تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):على پيشواى مؤمنان و ثروت پيشواى منافقان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815550936




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس كارگروه فن آوري موسسه پژوهش هاي شهرسالم:انفجار مخازن سوخت غير ممكن خواهد شد


واضح آرشیو وب فارسی:موج: رئيس كارگروه فن آوري موسسه پژوهش هاي شهرسالم:انفجار مخازن سوخت غير ممكن خواهد شد
خبرگزاري موج - گروه اقتصاد صنعت و بازرگاني براي اولين بار در كشور توليد مواد كنترل انفجار سوخت صورت پذيرفته است.


امير محمد محمودياني رئيس كارگروه فن آوري و تكنولوژي موسسه مطالعات وپژوهش هاي شهر سالم با اعلام اين خبر افزود: متخصصان ايراني براي اولين بار در كشور با دستيابي به تكنولوژي توليد ماده ي كنترل انفجار سوخت، موسوم به CES گام بزرگي در عرصه نوآوري و شكوفايي كشور برداشته اند.
وي با اشاره به اين كه امروزه استفاده از سوختهاي فسيلي بخش لاينفكي از زندگي روزمره را تشكيل مي دهد گفت: اين سوختها مخاطرات فراواني چون آتش سوزي ، انفجار ، خسارات جاني و مالي انسانها را فراهم آورده است.
محمودياني افزود: آمار موجود در ايران و جهان بيانگر اين واقعيت تلخ است كه تلفات و خسارات مالي و جاني ناشي از انفجارات ، آتش سوزي و پيامد هاي آن بيشتر از ساير سوانح است .
رئيس كارگروه فن آوري و تكنولوژي موسسه مطالعات و پژوهشهاي شهر سالم در ادامه گفت: اخيرا متخصصين اين حرفه با تلاشهاي خود روشي براي به حداقل رساندن خطر آتش سوزي و انفجار سوخت در مخازن ذخيره سوخت ابداع نموده اند ، اين روش موثر ترين و كاربردي ترين روش جهت ايمن سازي مخازن نفت و گاز در برابر خطرات ناشي ازتصادفات ، آتش سوزي ، حملات تروريستي ، اصابت گلوله ، تركشهاي ناشي از بمباران و ساير موارد مشابه است .
محموديان دستيابي متخصصان ايراني به چنين تكنولوژي را سر آغاز جديدي از افتخارات ملي بر شمرد و افزود : رويكرد كشور در اين خصوص عموما مبني بر توسعه اين محصول و تجهيز كليه مخازن و محل هايي است كه نياز به استفاده از اين محصول را دارند .
وي گفت : اين محصول كه پوششي از آلومينيوم دارد به صورت شبكه اي و كروي توليد مي شود و در مخازن ذخيره سوخت به كار برده مي شود . اين ماده بين 30 تا 60 درصد از تجهيزات ناشي از بنزين را كاهش خواهد داد كه با توجه به حجم بالاي سالانه، اين تبخيرات مي تواند تاثير قابل توجهي در صرفه جويي مصرف سوخت و كاهش معضلات زيست محيطي در كشور گردد.
رئيس كارگروه فن آوري و تكنولوژي موسسه مطالعات و پژوهشهاي شهر سالم در خاتمه گفت : اميدواريم تا مسئولين در جهت بهره مندي عموم جامعه از اين امكان منحصر بفرد اقدام لازم را بعمل آورند ، تا ضمن ايجاد امنيت لازم در پروژه هاي نفت و گاز و مشتقات مربوط به آن ، صرفه جويي قابل توجهي در اين حوضه تحصيل گردد .
گفتني است از اواسط ماه جاري كليه جايگاههاي بنزين و گاز كشور به اين امكان مجهز خواهند شد.
 يکشنبه 5 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 260]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن