تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سكوت مؤمن تفكر و سكوت منافق غفلت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814686402




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گرجستان با احضار سفير روسيه يادداشت اعتراض به وي داد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: گرجستان با احضار سفير روسيه يادداشت اعتراض به وي داد
خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): باكو - گرجستان در ارتباط با حادثه سرنگوني يك فروند هواپيماي بدون خلبان خود درمنطقه جدايي طلب آبخازيا روز سه شنبه بااحضار سفير روسيه يادداشت اعتراض به وي داد.


گروه ناظران نظامي سازمان ملل متحد مستقر در گرجستان اخيرا با انجام بازرسي هاي مربوط به سرنگوني يك فروند هواپيماي بدون خلبان اين كشور در منطقه آبخازي در 20 آوريل (اول ارديبهشت ماه ) به اين نتيجه رسيد كه اين هواپيما توسط جنگنده روسي مورد حمله قرار گرفته و سرنگون شده است .
به گزارش ايرنا از خبرگزاري غيردولتي "نيوز گئورگيا" در پي اعلام گزارش ناظران سازمان ملل متحد ، " وياچسلاو كووالنكو " سفير روسيه در تفليس روز سه شنبه به وزارت امور خارجه گرجستان احضار و يادداشت اعتراض اين كشور در اين خصوص به وي تسليم شد.
طبق اين گزارش "كووالنكو" در گفت و گو با خبرنگاران صحت گزارش ناظران نظامي سازمان ملل متحد در اين خصوص را مورد ترديد قرار داد.
بر اساس اين گزارش ، ناظران نظامي سازمان ملل متحد كه براي نظارت بر چگونگي رعايت آتش بس در منطقه مورد مناقشه آبخازيا مستقرند، در گزارش خود اين اقدام روسيه را نقض موافقتنامه مسكو در برقراري آتش بس در اين منطقه خوانده اند.
جمهوري خودمختار آبخازيا در قلمرو گرجستان در پي فروپاشي شوروي در سال 1991 ميلادي ، جدايي خود را از دولت مركزي تفليس اعلام كرد.
تلاش هاي جدايي طلبانه آبخازيا موجب درگيري هاي نظامي ميان اين جمهوري و گرجستان و خارج شدن نظارت كامل اين منطقه از دولت تفليس شد.
در سال 1993 ميلادي ميان طرفين درگير ، آتش بس برقرار و طبق موافقتنامه مسكو، درسال 1994 ميلادي تعدادي از نظاميان روسيه به عنوان نيروي حافظ صلح جامعه كشورهاي مستقل مشترك المنافع در منطقه مورد مناقشه آبخازيا مستقر شده است .
گرجستان هر چند گاهي روسيه را به اجرا نكردن وظايف صلح باني خود در اين منطقه و حمايت از آبخازيا متهم مي كند.
خاورم ** 2400 ** 245**1436**1373
 سه شنبه 7 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 239]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن