كه براي اولين بار اين حادثه رخ مي دهد.شهر اشدود يا اسدود در فاصله 35 كيلومتري و شهر بئرالسبع در فاصله 45 كيلومتري آخرين مناطقي بودند كه هدف قرار گرفتند. با رسيدن برد موشك هاي شليك شده از غزه به سمت اين شهرها، حدود يك ميليون اسراييلي در تيررس موشك هاي مقاومت قرار گرفته امروز مقامات اسراييلي با مشكلات عديده اي در اين باره مواجه شده‌اند.
با ورود جنگ به دومين هفته خود اسرائيل دو راه پيش روي خود ندارد. راه اول اين است كه همچنان به حملات هوايي خود ادامه دهند كه به نظر مي رسد اين اقدامات نمي تواند حماس را از پاي درآورده و از شليك موشك ها جلوگيري كند. راه دوم اين است كه اسرائيل به تهاجم زميني به غزه و اشغال آن است دست بزند كه اين راه نيز نمي تواند چندان راه ساده اي باشد.چرا كه با اين اقدام اسرائيل خود را وارد معركه اي خواهد كرد كه نتايج بسيار پيچيده اي براي خود و منطقه به بار خواهد داشت.شايد اين حمله بتواند مهر نهايي شكست را بر پيشاني رژيم صهيونيستي بكوبد. زيرا رزمندگان فلسطيني آمادگي دارند تا با نظاميان صهيونيست، به صورت رو در رو و مردانه بجنگند. در چنين شرايطي پيروزي فلسطيني ها بر قواي نظامي اسرائيل، موفقيتي بزرگتر را براي آنان به ارمغان خواهد آورد و اسرائيل هم بايد شكست بزرگتري از جنگ 33 روزه را در پرونده جنايات خود ثبت نمايد.در جنگ 33 روزه وقتي جنگ به نفع حزب الله مغلوبه شد كه نيروي زميني ارتش اسراييل به زعم خود براي راندن حزب الله از باريكه مرزي وارد عمل شد و در مقابله با رزمندگان آماده مقاومت راه به جايي نبرد و شكست سختي را تجربه كرد. غزه نيز شرايطي اين چنين دارد، در حالي كه حزب الله در نبرد 33 روزه تنها صدها تن رزمنده در اختيار داشت، در غزه گردان هاي مقاومت ده ها برابر آن را مهيا كرده اند. بر اساس آمارهاي موجود تنها گردان هاي قسام بيش از 25 هزار نيرو در اختيار دارد كه يگان هاي ويژه آن آموزش هاي بسيار خوبي ديده و از اين رو انتظار مي رود كه با استفاده از زمينه سازي هاي صورت گرفته در طول يك سال اخير، تهاجم زميني ارتش اسراييل به اين منطقه كوچك نيز ناكام بماند، چرا كه تجربه ثابت كرده اين امروز غزه مانند چند سال پيش نيست و مردان مقاومت آماده اند تا مقابله اي جدي با تجاوزات اسراييل انجام دهند.
ناكامي اسرائيل در مواجهه با جريان مقاومت كه در گروه هايي همچون حزب الله و حماس متجلي است ريشه در اصالت تفكر مقاومت دارد كه همانا آزادي و رهايي از چنگال اشغالگري است.مقاومت برخلاف تبليغات دشمنان آن دشمن اصلي تروريسم است.چرا كه مقاومت ريشه در خواست ملت ها و براي رهايي آنها از اشغالگري و رسيدن به ارزشهاي پاك انساني است و بالفطره با دهشت افكني تضاد دارد.تلاش مضبوحانه اسرائيل و متحدانش براي معرفي جريان مقاومت به نام تروريسم نشان دهنده ضعف اين رژيم و متحدان آن در رويارويي با جريان اصيل مقاومت لست.مقاومت ريشه در فطرت پاك انساني دارد و هيچ نيرويي همچون ارتش تا بن دندان مسلح اسرائيل ياراي مقابله با اين تفكر اصيل نيست.
 يکشنبه 15 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 222]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن