تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات دانش، آموزش به كسانى كه شايسته آن‏اند و كوشش در عمل به آن است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814693217




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در همايش ادبي شهداي شلمچه عنوان شد كلانتري: نسل امروز عاشقانه درباره دفاع مقدس قلم مي‌زند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: در همايش ادبي شهداي شلمچه عنوان شد كلانتري: نسل امروز عاشقانه درباره دفاع مقدس قلم مي‌زند
خبرگزاري فارس: «ابراهيم كلانتري» گفت: نسلي كه امروز عاشقانه درباره دفاع مقدس قلم مي‌زند و عاشقانه احترام و ادب خود را عرضه مي‌كند، نسلي است كه در زمان دفاع مقدس حضور نداشت.
به گزارش خبرنگار ادبي فارس «ابراهيم كلانتري» مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه تهران در ششمين دوره همايش ادبي «سوختگان وصل» كه با حضور وزير ارشاد و شعرا و داستان‌نويسان عصر امروز در دانشگاه تهران برگزار شد بيان داشت: اين دوره از همايش را با ياد و خاطره شهداي عزيز كربلاي ايران شلمچه برگزار كرديم تا دين خود را به اين عزيزان ادا كنيم.
وي ادامه داد: من زماني كه در برابر عظمت و بزرگي شهيدان و ايثارگران قرار مي‌گيرم ديگر قدرت صحبت كردن از من گرفته مي‌شود و احساس مي‌كنم در برابر مردانگي شجاعت و ايمان آنها چيزي براي گفتن ندارم.
كلانتري تصريح كرد: امروز در محفلي حضور داريم كه جمع كثيري از ‌آن را خانواده‌هاي شهدا و ايثارگران تشكيل داده‌اند و من تنها مي‌توانم از خدا بخواهم كه به ما توفيق دهد تا بتوانيم از اين ذخاير و بركات و از معنويت و اخلاق شهدا و خانواده شهدا بيش از اين استفاده را بكنيم.
وي تصريح كرد: بيش از 400 اثر در زمينه داستان و پيش از 1000 اثر شعري براي شركت در اين مسابقه به دبيرخانه ارسال شد كه سرانجام پس از داوري 30 نفر در زمينه شعر و 20 نفر در زمينه داستان به عنوان برگزيده انتخاب شدند.
مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه تهران گفت: بسياري از نويسندگان و شاعراني كه امروز از جنگ مي‌نويسند از نزديكي با دفاع مقدس آشنا نبودند و آنچه به دستشان رسيده جز اطلاعات مكتوب و مصور نيست اما شاهديم كه چقدر هنرمندانه در اين حوزه دست به خلق اثر مي‌زنند.
اين مقام مسئول تصريح كرد: امروز ما در هر شرايط و هر مسئوليتي كه باشيم همه خود را مديون خون شهيدان عزيزمان مي‌دانيم. شهيداني كه خالصا جانشان را در طبق اخلاص گذاشتند و ثابت كردند كه با ايمان و فداكاري و استقامت مي‌توان مسير حق را طي كرد و به عروج رسيد.
«سعيد حداديان» دبير علمي اين همايش گفت: از سال 1379 كه به نام امير مؤمنان نام‌گذاري شده بود همايشي با نام حضرت علي(ع) توسط دفتر ادبيات و هنر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري برگزار شد كه زنده ياد قيصر امين پور هم در آن مراسم حضور داشتند و داوري كردند و پس از آن طي جلساتي كه با حضور شاعران و نويسندگاني چون قيصر امين‌پور، عليرضا قزوه، عبدالجبار كاكايي و ... برگزار مي‌شد بنا شد كه از آغاز دهه 80 كليد سلسله همايش‌هاي سوختگان وصل زده شود كه همين اتفاق هم افتاد و امسال ششمين دوره آن برگزار مي‌شود.
وي بيان داشت: از اين دوره تا سه دوره بعد بناي ما بر اين است كه روي جغرافياي دفاع مقدس كار كنيم و براي اولين بار سراغ شلمچه رفتيم.
در اين مراسم شاعراني چون علي معلم دامغاني، سهيل محمودي، فاطمه راكعي، غلامرضا كافي و ... حضور داشتند و به شعرخواني پرداختند.
انتهاي پيام/ش
 سه شنبه 7 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 353]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن