تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):هر كس در مسجد سهله دو ركعت نماز بخواند، خداوند، دو سال بر عمر او مى‏افزايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815133481




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ورود بي سابقه پنج هزار فلامينگوي مهاجر به تالاب ميقان اراك


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: ورود بي سابقه پنج هزار فلامينگوي مهاجر به تالاب ميقان اراك
اراك - خبرگزاري مهر: سرپرست اداره كل محيط زيست استان مركزي گفت: بيش از پنج هزار از فلامينگوهاي مهاجر وارد تالاب ميقان اراك شدند كه اين ميزان ورود در فصل بهار بي سابقه است.

حميدرضا جلالوندي در گفتگو با خبرنگار مهر در اراك با بيان اين خبر افزود: اين ميزان ورد فلامينگو به تالاب بين المللي اراك در 40 سال گذشته بي سابقه است در حاليكه زيستگاه اين پرندگان تالاب اروميه است.

وي افزود: در حاليكه هر ساله حدود ‪ ۵۰۰‬قطعه از اين فلامينگوها در مسير به در زيستگاههاي استان فارس و تالاب ميقان اراك مي ايند امسال اين تعداد فلامينگو به بيش از پنج هزار قطعه رسيد.

وي تصريح كرد: امسال بيش از پنچ هزار قطعه فلامينگو در تالاب بين‌المللي ميقان اراك فرود آمدند كه به نظر مي‌رسد علت آن خشكسالي در زيستگاههاي حاشيه ‌اي و كمبود موادغذايي و آب براي اين پرنده باشد.

جلالوندي با اشاره به اينكه اين پرنده كه معمولا به رنگهاي صورتي و سفيد مشاهده ‌مي‌شود داراي گردن و پاهاي درازي است و با منقار رو به پايين خود از جلبكها و آرتيميا در منابع آبي تغذيه مي‌ كند، عنوان كرد: اين پرندگان تحت حمايت محيط زيست با حضوردر زيستگاه‌ هاي طبيعي استان و تغذيه با لارو و تخم حشرات تعادل در اكوسيستم مناطق ايجاد كرده و در كنترل آفات موثر هستند.

اين مقام مسئول در استان مركزي گفت: هرساله در فصل بهار حدود ده گونه پرنده مهاجر در تالاب بين المللي ميقان اراك قابل مشاهده بود كه امسال اين رقم به بيش از 15 گونه رسيده است.

وي خاطر نشان كرد: در ميان اين فلامينگوها، براي نخستين بارچهار قطعه پرنده اكراس سياه در اين تالاب ديده شده و پرنده چوب پا نيز اولين سال جوجه ‌آوري خود را در زيستگاه ميقان اراك انجام داده است.

جلالوندي تالاب بين‌المللي اراك را از زيستگاههاي با ارزش در زمينه تنوع گونه‌ها گياهي و جانوري دانست و گفت: با توجه به برنامه طبيعت گردي و پرنده نگري، اين تالاب استعداد منحصر به فردي را در جذب توريست طبيعي دارد.
 سه شنبه 7 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 342]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن