تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):براى هر چيزى زكاتى است و زكات بدنها روزه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815566455




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش فارس از نشست مطبوعاتي اركستر سمفونيك تهران؛ اركستر سمفونيك با اشعار «قيصر» براي «امام خميني(ره)» مي‌نوازد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گزارش فارس از نشست مطبوعاتي اركستر سمفونيك تهران؛ اركستر سمفونيك با اشعار «قيصر» براي «امام خميني(ره)» مي‌نوازد
خبرگزاري فارس: اركستر سمفونيك تهران به رهبري منوچهر صهبايي 9 تا 11 خرداد به مناسبت نوزدهمين سال ارتحال امام خميني(ره) قطعاتي را بر اساس اشعار قيصر امين‌پور مي‌نوازد.


به گزارش خبرنگار موسيقي فارس، در نشست مطبوعاتي كه صبح امروز با حضور اصغر اميرنيا مديرعامل بنياد رودكي،بابك رضايي مديرعامل انجمن موسيقي ايران،محمدحسين احمدي مدير كل دفتر موسيقي ارشاد،سعيد ذهني آهنگساز،منوچهر صهبايي رهبر اركستر سمفونيك تهران و هادي آرزم آهنگساز در تالار وحدت برگزار شد،بابك رضايي در خصوص اين اجرا گفت:با توجه به نزديك شدن به ايام نوزدهمين سالگرد ارتحال بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران ،انجمن موسيقي ايران، دفتر موسيقي و بنياد رودكي همانند سال گذشته در تدارك يك برنامه جامع به اين مناسبت هستند.
وي افزود:اين برنامه را كه روايت موسيقايي همپاي جلودار نام‌گذاري كرده‌ايم توسط اركستر سمفونيك تهران و گروه كر دفتر موسيقي ارشاد به رهبري منوچهر صهبايي از 9 تا 11 خرداد در تالار وحدت اجرا خواهد شد.
مديرعامل انجمن موسيقي ادامه داد:اين برنامه در دو بخش اجرا مي‌شود. بخش اول شامل 5 موومان با عنوان هجران آفتاب به آهنگسازي سعيد ذهني و بخش دوم با همكاري و نظارت هادي آرزم 4 قطعه از سرودهاي قديمي خاطره‌انگيز اجرا مي‌شود.
رضايي در خصوص نام‌گذاري اين برنامه با عنوان همپاي جلودار اظهار داشت: شعر معروف همپاي جلودار از علي معلم بيانگر پيشوا و رهبرجامعه است. به همين دليل ما اين نام را براي اين برنامه در نظر گرفته‌ايم.
وي بيان داشت: بي‌شك انقلاب ما بدون نام امام معنايي پيدا نمي‌كند و از آنجايي تاثيرات بنيادين ايشان تا هم اكنون نيز در حركت است در ايام ارتحال ايشان با اين برنامه خاطرات زمان ايشان را مرور مي‌كنيم .

*ذهني:«هجران آفتاب» بر اساس اشعاري از قيصر ساخته شده است
سعيد ذهني آهنگساز در خصوص اين اجرا گفت:قطعه «هجران آفتاب» كه به سفارش انجمن موسيقي ايران، دفتر موسيقي و معاونت هنري بر روي اشعاري از قيصر و علي معلم ساخته شده از 5 قسمت تشكيل بنام‌هاي نور در ظلمت كه به وقايع قبل از انقلاب مي‌پردازد، طلوع فجر كه پيروزي انقلاب را به تصوير مي‌كشد ،دفاع مقدس كه مربوط به جنگ، ارتحال امام و فرزندان امام است.
وي افزود:اين قطعه اولين قطعه‌اي است كه بعد از نينواي عليزاده براي ني و اركستر بزرگ نوشته شده و در هجران آفتاب سعي كرديم نگاهي به ملودي‌ها و ريتم‌هاي ايران با حفظ كلاسيك بوده اثر داشته باشيم كه البته سنج و دمام و دف نيز براي اجراي آن در كنار اركستر قرار مي‌گيرند.
اين آهنگساز ادامه داد: خط آوازي اين اثر در قالب آوازي ايراني است كه علي مينو سپهر خوانندگي آن را برعهده دارد.همچنين آرش فلاح نيز ني‌نوازي را در تمام طول اجرا انجام مي‌دهد.

*«خميني اي‌امام» در تالار وحدت طنين انداز مي‌شود
هادي آرزم آهنگساز در ادامه اين نشست با اشاره به بخش دوم روايت موسيقايي همپاي جلودار گفت: در اين بخش قطعاتي چون پرواز ققنوس از ساخته‌هاي علي بكان با صداي علي تفرشي ،پيروزي از رحيميان با صداي اسفنديار قره‌باغي،خميني اي امام به صورت كرال،دريغا ساخته محمد علي شكوهي و تنظيم حشمت سنجري با صداي محمد گلريز را اجرا خواهيم كرد.
وي در خصوص انتخاب اين قطعات افزود:به دليل مغفول ماندن اين قطعات بسيار ارزشمند آنها را براي ايم اجرا انتخاب كرديم.
اين آهنگساز بيان داشت:اين قطعات كه ياد و خاطره زمان امام را زنده مي‌كنند در دهه فجر نيز اجرا خواهند شد.

*احمدي:از مناسبتها براي پيشبرد و حمايت موسيقي بهره مي‌بريم
محمدحسين احمدي مدير كل دفتر موسيقي ارشاد گفت: اتفاقي كه براي نوزدهمين سالگرد ارتحال امام مي‌افتد در كمترين زمان تمرين و پي‌گيري صورت مي‌گيرد و اين حكايت از همدلي همه دست‌اندركاران دارد.
وي افزود:ما بنا داريم موسيقي را در خدمت فعاليتها بگيريم و از اين فرصتها براي پشتيباني از حوزه موسيقي كه كمتر به آنها توجه شده استفاده نماييم و در واقع اين ايام بتواند موسيقي را حمايت و در مقابل موسيقي نيز بتواند خودش را نشان دهد.
احمدي در ادامه با اشاره به اتفاقات خوب موسيقي در سال جديد اظهار داشت:با انسجامي كه در كه در اركستر سمفونيك تهران رخ داده ما شاهد اتفاقات خوبي در سال نوآوري و شكوفايي خواهيم بود.در حال حاضر اركستر به همت نوازندگان و رهبر ان امروز يكي از بروزترين فعاليت‌هاي خودش را دنبال مي‌كند.

*مديرعامل بنياد رودكي:ما خادمان فرهنگ و هنر هستيم
اصغر اميرنيا مديرعامل بنياد رودكي گفت:با گرامي داشتن شهداي 15 خرداد و ياد و خاطره امام راحل كه ناجي ايران در قرن 20 بود ما از موسيقي به عنوان هنر تاثيرگذار استفاده مي‌كنيم.
وي افزود:ما تمام تلاش‌مان بر اين است كه كنار هم قرار گيريم و به عنوان خادمان فرهنگ و هنر خدمت كنيم ما ميزبان اين عرصه هستيم چرا كه اگر هنرمندان نباشند ما نيز جايگاهي نخواهيم داشت.

*صهبايي:براي درست كردن وضعيت اركستر زمان لازم دارم
منوچهر صهبايي رهبر اركستر سمفونيك تهران گفت:ما براي روايت موسيقايي همپاي جلودار از هفته پيش شروع به كار كرديم و كارها خوب پيش مي‌رود چرا كه نوازندگان با انرژي و حسن نيت كار مي‌كنند.
وي افزود:ما داريم كارهايي كه بيش از دو سه دهه انجام نشده را انجام مي‌دهيم و نبايد مخاطبان اين فكر را كنيد كه ما خرابكاري‌هاي سال‌هاي قبل را ظرف مدت كوتاه درست كنيم بلكه براي سر و سامان دادن به وضعيت اركستر زمان لازم داريم.
به گزارش فارس،روايت موسيقايي همپاي جلودار 9 تا 11 خرداد ساعت 21 توسط اركستر سمفونيك تهران و گروه كر دفتر موسيقي در تالار وحدت اجرا مي‌شود.
انتهاي پيام/
 سه شنبه 7 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 225]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن