تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زبان مؤمن در پس دل اوست، هرگاه بخواهد سخن بگويد درباره آن مى انديشد و سپس آن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813267736




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

همه مشتريان سهام مخابرات


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: همه مشتريان سهام مخابرات


اخبار‌ بورس- گروه بورس:
در حالي كه رئيس سازمان خصوصي‌سازي به صراحت از جرياني نام برده بود كه به‌دنبال انحلال سازمان خصوصي‌سازي هستند، معاون وي اين اخبار را شايعه خواند.

به گزارش خبرنگار همشهري، بلافاصله پس از پايان تعطيلات نوروزي در سال جديد موضوع انحلال سازمان خصوصي‌سازي به‌صورت اخبار غيررسمي در ميان اصحاب رسانه منتشر شد.

روز شنبه نيز غلامرضا حيدري كردزنگنه، رئيس هيات عامل سازمان خصوصي‌سازي اين اخبار را تاييد كرد.

وي در گفت‌وگو با برنا با اشاره به تلاش عده‌اي براي بازگرداندن نحوه واگذاري‌ها به سال‌هاي دهه ۷۰ گفت: هم‌اكنون عده‌اي به‌دنبال انحلال سازمان خصوصي‌سازي هستند، حاضر نيستم چوب حراج به شركت‌هاي دولتي بزنيم.

اما سيدمهدي عقدايي، معاون سازمان خصوصي‌سازي در گفت‌وگو با همشهري بحث انحلال را شايعه خواند و تاكيد كرد: موضوع انحلال سازمان خصوصي‌سازي صحت ندارد.

وي تاكيد كرد: هيچ بحثي در دولت براي انحلال سازمان خصوصي‌سازي وجود ندارد و من تاكنون چيزي نشنيده‌ام.

اما عقدايي همچنين درباره نحوه قيمت گذاري سهام شركت مخابرات كه قرار است ۲۲ خرداد ماه در بورس عرضه شود، گفت: قيمت شركت مخابرات را نحوه عرضه و تقاضا در بازار مشخص مي‌كند.

وي همچنين از اعلام آمادگي خريداران خارجي سهام شركت مخابرات خبر داد و گفت: شركت‌هايي از كشورهاي حاشيه جنوبي خليج‌فارس، شرق آسيا و اروپا آمادگي خود را براي خريد سهام شركت مخابرات اعلام كرده‌اند.

به گفته عقدايي هم‌اكنون مراحل قيمت‌گذاري و تعيين قيمت پايه شركت مخابرات در جريان است.

معاون سازمان خصوصي‌سازي تاكيد كرد: به غيراز شركت‌هايي كه در بورس واگذار مي‌شوند، ۱۳ شركت نيز از طريق مزايده در خرداد ماه به بخش خصوصي واگذار مي‌شوند.

شرايط خارجي‌ها

غلامرضا حيدري كرد زنگنه، رئيس سازمان خصوصي‌سازي‌ هم درآستانه عرضه سهام مخابرات شايعات قبلي را تكذيب كرد و گفت: خارجي‌ها مي‌توانند ۱۰۰ درصد سهام را بخرند.

او در گفت‌وگو با ايسنا، توضيح داد: با توجه به حجم ۵۰ ميليارد دلاري بورس تهران، خارجي‌ها مي‌توانند تا ۵ ميليارد دلار سهام از طريق سفته‌بازي خريد و فروش كنند ولي اگر بخواهند سهام يك شركت را بخرند اين ميزان تا ۱۰۰ درصد سهام قابل افزايش است.

وي ادامه داد: چنان كه ۱۰۰ درصد سهام پتروشيمي رازي به شركت‌هاي تركيه فروخته شد و اكنون آنها مالك اين شركت‌ هستند، خارجي‌ها مي‌توانند تا ۲۵ درصد هر بخش اقتصاد و تا ۳۵ درصد هر رشته اقتصاد كشور را سرمايه‌گذاري كنند و آن را در اختيار بگيرند.

تاريخ درج: 5 خرداد 1387 ساعت 17:44 تاريخ تاييد: 5 خرداد 1387 ساعت 20:36 تاريخ به روز رساني: 5 خرداد 1387 ساعت 20:27
 يکشنبه 5 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 455]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن