تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خوشا به سعادت كسى كه عمرش طولانى و كردارش خوب باشد. چنين كسى عاقبتش خوب است؛ ز...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812951719




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بايگاني سعيد حداديان:همايش‌ سوختگان وصل نكو داشت جانبازان شيميايي است


واضح آرشیو وب فارسی:حيات: بايگاني سعيد حداديان:همايش‌ "سوختگان وصل" نكو داشت جانبازان شيميايي است


تهران -حيات

همايش‌ "سوختگان وصل" در دوره‌هاي ششم تا هشتم رويكردي جغرافيايي خواهد داشت و به نكوداشت ادبي و هنري حماسه‌هاي شلمچه، هويزه و مجنون مي‌پردازد.
به گزارش حيات سعيد حداديان، دبير اجرايي همايش سوختگان وصل گفت: باتوجه به برگزاري جلسات هفتگي در دفتر ادبيات و هنر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه تهران، طي همفكري در آن جلسات به اين نتيجه رسيديم كه براي جانبازان شيميايي كاري بكنيم.
وي افزود: به همين منظور به ملاقات جانبازان شيميايي رفتيم و در جلسات نهاد از آن‌ها دعوت كرديم كه سخنراني كنند. از مربيان سپاه هم تقاضا كرديم تا در باره سلاح‌هاي شيميايي و دفاع در برابر آن‌ها تدريس كنند و به اين ترتيب زمينه براي برپايي همايش‌ها مهيا شد.
دبير اجرايي همايش سوختگان وصل ادامه داد: سلسله همايش‌هاي سوختگان وصل از سال 1380 توسط دفتر ادبيات و هنر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه تهران بنيان نهاده شده است. اين سلسله همايش‌ها در اولين برنامه خود با عنوان "سوختگان وصل "به نكو‌داشت جانبازان شميايي پرداخت و از آنجا كه مجموعه كار، ادبي بود آثار قابل ملاحظه‌اي به دستمان رسيد.
وي در ادامه افزود: چهار همايش بعدي سوختگان وصل با عناوين: "قاصدك‌هاي سوخته" درباره شهداي تفحص (در چهار بخش شعر، داستان، خاطره و عكس )، "فصل صبوري" نكوداشت مرحوم حجت الاسلام ابوترابي و آزادگان، "پشت پلك آسمان" درباره مفقودين و "اگر غم لشكر انگيزد" درباره همسران جانبازان در دو بخش داستان و شعر برگزار شده‌اند.
سعيد حداديان تصريح كرد: موضوع همايش در دوره‌هاي در پيش رويكردي جغرافيايي خواهد داشت، يعني سوختگان وصل 6 و 7 و 8 به نكوداشت حماسه‌هاي شلمچه، هويزه و مجنون اختصاص دارد. در حال حاضر در آستانه برگزاري ششمين همايش سوختگان وصل با عنوان "شلمچه" در دو بخش داستان و شعر هستيم.
دبير اجرايي همايش سوختگان وصل درباره شرايط آثار ارسالي گفت: براي ارائه آثار در بخش شعر ، محدوديتي در قالب اشعار وجود نداشت و داستان‌ها نبايد از 5000 كلمه بيشتر باشند.
وي ادامه داد: 1200 قطعه شعر و 400 اثر در زمينه داستان از دانشجويان، خانواده‌ها و فرزندان شهدا و اساتيد دانشگاهي به دبيرخانه اين همايش ارسال شده است. آثار برگزيده بايد داراي موازين ادبي و مطابق با موضوع باشند.
وي درباره هيئت داوران انتخاب آثار برگزيده گفت: در بخش داستان ،حميد باباوند و در بخش شعر مرتضي اميري اسفندقه داوري آثار را بر عهده دارند.
سعيد حداديان درباره مدعوين و ميهمانان برجسته‌ اين دوره از همايش اظهار داشت: ششمين دوره همايش سوختگان وصل با حضور تني چند از فرماندهان ارتش و سپاه، خانواده‌هاي شهداي شلمچه و همچنين شاعران برجسته‌اي چون: علي موسوي گرمارودي، عبدالجبار كاكايي، ساعد باقري، مصطفي محدثي، فاطمه راكعي، اسماعيل اميني و عباس براتي پور برگزار مي‌شود.
از برنامه‌هاي ديگر اين همايش پخش كليپ‌هاي: يادامام و شهدا،گردان تفحص شهداي شلمچه و مصاحبه با خانواده‌هاي شهدا و سخنراني دكتر عليرضا زاكاني و تني چند از ادبا، شعرا و رجال دانشگاهي است.
وي در پايان اظهارداشت: ادبيات و شعر دفاع مقدس براي نسل جوان سري پرشور و دلي‌پر‌نور ايجاد كرده و راهي براي شناخت نسل گذشته به وجود آورده است. مديريت فرهنگي كشور در ايجاد اين بالندگي در جوانان براي آشنايي با دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامي تاثير به سزايي دارد و اين يك شعار نيست. نهادها و سازمان‌هاي كشور بايد نگرشي دقيق،عميق و پويا داشته باشند تا بتوانند پديده هشت سال دفاع مقدس را در بستر جامعه به نحو احسن بازگو كنند.
پيش از اين و از مجموعه كتاب‌هاي همايش سوختگان وصل: سوختگان وصل (مجموعه شعر نكوداشت جانبازان شيميايي) و قاصدك‌هاي سوخته (مجموعه شعر نكوداشت شهداي تفحص) منتشر شده‌ است و بعد از ششمين همايش كتاب‌هاي ديگر اين همايش منتشر خواهد شد.
صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران، وزارت فرهنگ‌وارشاد اسلامي، مديريت دانشگاه تهران، سازمان تبليغات اسلامي و شهرداري تهران در برپايي اين همايش همكاري دارند.
‌ششمين همايش سوختگان وصل"شلمچه" سه شنبه 7 خرداد از ساعت 15 تا 19 در تالار علامه اميني دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.
پايان پيام
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات]
[مشاهده در: www.hayat.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 285]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن