تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس يك روز ماه رمضان را (بدون عذر)، بخورد - روح ايمان از او جدا مى‏شود 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814249845




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

قائم‌مقام سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري: به‌دنبال واگذاري باستان‌شناسي شهر سوخته به مجامع بومي هستيم


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: قائم‌مقام سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري: به‌دنبال واگذاري باستان‌شناسي شهر سوخته به مجامع بومي هستيم
خبرگزاري دانشجويان ايران - زاهدان
سرويس: ميراث فرهنگي

رييس دانشگاه زابل گفت: اين دانشگاه از سخنان قائم‌مقام سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري مبني بر واگذاري شهر سوخته به مجامع دانشگاهي منطقه‌ي سيستان استقبال مي‌كند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، احمد قنبري در جمع خبرنگاران در سيستان و بلوچستان، بيان كرد: دانشگاه زابل از بدو تأسيس، توجه ويژه‌اي به تاريخ و فرهنگ اين منطقه از كشور داشته و تأسيس رشته‌هاي باستان‌شناسي، مرمت آثار تاريخي و پژوهشكده‌ي باستان‌شناسي در اين راستاست.

وي ادامه داد: اين دانشگاه در چند سال گذشته با حفاري تپه‌ي طالب‌خان سيستان توانسته است، بسياري از ابهام‌هاي تاريخي و باستان‌شناسي اين حوزه‌ي فرهنگي را روشن كند. از همين رو، درحال تأسيس موزه‌اي است كه نمايش‌گر اشياي به‌دست آمده از كاوش‌هاست.

او اظهار داشت: امروزه، باستان‌شناسي نوين به‌عنوان يك علم ميان‌رشته‌يي در جهان مطرح است و دانشگاه زابل با داشتن رشته‌هاي مرتبط و متخصصان برجسته و جوان در اين زمينه، منشأ خدمات ارزنده‌اي مي‌تواند باشد.

وي اضافه كرد: اين دانشگاه قصد دارد، با برگزاري همايش‌هاي بين‌المللي و چاپ كتب در اين زمينه، از پژوهش‌گران و محققان حمايت كند.

قائم‌مقام سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري در سخنان خود در مراسم معارفه‌ي مديرعامل جديد شركت توسعه‌ي ايرانگردي و جهانگردي، گفت: در حوزه‌ي باستان‌شناسي سازمان به‌دنبال واگذاري اين امور به مجامع علمي و دانشگاهي است.

حميد بقايي ادامه داد: به‌عنوان مثال، در دانشگاه زابل و سيستان، رشته‌هاي باستان‌شناسي تدريس و پژوهشكده‌ي باستان‌شناسي وجود دارد. ما به‌دنبال اين هستيم كه باستان‌شناسي شهر سوخته را به اين‌گونه مجامع كه بومي و توانمند هستند، واگذار كنيم.

وي با اشاره به اين‌كه به‌دنبال شكستن برخي انحصارها در اين حوزه هستم، افزود: با وجود فعاليت پژوهشكده و باستان‌شناسان متخصص و برجسته در دانشگاه سيستان و دانشگاه زابل، باستان‌شناسي شهر سوخته به خارجي‌ها داده شده و هيچ نقشي براي اين دانشگاهيان درنظر گرفته نشده است.

انتهاي پيام
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 241]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن