تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):مردم به انجام روزه امر شده اند تا درد گرسنگى و تشنگى را بفهمند و به واسطه آن فقر و بيچا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815611895




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پس از 60 سال تيرگي در روابط صورت گرفت سفر تاريخي رهبر حزب حاكم تايوان به چين


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: پس از 60 سال تيرگي در روابط صورت گرفت سفر تاريخي رهبر حزب حاكم تايوان به چين
خبرگزاري فارس: رهبر حزب حاكم تايوان امروز در "سفري تاريخي" بمنظور ايجاد ارتباط در سطوح بالا پس از 60 سال قطع رابطه ، وارد چين شد.


به گزارش فارس به نقل از راديو بين‌المللي فرانسه ، "وو پو هسيونگ" امروز در رأس هيأتي بلندپايه متشكل از 16 نفر از اعضاي حزب حاكم ملي‌گراي تايوان وارد شهر نانكين شد.
"ما يينگ جئو" رئيس‌جمهور جديد تايوان در روز 20 مه سوگند رياست‌جمهوري خود را ياد كرد و وعده داد مذاكره با دولت چين را به منظور تقويت روابط و همچنين اطمينان خاطر در خصوص برقراري صلح در منطقه از سرگيرد.
وو پو هسيونگ اعلام كرد: « اميدواريم به مدد تلاش‌هاي بي‌وقفه و پيوسته‌مان بتوانيم اختلافات خود با دولت تايپه را كنار بگذاريم و در جهت منافع مشترك گام برداريم.»
وي قرار است به عنوان مهمترين بخش سفر خود روز چهارشنبه آينده با "هو جينتائو" رئيس‌جمهور چين ديدار و گفت‌وگو كند.
چين و تايوان همچنين قرار است در ماه ژوئن آينده به نشانه بهبود و گرمي روابط دو كشور مذاكرات مستقيم خود را از سر گيرند.
روابط چين و تايوان از سال 1949 ميلادي كه انقلاب كمونيستي در چين به پيروزي رسيد همواره با تنش همراه بوده است.
انقلابيون حزب كمونيست چين به رهبري مائو در سال 1949 در يك جنگ داخلي بر حزب ناسيوناليست حاكم بر اين كشور غلبه كردند كه در نتيجه آن سران حزب ناسيوناليست به همراه 2 ميليون نفر از طرفداران آن به جزيره تايوان پناهنده شدند و حكومت جديدي را در اين جزيره پايه گذاري كردند. به اين ترتيب چين از تايوان جدا شد و اين دو كشور از آن زمان تاكنون هيچگونه روابط ديپلماتيكي با يكديگر نداشته‌اند.
اين در حالي است كه پكن همواره تايوان را بخش جدايي ناپذير خاك خود قلمداد كرده و اعلام داشته است در صورت تلاش تايوان براي اعلام رسمي استقلال ، از بازوي نظامي خود براي بازگرداندن تايوان به سرزمين اصلي چين استفاده مي‌كند و به اين كشور حمله خواهد كرد.
انتهاي پيام/.
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 426]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن