تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام کاظم (ع):حيا از ايمان و ايمان در بهشت است و بدزبانى از بى مهرى و بدرفتارى است و بدرفتارى در جهن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815342962




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اردوغان: همه ما در جمهوري تركيه شهروند يك كشورهستيم


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: اردوغان: همه ما در جمهوري تركيه " شهروند" يك كشورهستيم
خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): آنكارا - " رجب طيب اردوغان " نخست وزير تركيه روز سه شنبه خطاب به كردهاي اين كشور گفت: خميرمايه و جوهره وحدت و وفاق ملي در جمهوري تركيه، " شهروندي " است و همه ما شهروند اين جمهوري هستيم .


اردوغان اين مطلب را در سخنراني خود خطاب به مردم شهر دياربكر بزرگترين شهر كرد نشين تركيه عنوان كرد.
نخست وزير تركيه افزود: دولت در نظر دارد با سرمايه گذاري به ارزش 12ميليارد دلار در طرح كشت و صنعت مناطق جنوب شرق تركيه موسوم به " گاپ " فقر را ريشه كن كند و با رفع بيكاري در منطقه، از مهاجرت به شهرها جلوگيري كند.
اردوغان اضافه كرد: با ارتقاي سطح رفاه، تروريسم " پ.ك.ك." زمينه اي براي فعاليت نخواهد داشت و با بهره برداري از طرح " گاپ " سرنوشت كشور نيز تغيير خواهد كرد.
نخست وزير تركيه با دعوت از اقشار مردم تركيه به " وحدت ملي " گفت: وقتي همه دست به دست هم دهيم، همه سودمند خواهيم شد و گرنه همه متضرر مي شويم .
اردوغان با تشريح اصلاحات در دوران اقتدار حزب حاكم عدالت و توسعه، گفت: با تغيير برخي از قوانين جزايي و اصلاحات در قوانين كشور، راه براي دمكراسي، آزادي بيان و آزادي هاي فرهنگي هموار شده است .
سفر " رجب طيب اردوغان " به شهر دياربكر از سوي مخالفان دولت به عنوان سرمايه گذاري براي كسب آراي بيشتر در انتخابات محلي (شهرداري ها) ارزيابي شده است .
انتخابات شهرداري ها نقش مهمي در صحنه تركيه دارد.
حزب حاكم عدالت و توسعه با اقدامات گسترده براي جلب توجه مردم مناطق كردنشين تركيه توانسته است در انتخابات محلي پيشين و انتخابات عمومي گذشته در بسياري از شهرستان ها نامزدهاي خود را به پيروزي برساند.
درحال حاضر حزب " جامعه دمكراتيك " از مخالفين دولت كه بيشتر دست اندركارانش را كردها تشكيل مي دهند، در مناطق كردنشين ازنفوذ زيادي برخوردار است .
برخي از ناظران آگاه عقيده دارند كه حزب حاكم عدالت و توسعه با سياست هاي مردم پسندانه توانسته است در مناطق كردنشين به عنوان رقيب سرسختي براي حزب جامعه دمكراتيك مطرح شود.
" باي دمير " شهردار دياربكر از حزب جامعه دمكراتيك، پيشتر گفته بود كه در آيين هايي كه امروز( سه شنبه ) با حضور اردوغان در شهر دياربكر برگزار خواهد شد، شركت نخواهد كرد .
وي مدعي شده بود كه اردوغان نه به عنوان نخست وزير، بلكه به عنوان رهبر حزب حاكم عدالت و توسعه به منطقه سفر كرده است .
خاورم ** 2010** 230**1415
 سه شنبه 7 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 345]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن