تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نماز قلعه و دژ محکمی است که نمازگزار را از حملات شیطان نگاه می دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813000730




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

صداپيشگي جيم‌كري


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: صداپيشگي جيم‌كري


سينماي‌جهان- بخشي از جذابيت 2 شخصيت اصلي فيلم برمي‌گردد به استعداد 2 كمديني كه كار صداپيشگي اين 2 شخصيت را برعهده دارند:

جيم كري (هورتون) او با دنياي دكتر سئوس آشناست؛ چون پيش‌تر در سال 2000 در اقتباس سينمايي از يكي ديگر از داستان‌هاي سئوس «چگونه گرينچ كريسمس را دزديد؟»، نقش گرينچ را بازي كرده. شايد براي همين، گزينه بسيار مناسبي براي نقش هورتون باشد.

در پرونده كاري جيم كري، جدا از صداپيشگي در انيميشن كوتاه «عنكبوت ايتسي بيتسي» (1992)، اين اولين صداپيشگي حرفه‌اي در يك فيلم بلند سينمايي است: « براي درآوردن صداي هورتون سعي مي‌كردم هميشه اين احساس را داشته باشم كه نفسم بوي بادام‌زميني مي‌دهد.

مي‌خواستم طوري ديالوگ‌هاي هورتون را بگويم كه بيننده احساس نكند با فيلي معمولي طرف است. هورتون چاق و سنگين وزن نيست، خودش هم كه مي‌گفت سبك است، به سبكي يك پر. فرز و چابك است و دنياي ذهني‌اش حسابي رنگارنگ است. با خودش روراست است و نمي‌خواهد از كسي هم جلو بزند. فقط مي‌خواهد خودش باشد. مي‌خواستم در صداگذاري هم درست همين‌طوري دربيايد.

تا يادم نرفته بايد بگويم كه واقعا باعث افتخارم است كه هر دوبار كه قرار بوده براي نقشي از كتاب‌هاي دكتر سئوس بازيگر يا صدا پيشه‌اي انتخاب كنند، ادري سئوس (همسر نويسنده) گفته است كه آيا مي‌توانند جيم كري را براي اين نقش بياورند يا خير. واقعا باعث افتخارم است كه انتخاب اول او بوده‌ام. اول كار كه براي صداپيشگي مي‌آيند سراغت، مي‌گويند: «اين كار ساده‌ترين كار دنياست».

و تو هم باور مي‌كني، اما دورغ گفته‌اند و اگر شما هم مي‌خواهيد در آينده دنبال اين كار برويد، همين حالا به شما مي‌گويم صداپيشگي كار شاقي است. اما بايد كم لطفي را هم كنار بگذارم و بگويم كه مراحل انجام كار فوق‌العاده جذاب و هيجان‌انگيز است.

مهم‌ترين نكته صداپيشگي، قرار گرفتن در كنار جمعي از هنرمنداني است كه به اندازه خودت و شايد هم خيلي بيشتر از تو خلاقند. استيو كارل (ند شهردار) ديگر كمدين و صداپيشه شناخته شده فيلم، اولين تجربه صداپيشگي‌اش را در انيميشن «برفراز پرچين» (6002) به‌دست آورد و حالا با طراوت كامل در خدمت نقش شهردار است. اگر بخواهم از هوويل برايتان بگويم، بهتر است دنيايي را تصور كنيد كه همه چيزش سرجايش قرار گرفته؛ همه‌چيز روبه‌راه است. همه شاد و خرسند هستند و آفتاب هميشه تابان است.

حالا تصور كنيد يكدفعه همه‌چيز به هم مي‌ريزد. واكنش شما چيست؟ اين دقيقا حسي است كه يك«هو» در اين فيلم به وجود مي‌آورد و من تلاش كردم همين حس را به تماشاگر القا كنم. اوايل كار دقيقا نمي‌داني تيم سازنده قرار است با اين بخش‌هاي مجزايي كه ضبط مي‌شود چه كار بكنند. همه‌چيز به ذهن و نگرش كارگردان برمي‌گردد.

اوست كه بايد تمام اجراهاي صداپيشگان را به طرز جذاب و معناداري به هم متصل كند. براي همين در يك صحنه بارها ديالوگ‌هايت را مي‌گويي تا او بتواند به آنچه لازمه كار است برسد، بنابراين نكته‌اي كه خيلي مهم است، داشتن حس ايمان به كار يكديگر است.»

تاريخ درج: 6 خرداد 1387 ساعت 09:14 تاريخ تاييد: 6 خرداد 1387 ساعت 10:19 تاريخ به روز رساني: 6 خرداد 1387 ساعت 10:16
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 409]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن