تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خداوند عزيز و جليل نقل كرده است كه فرمود: هر كار ارزشمندى كه در آن بسم ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815681081




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ابعاد تازه از ابهامات موجود در سهام مخابرات


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: ابعاد تازه از ابهامات موجود در سهام مخابرات


اخبار‌ بورس- گروه بورس:
رفته رفته با روشن شدن ابعاد مشكلات موجود در حساب‌هاي شركت مخابرات عرضه سهام آن درشرايط موجود با انتقاد تعداد بيشتري از مقامات بازارسرمايه روبه‌رو مي‌شود.

آخرين شايعات حكايت ازآن داشت كه فقط درحوزه وديعه‌ها، رقم وديعه‌هاي موجود نزد مخابرات تا دوبرابر سرمايه ثبت شده آن است.

حقيقت اين ماجرا را از رئيس سازمان حسابرسي جويا شديم، كاظم نجفي علمي هرچند حاضر نشد رقم دقيق اين وديعه‌ها را اعلام كند اما درعين حال در گفت و گو با همشهري گفت: رقم وديعه هاي مشتركان نزد شركت مخابرات عدد بزرگي است كه بايد تكليف آن مشخص شود.

به گزارش همشهري، رقم وديعه هاي مشتركان شركت مخابرات چالش اساسي براي ورود به بورس است. درعين حال همه مقامات مسئول از اعلام رقم واقعي وديعه‌هاي مخابرات خودداري مي كنند.

پيش از اين، بورس معتقد بود وديعه‌هاي مشتركان مخابرات بايد تبديل به سهام شود، اما نمايندگان ۳ قوه مقننه، قضائيه و مجريه پس از برگزاري نشست هاي متعدد اعلام كردند كه وديعه هاي مردم به سهام تبديل نخواهد شد.

گفته مي‌شود بر اساس آخرين صورت هاي مالي ارائه شده اين شركت در تاريخ ۳۱ شهريور ۸۶ رقم وديعه‌ها ۵ هزارو ۶۰۰ ميليارد تومان است و برخي اخبار ديگر حكايت از آن دارد كه اين رقم به ۶ هزار و ۴۰۰ ميليارد تومان رسيده است.

تكليف وديعه ها

كاظم نجفي علمي، رئيس سازمان حسابرسي دراين باره گفت:شركت مخابرات بر اساس اين وديعه‌ها به مردم بدهكار است. در واقع اين وديعه‌ها امانتي است كه بايد به مردم بازگردانده شود.شركت مخابرات يا بايد اين رقم را به مردم پرداخت كند يا به كمك مجمع صاحبان سهام، تكليف اين وديعه‌ها را روشن كند.

وي در پاسخ به اين پرسش كه آيا نمي‌توان رقم تقريبي وديعه‌ها را اعلام كرد، افزود: اين وديعه‌ها هر روز در حال افزايش است اما در هر صورت از ديد قوانين علمي چنين مبلغي ابهام دارد و شفاف نيست.

او با اشاره به اينكه طبيعتا اين عدد بايد در بدهي‌هاي شركت ديده شودتصريح كرد:ما از موضع سازمان حسابرسي نمي توانيم بگوييم اين وديعه‌ها بايد تبديل به چه چيزي بشود اما كلمه وديعه‌ها به‌دنبال اين رقم آمده است و بايد شرايط آن روشن شود.

نجفي علمي همچنين از برگزاري نشست هاي هماهنگي بين سازمان حسابرسي، سازمان خصوصي‌سازي و مديران شركت مخابرات براي بررسي وضعيت وديعه‌ها خبر داد.

مخالفان طرح تبديل

علي رحماني، مدير عامل شركت بورس اوراق بهادار هم در گفت و گو با همشهري گفت: مخالفان طرح تبديل وديعه‌ها به سهام مباحثي متعددي را مطرح كردند و در نهايت نتيجه گيري شد كه وديعه‌ها نبايد تبديل به سهم شود.

او در پاسخ به اين پرسش كه در شرايط كنوني آيا تبديل نشد ن وديعه‌ها به سهام مشكل ساز نخواهد شد، تصريح كرد:خير. اين موضوع مشكلي براي سهام مخابرات به وجود نخواهد آورد.

رحماني تاكيد كرد: ما نمونه هاي مثالي متعددي را در دنيا بررسي كرديم و به اين نتيجه رسيديم كه اين موضوع مشكلي براي سهام مخابرات ايجاد نمي كند.

فروش سريع

اما در شرايطي كه بحث ورود سهام مخابرات به بورس با برخي ابهامات روبه‌رو است، به نظر مي رسد تاكيد براين است كه هر چه سريع‌تر سهام مخابرات دربورس عرضه شود.

اخبار تاييد نشده ديگر حكايت از آن دارد كه براي فروش سهام مخابرات رايزني‌هايي شده است.

منابع خبري ديگري از توافق با روس‌ها براي خريد سهام مخابرات خبر مي‌دهند از مدت‌ها پيش شركت هايي ازآسيا، اروپا و كشور هاي حاشيه خليج فارس براي خريد سهام مخابرات اعلام آمادگي كرده‌اندو حتي از شركت الاتصالات امارات متحده عربي به‌عنوان مشتري پرو پا قرص سهام مخابرات نام برده مي شد.

اطلاعات ديگر گوياي آن است كه كارشناسان آخرين ارزش شركت مخابرات ايران را 16 ميليارد دلار تخمين زده اند اما از قرائن پيداست برخي اميدوارند سهام اين شركت دولتي را به قيمتي بالا و باورنكردني يعني 120 ميليارد دلار بفروشند و همين رقم باورنكردني بسياري از مشتريان خارجي را مبهوت كرده است.

مخابراتي‌ها چه مي‌گويند

درتازه‌ترين تحول، مدير عامل شركت مخابرات ايران گفت:ميزان كاهش سرمايه مخابرات، هفته گذشته به تصويب كميسيون اقتصادي هيات دولت رسيد.

به گزارش ايسنا، صابر فيضي با بيان اين مطلب، افزود: بر اساس مصوبه‌ هيات وزيران، اموالي براي حاكميت بايد به وزارت ارتباطات انتقال پيدا مي‌كرد.

به اين ترتيب، مبلغ ۳۳۶ ميليارد تومان به وزارت ارتباطات، انتقال پيدا خواهد كرد. او تصريح كرد: با مصوبه دولت مبني بر تبديل شركت مخابرات از سهامي خاص به سهامي عام، آخرين مانع برسر راه عرضه سهام مخابرات، برطرف شد.

وي اظهار كرد: با تلاش‌هاي صورت گرفته تاكنون همه ابهامات بورس پاسخ داده شده و از نظر شركت مخابرات، سهام اين شركت آماده عرضه در تالار بورس است.

تاريخ درج: 28 خرداد 1387 ساعت 20:52 تاريخ تاييد: 29 خرداد 1387 ساعت 00:16 تاريخ به روز رساني: 29 خرداد 1387 ساعت 00:15
 چهارشنبه 29 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 207]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن