تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):اگر نزد خداوند عبادتى بهتر از شكرگزارى در همه حال بود كه بندگان مخلصش با آن عبادتش ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804267087




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مجمع ليزينگ ايرانيان با اكثريت آرا تصويب كرد پرداخت 340ريال سود نقدي به ازاي هر سهم


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: مجمع ليزينگ ايرانيان با اكثريت آرا تصويب كرد پرداخت 340ريال سود نقدي به ازاي هر سهم
مجمع عمومي عادي سالانه شركت ليزينگ ايرانيان (سهامي عام) صبح روز يك‌شنبه پنجم خرداد ماه سال‌جاري در محل سالن اجتماعات ساپكو برگزار شد.


به گزارش خبرنگار ما، رياست اين مجمع كه با حضور 86 درصد از سهامداران برگزار شد بر عهده آقاي دانشيان بود و مصطفي خدارحمي به همراه هادي مورخ نيز ناظران جلسه بودند، ضمن اينكه آقاي سلطاني دبيري مجمع را بر عهده داشت.
در مجمع ليزينگ ايرانيان علي زارعي، مديرعامل شركت به قرائت گزارش هيات‌مديره پرداخت و از آخرين تحولات رخ داده در اين شركت سخن گفت. اين گزارش مي‌افزايد: پس از قرائت گزارش هيات‌مديره و حسابرس قانوني صورت‌هاي مالي شركت براي سال مالي منتهي به 29اسفند ماه 86 به تصويب رسيد، ضمن اينكه مقرر شد كه به ازاي هر سهم 34تومان سود نقدي پرداخت شود.
انتخاب روزنامه‌هاي دنياي اقتصاد و اطلاعات به عنوان روزنامه كثيرالانتشار و موسسه حسابرس و بازرس ‌هادي حساب تهران به عنوان حسابرس قانوني از ديگر مصوبات مجمع اين شركت بود.
تاريخچه تاسيس
شركت ليزينگ ايرانيان(سهامي عام) در 26 شهريور 1381 تاسيس و تحت شماره 192064 در اداره ثبت شركت‌ها و موسسات غيرتجاري به ثبت رسيده است.
اين شركت با سرمايه‌گذاري شركت تعاوني خاص كاركنان ايران‌خودرو تاسيس و با همكاري تعدادي از مديران و كارشناسان مجرب صنعت ليزينگ به‌طور تخصصي درامر واگذاري اقساطي خودرو شروع به فعاليت نموده است.
در سال 1384 باتوجه به توسعه روزافزون فعاليت‌هاي شركت به استناد صورتجلسه مجمع عمومي فوق‌العاده مورخ 7/8/1384 نام شركت از ليزينگ خودرو ايرانيان (سهامي خاص) به ليزينگ ايرانيان (سهامي عام) تغيير نام يافت. دفتر مركزي شركت واقع در خيابان شهيد مطهري، بعد از چهارراه سهروردي، نبش خيابان شهيد يوسفيان، شماره 58 مي‌باشد.
موضوع فعاليت
موضوع فعاليت شركت طبق اساسنامه مصوب به شرح ذيل مي‌باشد.
فروش نقدي، اقساطي، اجاره به شرط تمليك و اجاره كليه اموال منقول و غيرمنقول اعم از خودروي سبك و سنگين و لوازم يدكي انواع خودروهاي داخلي و خارجي، ساختمان، مسكن، كشتي، لوازم الكتريكي و الكترونيكي و ...، ارائه خدمات پس از فروش انواع خودرو، انجام خدمات بازرگاني و صادرات و واردات انواع خودرو و قطعات يدكي و لوازم جانبي، شركت در مناقصه‌ها، اخذ تسهيلات و نمايندگي از اشخاص حقيقي و حقوقي داخلي و خارجي و مشاركت با آنها و اعطاي امتياز نمايندگي به آنها، تامين و توزيع قطعات يدكي و لوازم جانبي داخلي و خارجي انواع خودرو، عقد قرارداد با شركت‌هاي داخلي و خارجي به منظور اجراي فعاليت‌هاي فوق‌الذكر و خريد و فروش سهام شركت‌ها و كارخانجات و موسسات و مبادرت به انجام هرگونه فعاليتي كه به‌طور مستقيم يا غيرمستقيم موجب تسهيل در امور فوق گردد.
سهام‌داران
شركت ليزينگ ايرانيان (سهامي عام) با سرمايه‌اي معادل 000/000/1 ريال در شهريور ماه سال 1381 با سرمايه‌گذاري شركت تعاوني خاص كاركنان ايران‌خودرو تاسيس گرديد.
با تغييرات حاصل شده در سال 1386 تعداد سهامداران بالغ بر 27805 سهامدار حقيقي و حقوقي مي‌باشد.
سرمايه
باتوجه به توسعه و تنوع روزافزون فعاليت‌هاي شركت با چند مرحله افزايش سرمايه درسال‌هاي 1383، 1384 و 1385 درحال حاضر سرمايه شركت بالغ بر 000/000/000/000/1 ريال و منقسم به 000/000/000/1 سهم يك‌هزار ريالي مي‌باشد كه به لحاظ سرمايه‌ بزرگترين شركت ليزينگ كشور محسوب مي‌شود.
تركيب نيروي انساني
تعداد نيروي انساني شاغل به كار در شركت در سال 1385 بالغ بر 107 نفر بوده است كه با توجه به توسعه فعاليت‌هاي شركت و بهبود روند فزاينده‌اي اجرايي آن، اين تعداد در پايان سال مالي 1386 به 103 نفر كاهش يافته است.
فعاليت‌هاي انجام شده طي دوره
فروش و ليزينگ كالاهاي سرمايه‌اي و مصرفي بادوام عمده فعاليت شركت در اين زمينه شامل فروش نقدي و اقساطي انواع خودرو در دو گروه خودروهاي سبك و سنگين و همچنين مسكن بوده و شاخص‌هاي عملكرد و فعاليت شركت نشان دهنده روند رو به رشد فعاليت و بهبود تركيب پرتفوي خدمات شركت مي‌باشد.
ليزينگ خودروهاي صفر كيلومتر
ليزينگ خودروهاي صفر كيلومتر بخش عمده‌اي از فعاليت شركت را تشكيل مي‌دهد. اين تسهيلات در قالب قراردادهاي اجاره به شرط تمليك براي دوره‌هاي زماني مختلف از يك تا پنج سال و تا سقف 80 درصد قيمت خودرو به متقاضيان ارائه مي‌شود. همچنين در سال 1386 ليزينگ محصولات ساير شركت‌هاي خودروساز و واردكننده خودرو مانند: تويوتا، بنز، پارس‌خودرو، سايپا، مديران خودرو، هيونداي و ... كه در جهت رشد و توسعه فعاليت‌هاي شركت از سال‌هاي پيش آغاز شده بود نيز ادامه داشته است.
ليزينگ خودروهاي دست دوم
فروش خودروهاي دست دوم در سال 1386 نيز ادامه داشته است. شروع ارائه خدمات اين نوع ليزينگ از تيرماه سال 1384 آغاز شد و شركت در اين پروژه توانسته زنجيره ليزينگ خودروهاي سواري را توسعه داده و در آينده نيز با ارائه خدمات جديدتري در اين بخش و ورود به حوزه‌هاي مختلف ليزينگ سواري، اين زنجيره را كاملتر نمايد.
تعداد قراردادهاي منعقده در اين بخش 111 قرارداد و حجم تسهيلات ارائه شده 23662 ميليون ريال مي‌باشد.
ليزينگ خودروهاي سنگين
با بررسي بازار محصولات حمل‌و‌نقل سنگين و باتوجه به نياز اين بخش به نوسازي و تجهيز ناوگان مدرن و در پاسخ به درخواست هاونياز متقاضيان و همچنين سياست‌هاي دولت محترم (تبصره 13)، ليزينگ كليه محصولات باري و مسافربري شركت‌هاي ايران‌خودرو ديزل و ... در راستاي متنوع‌سازي خدمات شركت و خروج از بازار تك‌بعدي و تك‌محصولي از شهريور ماه 1384 آغاز گرديد و در سال 1386 نيز ادامه داشته است.
ليزينگ مسكن
در راستاي رسيدن به اهداف تعيين شده مطابق اساسنامه مصوب، ليزينگ مسكن از آذرماه 1384 در پرتفوي خدمات شركت قرارگرفت و تقويت اين بخش با عنايت به ريسك پايين بازگشت سرمايه آن از برنامه‌هاي آتي شركت در زمينه ليزينگ محصولات مختلف به حساب مي‌آيد. در سال 1386 شركت توانسته حدود 5درصد از پرتفوي خود را در اين بخش سرمايه‌گذاري نمايد. تعداد قراردادهاي منعقده در اين بخش نيز 59 فقره و حجم تسهيلات اعطايي 77133 ميليون ريال مي‌باشد.
فروش نقدي خودرو
شركت در محل نمايشگاه فروش خودرو خود واقع در خيابان مطهري در خصوص فعاليت‌هاي مربوط به فروش نقدي محصولات شركت‌هاي خودروساز طرف قرارداد از قبيل ايران‌خودرو، ايران‌خودرو ديزل، سايپا، سايپا ديزل، بنز، تويوتا، پارس‌خودرو و... نيز فعال بوده است.
در طي سال مالي مورد گزارش (1386) تعداد 1550 دستگاه انواع خودرو سواري به صورت نقدي به فروش رسيده است.
تركيب پرتفوي شركت
پرتفوي خدمات ارائه شده از سوي شركت در سال 1386 از لحاظ نوع فعاليت، در مقايسه با سال 1385 دستخوش تغييرات چنداني نگرديده است.
در سال مالي مورد گزارش، حدود 27درصد از پرتفوي در بخش خودروهاي صفر سواري، 67درصد ليزينگ خودروهاي سنگين، حدود يك‌درصد ليزينگ خودروهاي دست دوم و 5درصد نيز در بخش ليزينگ مسكن بوده است.
بهبود و ارتقاي فعاليت‌ها، فرآيندها، ساختارها و...
بهبود و ارتقاي سيستم
شركت ليزينگ ايرانيان با بهره‌گيري از فناوري‌هاي پيشرفته تلاش مي‌كند ضمن فراهم نمودن حداكثر امكانات جهت ارائه خدمات به مشتريان، مزيت‌هاي رقابتي خود را نيز افزايش دهد كه در همين راستا فعاليت‌هاي ذيل در سال گذشته صورت پذيرفته است.
بهبود و ارتقاي سيستم‌هاي جامع ليزينگ، خزانه‌داري و وب‌سايت
در سال گذشته با توجه به گسترش و تنوع عمليات ليزينگ، سيستم جامع ليزينگ نيز قابليت‌هاي جديدي به خود افزود كه باعث تسريع بيشتر در انجام كارها گرديد كه از آن جمله مي‌توان به برقراري رابطه سيستمي و مكانيزه بين شركت ليزينگ ايرانيان و شركت بيمه اشاره نمود. در همين راستا سيستم خزانه‌داري و وب‌سايت شركت نيز ضمن انجام تغييراتي به روزرساني گرديد.
راه‌اندازي سيستم Black List شركت‌هاي ليزينگ
با ابتكار شركت ليزينگ ايرانيان و پيگيري‌هاي مستمر و ايجاد هماهنگي لازم، بانك اطلاعاتي مشتريان بدحساب ليزينگ در اوايل مهرماه 1386 راه‌اندازي گرديد. اين بانك بر روي زيرساخت‌هاي اينترنتي و با استفاده از نرم‌افزار طراحي شده توسط كارشناسان اداره فناوري اطلاعات شركت ليزينگ ايرانيان، قادر است آخرين اطلاعات (مشتريان بدحساب) ارسال شده توسط شركت‌هاي ليزينگ را به صورت On Line و از طريق اينترنت در اختيار شركت‌هاي عضو كانون قرار دهد تا در مرحله اعتبارسنجي مورد استفاده قرار بگيرد.
خدمات اينترنتي سهام
در قسمت خدمات اينترنتي وب‌سايت، امكاني قرار داده شده تا سهامداران شركت بتوانند از طريق اينترنت ضمن مراجعه به وب‌سايت، با درج شماره سهامداري و رمزشان، آخرين اطلاعات مربوط به خود نظير آخرين نقل و انتقالات تعداد سهام، ارزش سهام و... را مشاهده نمايند.
امكان دريافت اطلاعات سهامداران در تلفن گويا
با ارتباط سيستمي بين تلفن گويا و بانك اطلاعاتي سيستم سهام، سهامداران مي‌توانند از طريق تلفن گويا اطلاعات سهامداري خود را به صورت صوت و فكس دريافت كنند.
خدمات اينترنتي سيستم ليزينگ
در قسمت خدمات اينترنتي وب‌سايت امكاني قرار داده شده تا مشتريان شركت ضمن درج شماره قرارداد و رمز مربوط به خود، آخرين اطلاعات مربوط به قرارداد، بيمه‌نامه‌ها و جدول اقساط خود را مشاهده كنند.
بهره‌گيري از مشاور امنيتي
با توجه به روند رو به رشد ارائه خدمات الكترونيكي و اينترنتي در شركت ليزينگ ايرانيان، لزوم بهره جستن از يك مشاور معتبر احساس گرديد كه پس از انتخاب مشاور مناسب ضمن راه‌اندازي Web Server،Firewall و ساير تمهيدات امنيتي اقدامات لازم نيز انجام پذيرفت.
تهيه سيستم مكانيزه مورد نياز شركت
سيستم‌هاي بانك اطلاعاتي مديريت، بايگاني و كنترل بودجه بنا به درخواست مديريت‌هاي مختلف شركت پس از انجام بررسي‌ها و ايجاد مقدمات لازم طراحي و پياده‌سازي گرديد.
ارسال صورت وضعيت دوره‌اي
جهت برقراري و حفظ ارتباط مداوم با مشتريان به منظور آشنايي بيشتر با ديدگاه‌ها و نظرات سازنده آنها و جلوگيري از بروز اشتباهات احتمالي و نيز مشخص شدن وضعيت پرونده براي مشتريان، ارسال صورت وضعيت دوره‌اي در دستور كار شركت قرار گرفته كه آخرين صورت وضعيت‌ها تا اول دي ماه 1386 براي مشتريان ارسال گرديده است.
اخذ گواهينامه مديريت كيفيت 2000-ISO 9001
شركت ليزينگ ايرانيان در راستاي تحقق اهداف از پيش تعيين‌شده، بهبود موقعيت رقابتي و همچنين افزايش سطح رضايتمندي مشتريان با بهره جستن از تكنيك‌هاي نوين مديريت كيفيت همچنين بهينه‌سازي و بهبود مستمر فرآيندهاي كاري، دريافت بازخوردهاي لازم از مشتريان و تعامل مناسب واحدها و بخش‌هاي ذيربط، اخذ گواهينامه 2000-ISO 9001 را در سرفصل برنامه خود در سال 1386 قرار داده و با همكاري و مشاركت مشاوران كارآزموده و متخصص موفق به دريافت گواهينامه مذكور از شركت DQS آلمان شد.
تشكيل مديريت اعتبارسنجي
با هماهنگي‌هاي انجام شده و در نظر گرفتن اهميت وجود يك مكانيزم اعتبارسنجي بهينه و نظام‌مند، مديريت اعتبارسنجي شركت با هدف انتخاب مناسب مشتريان خوش‌حساب و اطمينان از برگشت به موقع سرمايه و سود شركت تشكيل گرديد.
ارزيابي اعتباري متقاضيان تسهيلات، در دو مرحله اعتبارسنجي اوليه (پذيرش) و اعتبارسنجي ثانويه (تعيين رتبه اعتباري) متناسب با ريسك اعتباري متقاضي، مبلغ تسهيلات، مدت و تضامين آن، تعيين مي‌گردد. در امر اعتبارسنجي از سيستم Black List مشتريان ليزينگ نيز استفاده مي‌شود.
بهبود فرآيندها و ساختار سازماني
الف- ادامه روند اصلاحات ساختار سازماني: با عنايت به تاثيرات مستقيم و نقش سازنده ساختار سازماني و تشكيلاتي در روند عملكرد شركت و در راستاي اهداف و سياست شركت در سال‌هاي آتي، در سال 1386 ساختار سازماني شركت مورد اصلاح و بازنگري قرار گرفته است.
ب- تهيه و اصلاح آيين‌نامه‌ها و دستورالعمل‌هاي متنوع: در سال 1386 با هدف بهبود روش‌هاي كاري، تدوين حوزه‌هاي جديد عملكردي و... نهايتا افزايش سطح رضايتمندي مشتريان محترم، آيين‌نامه‌ها و دستورالعمل‌هاي ليزينگ مسكن، ليزينگ كالاهاي مصرفي بادوام، واگذاري اماني خودرو به نمايندگان، تغيير مستاجر، رزرواسيون و... تهيه و تدوين گرديد.
خريد ساختمان جديد شركت
با عنايت به افزايش حجم و حوزه عملكرد شركت و رشد و توسعه ساختار سازماني آن نسبت به سال‌هاي بدو تاسيس، لزوم داشتن ساختمان اداري مناسب به منظور سرمايه‌گذاري در بخش مسكن به عنوان دارايي ثابت جهت پشتوانه تسهيلات بانك‌ها با نگاهي به ارزش افزوده‌اي كه در سال‌هاي آينده بر آن مترتب مي‌شود و نيز افزايش رفاه حال‌ مشتريان محترم در نحوه مراجعات خود به شركت، كاهش هزينه‌هاي ناشي از عدم تمركز دفاتر يادگار و مطهري و... داشتن ساختماني مناسب فعاليت‌هاي شركت در دستور كار قرار گرفت كه در سال 1386 اين امر با خريد ساختمان اشرفي‌اصفهاني محقق گرديد، در‌حال‌حاضر عمليات آماده‌سازي ساختمان در حال انجام است و ان‌شاءا... در آخر خردادماه 1387 به بهره‌برداري مي‌رسد.
اهم برنامه‌هاي آينده پيش‌بيني فروش و اعطاي تسهيلات
با هدف فروش و اعطاي تسهيلات براي سال مالي 1387، تعداد 970/15فقره قرارداد تعيين گرديده كه از اين ميان تعداد 920/4فقره مربوط به قراردادهاي اعطاي تسهيلات و 050/11فقره مربوط به قراردادهاي فروش نقدي مي‌باشد.
عملكرد شركت در دو ماه ابتداي سال 1387
در سال 1387 نيز شركت بر اساس برنامه‌ها، بودجه مصوب و سياست‌هاي از پيش تدوين شده، حركت پرتوان خود را در زمينه‌هاي مختلف از قبيل خودروهاي سواري صفر كيلومتر، خودروي سنگين، مسكن و... آغاز كرده و مديريت و پرسنل محترم شركت تمام توان خود را در جهت تحقق كامل اهداف و برنامه‌هاي تعيين شده به كار مي‌گيرند.
 سه شنبه 7 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 498]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن