تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین عبادت بعد از شناختن خداوند،‌ انتظار فرج و گشایش است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814250885




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در همايش بزرگ فعالان قرآني عنوان شد لاريجاني: توسعه فضاي قرآني در دانشگاه‌ها به استراتژي نياز دارد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: در همايش بزرگ فعالان قرآني عنوان شد لاريجاني: توسعه فضاي قرآني در دانشگاه‌ها به استراتژي نياز دارد
خبرگزاري فارس: رئيس دانشگاه علوم پزشكي تهران گفت: در دنياي امروز تحول انسان‌ها تنها زماني امكان‌پذير خواهد بود كه مباني و مفاهيمي قرآني جايگزين ارزيابي و ابزارهاي مادي شود از اين رو فضاي قرآني به استراتژي خاصي نياز دارد.


به گزارش خبرگزاري فارس، باقر لاريجاني رئيس دانشگاه علوم پزشكي تهران صبح امروز در همايش بزرگ فعالان قرآني، گفت: محور توسعه دانشگاه انسان ها در سطوح مختلف هستند. در ارزيابي شخصيت آن‌ها لازم است از معيارهاي خشك فرا رويم و به معيارهايي همچون شخصيت و روح انسان ها توجه كنيم.
وي با اشاره به معيارهاي موجود در مباحث پژوهشي در دانشگاه‌ها افزود: مهمترين ركني كه حتي غربيان در پژوهش‌هاي خود از آن غافل مي‌شوند اين است كه فلسفه حقيقي پژوهش‌هاي خود را به خوبي نمي‌دانند. همين امر موجب بروز انحرافات در پژوهش‌ها و تحقيقات دانشگاهي و پزشكي مي‌شود.
رئييس دانشگاه علوم پزشكي تهران با طرح سوال «چرا انسان‌ها به تحقيق نيازمند هستند» تصريح كرد: لازم است اساس و محور تمام تحقيقات و پژوهش‌هاي انساني اين سوال باشد .
لاريجاني با اشاره به نگرش الهي و قرآني موجود در شخصيت هر انسان اظهار كرد: اگر خواهان ترويج فرهنگي قرآني در دانشگاه‌ها هستيم بايد با در نظر داشتن سلايق و گروه‌هاي مختلف در محيط دانشگاه آنها را به يك مسير و يك حبل‌المتين دعوت كنيم تا با چنگ زدن و تمسك به آن بتوانيم فضاي دانشگاه‌ها را به قرآن عطرآگين كنيم.
وي خاطر نشان كرد:واقعيت قرآن بدين گونه است كه براي هر قشر و هر شخصيتي كلام ويژه‌اي دارد از اين رو اگر شاهد وجود تفاسير مختلفي از مباحث موجود در قرآن هستيم نبايد تعجب كنيم.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي قرآن با اشاره به وجود 18جلد كتاب ، تفسير تنها از جمله بسم‌الله الرحمن الرحيم گفت: برداشت كلي اين هست كه به هر اندازه ما در معارف و كردار خود خود تمسك جويم به همان اندازه نيز توسعه مباني قرآن صورت خواهد گرفت.
لاريجاني خواستار استراتژي جدي در زمينه توسعه فرهنگ قرآني در دانشگاه‌ها شد و اظهار كرد: تحول انسان‌ها تنها زماني امكان‌پذير خواهد بود كه مباني قرآن جايگزيني براي ابزارهاي مادي و ارزيابي‌هاي ابزاري شود.
وي با اشاره به فضاي بيمارستان‌هاي موجود در كشور تصريح كرد: متاسفانه ظاهر و نماي بيمارستان‌هاي موجود بيشتر در سبك و سياق بيمارستان‌هاي غربي هستند، به نظر شما آيا اشكالي دارد كه به جاي نصب تابلوهاي مختلف در بيمارستان‌ها از آيات و روايات قرآني استفاده شود؟
رئيس دانشكده علوم پزشكي تهران در پايان از راه‌اندازي مركز قرآن، حديث و طب در دانشگاه علوم پزشكي خبر داد و گفت: رايزني‌هاي مورد نياز براي راه‌اندازي اين مركز بامسئولان صورت گرفته است. همچنين اميدواريم توجه به قرآن و كليت آن بيش از پيش در دانشگاه‌ها بويژه دانشگاه علوم پزشكي شود.
انتهاي پيام/ش
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 216]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن