تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس با يقين بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت كند، كوه‏ها به همراه او تسبيح م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815186141




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

/امام(ره) و دانشگاه/ دبيرانجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه تربيت مدرس: نزديك‌ كردن دانشجويان با انديشه‌هاي امام(ره) تعالي جامعه را به همراه دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: /امام(ره) و دانشگاه/ دبيرانجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه تربيت مدرس: نزديك‌ كردن دانشجويان با انديشه‌هاي امام(ره) تعالي جامعه را به همراه دارد


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

دبير انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه تربيت مدرس، گفت: دانشگاه در جامعه ما در جرگه‌ي پديده‌هاي وارداتي قرار مي‌گيرد و علت تاكيد امام(ره) بر وحدت حوزه و دانشگاه به اعتقاد من به منظور تلفيق دو شيوه تدريس سنتي و نوين در دانشگاه‌ها است.

عليرضا فرخي، دبير انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه تربيت مدرس، در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهاركرد: مراد از شيوه‌ي سنتي و نوين همان نوع تدريس حوزوي و پيشرفته روز است كه بر اساس تلفيق اين دو، دانشگاه‌هاي ما به بركات بسياري دست پيدا مي‌كنند.

وي در مورد فرمايش امام(ره) مبني بر اينكه بايد دانشگاه‌ها را از انحراف غرب و شرق‌زدگي حفظ كنيم، اذعان كرد: جامعه ما يك جامعه‌ي ديني است كه بايد بر پايه‌ي اصول اسلامي حركت كند و هدف امام از بيان اين جمله به اعتقاد من تكيه كردن به فرهنگ ايراني – اسلامي است.

وي تكيه كردن به فرهنگ ايراني – اسلامي را كار سنگيني خواند كه نيازمند امكاناتي از جمله ارزش و شخصيت دادن به دانشجوست تا در برابر تفكرات گسترده ليبراليستي و ماترياليستي غربي‌ها بتوانند حرفي تازه و محكم البته در عين حال قابل دفاع و پذيرش در دنيا داشته باشند.

فرخي لازمه‌ي دست‌يابي به اين مهم را وجود آزادي انديشه و فضاهاي باز فكري در دانشگاه‌ها و حمايت مسوولان از دانشجويان خواند.

دبير انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه تربيت مدرس، در مورد دانشگاه مطلوب از ديد امام(ره) به جمله دانشگاه بايد انسان ايجاد كند كه از جملات معروف ايشان است اشاره كرد و از دانشگاهي كه دانشجويان آن جلوه يك انسان كامل باشند به عنوان دانشگاهي در راستاي ديدگاه امام(ره) ياد كرد.

وي ادامه داد: مسوولان هر دانشگاهي كه دانشجويان خود را به انسانيت نزديك‌تر كنند؛ درواقع انديشه‌هاي خود را به ايده‌ها و اعتقادات امام(ره) نزديك‌تر كرده‌اند كه رعايت همين اصول تعالي جامعه را به همراه دارد.

فرخي درباره‌ي وصيت امام(ره) مبني بر مبارزه با توطئه‌هاي دشمنان در دانشگاه‌ها، اذعان كرد: توطئه‌هاي دشمنان براي تضعيف نهاد دانشگاه و تخريب افكار دانشجويان است كه به طور قطع آفت اين تضعيف‌ها و تخريب‌ها به جامعه هم كشانده مي‌شود؛ از همين روست كه بايد تشكل‌هاي دانشجويي با همه توان در برابر توطئه‌ها ايستادگي كنند.

دبير انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه تربيت مدرس، با اشاره به اينكه تشكل‌هاي دانشجويي در شرايط فعلي به خاطر ضعف تشكيلاتي آنچنان مطلوب عمل نمي‌كنند، افزود: براي تشكيل تشكل‌هاي توانمند بايد تعريف تازه‌اي از دانشجويان ارايه دهيم و ديد خوبي نسبت به آنان پيدا كنيم؛ چرا كه برخورد با دانشجويان در دانشگاه نظير برخورد با آنان در دوره دبيرستان است كه به هيچ عنوان در شان يك دانشجو نيست.

فرخي در ادامه شرايط فعلي دانشجويان را اين چنين توصيف كرد: دانشجويان نظير بازيكناني هستند كه در ميدان حضور دارند ولي توپي زير پاي آنان نيست و كسي براي كسب نتيجه روي آنان حساب باز نكرده است پس با اين وضعيت نبايد انتظار خاصي از دانشجويان داشت.

دبير انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه تربيت مدرس، حركت تشكل‌هاي دانشجويي در راستاي ترويج انديشه‌هاي امام(ره) كه زير مجموعه انديشه‌هاي ديني است را در دانشگاه‌ها در سال‌هاي اخير آنچنان مطلوب ندانست و افزود: البته بدين‌منظور نيست كه تشكل‌ها نخواسته باشند در اين ميان قدمي بردارند؛ بلكه تضعيف شده‌اند و از قدرت آنان كاسته شده است و موضوع تضعيف قدرت آنان نيز به فضاي دانشگاه و نوع برخورد دانشجويان بازمي‌گردد.

انتهاي پيام
 سه شنبه 7 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 285]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن