تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):یک ساعت اندیشیدن در خیر و صلاح از هزار سال عبادت بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804821476




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حمل‌ونقل عمومي؛ تثبيت يا افزايش نرخ خدمات؟


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: حمل‌ونقل عمومي؛ تثبيت يا افزايش نرخ خدمات؟


خدمات- علي ابراهيمي:
جلوگيري از افزايش قيمت و تثبيت نرخ حمل‌ونقل عمومي در بخش‌هاي هوايي، ريلي و زميني موضوعي است كه بارها از سوي وزير راه و ترابري برآن تاكيد شده است.

جداي از مباحث مطرح پيرامون ميزان و كارآمدي پرداخت يارانه‌هاي دولتي براي تثبيت نرخ حمل‌ونقل عمومي و تاثير تثبيت نرخ بر كيفيت و كميت ارائه خدمات شركت‌هاي حمل‌ونقل و قدرت رقابت در بازارهاي داخلي و جهاني، اين تاكيد در حالي صورت مي‌گيرد كه در بخش حمل‌ونقل هوايي با حذف يارانه سوخت شركت‌هاي هواپيمايي براساس مصوبه مجلس، اين شركت‌ها افزايش قيمت بليت را به‌عنوان تنها راهكار باقي ماندن در عرصه رقابت و ادامه فعاليت خود تلقي كردند و با افزايش تقاضا براي سفرهاي هوايي به ويژه در پروازهاي داخلي، شكل گيري بازار سياه بليت هواپيما را شاهد بوده‌ايم.

در بخش حمل‌ونقل زميني نيز طبق روال هر ساله با فرارسيدن نوروز شركت‌هاي اتوبوس‌راني بين شهري به استناد افزايش تقاضا افزايش ۱۰ تا ۲۰ درصدي نرخ بليت را اعمال كرده‌اند اين در حالي است كه اين افزايش نرخ در اتوبوس‌هاي ويژه كه تبعيت كمتري از نرخ‌گذاري سازمان راهداري دارند بيشتر بوده و معمولا در طول ايام سال و به ويژه در هنگام افزايش تقاضا به شكل رسمي و غيررسمي اعمال مي‌شود.

با اين وجود مسئولان بر تثبيت قيمت بليت اتوبوس‌هاي بين شهري تاكيد مي‌كنند اما واقعيت‌ها حاكي از افزايش نرخ بليت خدمات در حمل‌ونقل زميني است.در بخش ريلي به‌دليل پرداخت يارانه به شركت قطارهاي مسافري رجاء قوانين خاصي اعمال مي‌شود.

در حالي كه به‌دليل افزايش تقاضاي سفر در حمل‌ونقل ريلي و ناتواني در ارائه خدمات بيشتر، همواره تهيه بليت قطار به يكي از بزرگترين دغدغه‌هاي مسافران تبديل شده و معمولا پس از اعلام پيش فروش اينترنتي در همان ساعات اوليه بليتي براي خريد وجود ندارد، مسئولان اين بخش نيز بر تثبيت قيمت‌ها تاكيد دارند.

با اين روند وزير راه و ترابري در حاشيه همايش بين‌المللي چابهار، ترانزيت و توسعه محور شرق در گفت‌وگو با خبرنگاران، در زمينه احتمال افزايش قيمت بليت ناوگان حمل‌ونقل عمومي، گفت: تاكنون هيچ پيشنهادي از شركت‌هاي حمل‌ونقل زميني، هوايي و دريايي درخصوص افزايش قيمت بليت دريافت نكرده‌ايم.

افزايش ۷ درصدي قيمت بليت قطارهاي خصوصي

اين در حالي است كه مديرعامل راه‌آهن نيز با تاكيد بر تثبيت نرخ بليت قطارهاي مسافري اعلام كرده است، نرخ بليت قطارهاي دولتي كه ۸۰ درصد ناوگان مسافري را تشكيل مي‌دهند ثابت باقي مانده است گرچه حسن زياري به شكل ضمني افزايش نرخ بليت برخي قطارهاي مسافري را تاييد و اعلام كرده است، تنها قيمت بليت‌هاي بخش خصوصي در حدود ۷ درصد افزايش داشته است.

وي در باره اين‌كه چرا در همان روز اول پيش‌فروش بليت‌هاي سفرهاي تابستاني اغلب ظرفيت‌ها به ويژه براي روزهاي ۱۴ تا ۱۸ خرداد ماه پر شد و اغلب متقاضيان نتوانستند بليت مورد نياز خود را تهيه كنند، مي‌افزايد: ظرفيت قطارها نسبت به گذشته كاهش نيافته است و حتي رشد ۱۰ درصدي را براي تابستان امسال پيش‌بيني كرده‌ايم اما با توجه به اين‌كه حجم تقاضا براي بليت قطار بسيار بالاست و در برابر آن عرضه يك دهم تقاضاست و حتي در ايام پيك بيشتر مي‌شود، بايد گفت به‌طور طبيعي بخشي از اين تقاضاها پاسخ داده مي‌شود.

تاريخ درج: 5 خرداد 1387 ساعت 18:05 تاريخ تاييد: 5 خرداد 1387 ساعت 20:58 تاريخ به روز رساني: 5 خرداد 1387 ساعت 20:57
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 289]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن