تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):علم میراث گرانبهائی است و ادب لباس فاخر و زینتی است و فکر آئینه ای است صاف.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820241116




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

«سيمان هگمتان» 279ريال سود تقسيم كرد


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: «سيمان هگمتان» 279ريال سود تقسيم كرد
مجمع عمومي عادي سالانه صاحبان سهام شركت سيمان هگمتان به ازاي هر سهم خود مبلغ 279ريال سود تقسيم كرد. در اين مجمع كه در محل اتاق بازرگاني ايران برگزار شد، يوسف‌دهي به عنوان رييس، خانم فاطمه كريمي و آقاي معصومي به عنوان ناظران و افشاري نيز دبيري جلسه را بر عهده داشت. در ابتداي اين مجمع، مجتهدي، مديرعامل شركت به قرائت گزارش هيات‌مديره براي صاحبان پرداخت.
وي از افزايش سرمايه 20درصدي شركت براي ساخت مخزن مازون به ظرفيت 10ميليون تن، انجام برخي تحولات در خطوط توليد و ... خبر داد و اضافه كرد: طبق توافقاتي كه ميان توليدكنندگان سيمان و مسوولان انجام شده، تا هفته ديگر افزايش قيمتي را در حدود 48هزار و 500تومان براي سيمان پايه شاهد خواهيم بود.
رشد 6 درصدي توليد سيمان و كلينكر در سال 86
وي در مورد ميزان توليد و تحويل سيمان توليدي اين شركت طي سال‌مالي 86 گفت: كلينكر توليدي شركت در سال 86 بالغ‌بر يك ميليون و 12هزار و 895تن بود كه نسبت به سال گذشته بيش از 6درصد افزايش نشان مي‌دهد. همچنين ميزان سيمان توليدي هم به يك ميليون و 52هزار و 796تن رسيد كه در مقايسه با توليد سال گذشته بيش از 1/6درصد افزايش دارد. مديرعامل سيمان هگمتان درخصوص ميزان صادرات شركت هم به مساله ممنوعيت صادرات سيمان در سال 86 اشاره كرد و گفت: با توجه به ممنوعيت صادرات سيمان براي توليدكنندگان سيمان، شركت‌ها موفق شد با اخذ مجوز وزارت بازرگاني تنها در فروردين‌ماه به مقدار 3هزار و 310تن صادرات داشته باشد.
سرمايه‌گذاري‌هاي بلندمدت در سهام شركت‌هاي سيماني
مجتهدي در خصوص سرمايه‌گذاري‌هاي سيمان هگمتان هم گفت: در حال حاضر سرمايه‌گذاري‌هاي بلندمدت در سهام شركت‌هاي سيمان نهاوند و سيمان گيلان با ظرفيت‌هاي توليدي هر كدام 3هزار و 300تن در روز و 3هزار و 400تن متمركز شده است. درصد سهام سيمان هگمتان در دو شركت يادشده كه هم‌اكنون در مرحله قبل از بهره‌برداري قرار دارند، به ترتيب 35 و 10درصد است. وي افزود: از ديگر سرمايه‌گذاري‌هاي بلندمدت شركت، سرمايه‌گذاري در سهام شركت‌هاي سيمان بجنورد با 2درصد، سيمان خوزستان با يك درصد، سيمان ايلام با 6دهم درصد و ... است كه بهاي تمام‌شده اين سرمايه‌گذاري‌ها معادل 32ميليارد و 230ميليون ريال است.
دورانديشي براي ذخيره سوخت در زمستان
مديرعامل سيمان هگمتان همچنين در مورد اقدامات انجام‌شده براي راه‌اندازي خط دوم كارخانه اين شركت گفت: اجراي طرح خط جديد كارخانه با ظرفيت 3هزار و 400تن كلينكر در روز در كنار خط توليد فعلي، با توجه به برودت بي‌سابقه هوا در فصل زمستان با سرماي منفي 38 درجه كه از آذرماه تا پايان سال ادامه داشته است.
پروژه خط دوم
وي اضافه كرد: شركت در سال 1386 نسبت به اخذ مجوز جهت دريافت مبلغ 100ميليارد ريال تسهيلات مشاركت مدني ريالي اقدام كرده كه در اسفندماه سال 1386 مبلغ 33ميليارد ريال و مبلغ 17ميليارد ريال در فروردين‌ماه سال 1387 دريافت و مبلغ 50ميليارد ريال نيز در دست اقدام است. با اخذ تسهيلات مزبور جمع تسهيلات مورد استفاده جهت اين پروژه به مبلغ 948ميليارد و 818ميليون ريال خواهد رسيد. مجتهدي آورده نقدي سهامداران از شروع پروژه تاكنون را مبلغ 321ميليارد و 900ميليون ريال اعلام كرد و گفت: بخش عمده اين مبلغ در پروژه خط دوم كارخانه و بخشي نيز در پروژه‌هاي افزايش ظرفيت خط اول كارخانه كه در سال 1384 به بهره‌برداري رسيده و ساير سرمايه‌گذاري در سهام شركت‌ سيمان نهاوند به مصرف رسيده است. وي خردادماه امسال را زمان نهايي راه‌اندازي و بهره‌برداري اين بخش عنوان كرد و گفت: در زمستان سال گذشته كه بيشتر كارخانه‌هاي كشور با مشكل كمبود و نبود سوخت مواجه بودند و به همين دليل توليد را متوقف كرده بودند، همكاران پرتلاش ما با دورانديشي و ذخيره‌سازي سوخت مازوت، اجازه ندادند حتي يك ساعت توليد كارخانه متوقف شود.
سود هر سهم در سال 87: 302ريال
وي يادآور شد: پيش‌بيني سود سال 87 شركت با فرض توليد يك ميليون و 745هزار و 880تن كلينكر همچنين توليد يك ميليون و 800هزار و 80تن سيمان در خط‌هاي يك و دو، براي هم سهم معادل 302ريال تخمين‌زده مي‌شود. از سوي ديگر ابطحي، رييس هيات‌مديره «سهگمت» هم با اشاره به افزايش قيمت سيمان طي روزهاي آتي گفت: تصميماتي براي تثبيت قيمت يورو در كنار صدور اجازه صادرات سيمان هم گرفته شده كه جزييات بيشتر آن روزهاي آينده اعلام مي‌شود. در ادامه بعد از استماع گزارش حسابرس و بازرسي قانوني، صورت‌هاي مالي منتهي به اسفندماه 86 مورد تصويب حاضران در مجمع قرار گرفت. سازمان حسابرسي به عنوان حسابرس و بازرس قانوني شركت انتخاب شدند و پاداش هيات‌مديره هم مبلغ 140ميليون تومان تعيين شد.
تاريخچه فعاليت
شركت سيمان هگمتان در تاريخ چهارم ارديبهشت سال 68 به صورت شركت سهامي خاص تاسيس شده و طي شماره 74545 همان تاريخ در اداره ثبت شركت‌ها و مالكيت صنعتي تهران به ثبت رسيده است. به موجب تصميمات متخذه در جلسه مجمع عمومي فوق‌العاده مورخ دهم مهرماه سال 78 شخصيت حقوقي شركت از سهامي خاص به سهامي عام تبديل شد. مركز اصلي شركت بر اساس مصوبه مجمع عمومي فوق‌العاده مورخ 21 اسفند ماه 87 از تهران به استان همدان روستاي شاهنجرين (محل كارخانه) منتقل و در اداره ثبت شركت‌هاي استان همدان تحت شماره 3942 به ثبت و در نهايت طي نامه شماره 51672 مورخ بيستم اسفند ماه سال 79 اداره ثبت اسناد همدان پرونده شركت از همدان به رزن انتقال يافته و تحت شماره 27 مورخ 23 اسفند ماه سال 79 در اداره ثبت اسناد و املاك شهرستان رزن ثبت شد. شركت در تاريخ 27 خرداد ماه سال 82 در بورس اوراق بهادار تهران پذيرفته شده است.
موضوع فعاليت
موضوع فعاليت شركت طبق ماده 3 اساسنامه به شرح زير است:
الف- ايجاد و تاسيس كارخانه‌هاي توليد سيمان و صنايع جنبي وابسته به آن، تهيه كليه مواد و وسايل دستگاه‌ها و ماشين‌آلات مورد نياز اين صنايع از داخل و خارج كشور.
ب- اكتشاف، استخراج و بهره‌برداري از كليه معادن مورد نياز اين صنعت از قبيل سنگ‌آهك، خاك رس، سنگ گچ، سنگ آهن، سيليس و غيره.
ج- تاسيس شركت‌هاي جديد يا سهيم شدن در شركت‌هاي موجود جهت تعقيب اهداف شركت.
د- انجام كليه معاملات و عمليات مجاز صنعتي و توليدي و بازرگاني اعم از داخلي و خارجي (صادرات و واردات) من جمله صدور خدمات فني و مهندسي و كالاهاي توليدي كارخانه‌هاي سيمان و شركت‌هايي كه به نحوي از انحاء در آنها سهيم بوده و يا مشاركت داشته باشد به خارج از كشور.
ه- وارد شدن در معاملات سازمان بورس، سرمايه‌گذاري كوتاه‌مدت و بلندمدت نزد بانك‌ها، خريد و فروش اوراق قرضه يا مشاركت.
و- به طور كلي شركت مي‌تواند به كليه عمليات و معاملات مالي و تجارتي و صنعتي كه به صور مستقيم يا غيرمستقيم به تمام يا هر يك از موضوعات فوق مربوط باشد، مبادرت كند. به موجب پروانه بهره‌برداري شماره 1047 مورخ يازدهم بهمن ماه سال 76 كه توسط اداره صنايع استان همدان صادر شده، بهره‌برداري از كارخانه با ظرفيت 2هزار و 300 تن در روز و 6ميليون و 900هزار تن در سال از تاريخ يازدهم بهمن ماه 76 آغاز شده است.
وضعيت شركت در بورس
شركت سيمان هگمتان در هشتم تيرماه سال 81 درخواست خود را جهت پذيرش در فهرست شركت‌هاي پذيرفته شده در بورس اعلام كرد و پس از طي مراحل پذيرش در 28 خردادماه سال 82 سازمان بورس اوراق بهادار تهران، با نماد «سهگمت» و كد 17-94-26 در فهرست شركت‌هاي پذيرفته شده در بازار بورس قرار گرفته است. تغييرات نرخ طي سال 1386 به شرح زير بوده است:
از ابتداي سال تا 15 آبان‌ماه سال 86 با سرمايه 333ميليارد ريال از حداقل 5763ريال تا حداكثر 7042ريال و از 16 آبان‌ماه سال 86 تا پايان سال با سرمايه 9/432ميليارد ريال از حداقل 2673ريال تا حداكثر 3539ريال نوسان داشته است.
 سه شنبه 7 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1024]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن