تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هان! ميان حق و باطل جز چهار انگشت فاصله نيست. از آن حضرت درباره معناى اين فرمايش س...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815297557




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نشست مطبوعاتي روايت موسيقيايي «همپاي جلودار» محمدحسين احمدي: از مناسبت ها براي پشتيباني از هنر موسيقي بهره مي گيريم


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: نشست مطبوعاتي روايت موسيقيايي «همپاي جلودار» محمدحسين احمدي: از مناسبت ها براي پشتيباني از هنر موسيقي بهره مي گيريم


تهران - خبرگزاري ايسكانيوز: محمدحسين احمدي مديركل دفتر موسيقي وزارت ارشاد گفت: از مناسبت ها براي پشتيباني از هنر موسيقي بهره مي گيريم تا مناسبت ها موسيقي ما را حمايت كنند.

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار گروه فرهنگي باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز"، محمد حسين احمدي در نشست مطبوعاتي كه امروز د رتالار وحدت در خصوص روايت موسيقيايي همپاي جلودار برگزار شده گفت: هدف ما از اينكه قصد داريم در هفته وحدت، ارتحال امام خميني «ره»و مناسبت هاي اين چنيني موسيقي را فعال كنيم نشان دادن آسماني بودن اين هنر و آشتي صميمانه ميان مردم و اين هنر است و تصميم به استمرار اين گونه اتفاقات داريم تا در اين گونه منسابت ها يبه ياد ماندني در ذهن مردم از هنر نيزاستفاده كنيم.
اركستر سمفونيك تهران به همت تمامي نوازندگان و هنرمندان يكي از بهترين و بروز ترين فعاليت خود را دنبال مي كند.افتقاي كه در نزدهمين سالگرد امام خميني قرار است تكرار شود در كمترين زمان تمريني صورت مي گيرد و اين نشان از همدلي ميان همه دست اندركاران دارد كه با بهره گيري از فضاها در غالب موسيقي برگزار مي شود.
منوچهر صهبايي، رهبر اركستر سمفونيك «روايت همپاي جلودار »در ادامه نشست اظهار داشت: از هفته پيش كار خود را شروع كرده ايم قطعه اي براي اولين بار با نام هجران آفتاب كار سعيد ذهني اجرا خواهد شد و بعد چهار قطعه با نام هاي پرواز ققنوس ، پيروزي، خميني اي امام و دريغا از چهار آهنگساز ايراني اجرا مي شود.
وي در ادامه افزود: تمام افراد اركستر سمفونيك تهران با حسن نيت و انرژي كامل كار مي كنند تا ضعف هاي اركستر را برطرف كنيم، ما به قوت نياز داريم .
در ادامه نشست امير نيا، مديريت بنياد فرهنگي هنري رودكي گفت: مردم ما اعتقاد دارند كه از موسيقي تنها براي جشن و شادماني بايد بهره گرفت اما دوستان ما در وزارت فرهنگ و ارشاد نشان دادند كه از اين هنر در شادي و غم مي توان استفاده كرد و در كنار مردم بود ، ما ميزبان اين عرصه نيستيم بلكه ميهمان هستيم و چند صباحي براي ارتقاي هنر موسيقي در خدمت مردم هستيم.
سعيد ذهني سازنده قطعه هجران آفتاب در خصوص اين قطعه موسيقيايي اظهار داشت: اين قطعه نيز براي همين منظور ساخته شده و از پنج بخش نور در ظلم كه به قبل از انقلاب مي پردازد. " طلوع فجر" كه در مورد پيروزي انقلاب است، دفاع مقدس ارتحال امام و فرزندان امام كه به تداوم راه امام و ياران ايشان مي پردازد. اشعار اين بخش از قيصر امين پور و علي معلم است .
هادي آرزم سازنده بخش دوم قطعه روايت هم پاي جلودار در خاتمه نشست افزود: قطعات در بخش دوم نيز شامل يادآور خاطرات قبل از ورود امام و همچنين بعد از ورودشان به فرودگاه و جشن مردم و بعد از رحلت امام است.
بعد از انقلاب متاسفانه بخشي از قطعاتي كه در آن سال ها توسط آهنگ سازان ما ساخته شده بود روي آنها مانور خوبي داده نشد اما در اين قطعات به اجرا در مي آيند كه شامل چهار بخش "پرواز ققنوس" با آهنگ سازي و تنظيم علي بكان و خوانندگي علي تفرشي و شعر از عباس زندي، "خميني اي امام" با تنظيم علي بكان و اجراي علي پيشاهنگيان و شعر از مجتبي كاشاني، "پيروزي" با تك خواني اسفندياري غره باغي و شعر از حميد سبزواري، "دريغا" كه در مورد رحلت امام «ره»است با تنظيم علي كوهي و تك خواني محمد گلريز و شعر از حميد سبزواري./166/125
ميرزايي
 سه شنبه 7 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 538]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن