تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زباله را شب در خانه هاى خود نگه نداريد و آن را در روز به بيرون از خانه منتقل كنيد،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815193817




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

متهم پرونده اسيدپاشي با معرفي خود به پليس مدعي شد؛قصد قتل نداشتم، مي‌خواستم سارا را بترسانم


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: متهم پرونده اسيدپاشي با معرفي خود به پليس مدعي شد؛قصد قتل نداشتم، مي‌خواستم سارا را بترسانم


اعتماد ملي: مردي كه 24 روز پيش زن جواني را قرباني اسيدپاشي كرده بود صبح روز گذشته با رفتن به پليس آگاهي خود را تسليم كرد. اين متهم به قتل در مقابل بازپرس دادسراي جنايي مدعي شد: وي روز گذشته در حالي خود را معرفي كرد كه چندي پيش يكي از همدستان او در جريان اسيدپاشي دستگير شده بود. اين متهم 27 ساله كه رضا نام دارد در پي تماس با افسر پرونده در پليس آگاهي تهران و با رفتن بر سر قرار، خود را به عنوان عامل قتل معرفي كرد و پس از بازجويي‌هايي اوليه به دادسراي جنايي فرستاده شد تا به پرسش‌هاي بازپرس محمدحسين شاملو پيرامون اين پرونده پاسخ دهد.

به سارا علا‌قه داشتم، مي‌خواستم او را بترسانم

رضا در نخستين جلسه بازجويي به بازپرس شعبه اول دادسراي جنايي تهران گفت: 44 سال بود كه با سارا ارتباط داشتم. او از همسر اولش طلا‌ق گرفته و صاحب دو فرزند دختر و پسر بود. هر دو خانواده از ماجراي علا‌قه من به سارا در جريان بودند. من قصد ازدواج داشتم اما او مخالفت مي‌كرد. حدود 2 سال پيش سارا با مردي كه متاهل بود به‌طور صيغه‌اي ازدواج كرد اما پس از دو سال از او جدا شد، از اين رو من دوباره براي ازدواج اصرار كردم. مدتي نگذشته بود كه چندماهي به خانه نرفت و وقتي بازگشت مادر و برادرش كه در جريان موضوع ما بودند از من خواستند تا درباره غيبتش سوالي نپرسم. قصد داشت مشغول به كار شود اما مي‌گفت تو مانع كار كردن من هستي در حالي كه من مخالفتي نداشتم.

وي ادامه داد: از يك ماه پيش از حادثه ارتباط من و سارا قطع شد. متوجه تاخير در بازگشت او به خانه شده بودم. شنيده بودم كه دخترها از اسيد مي‌ترسند من هم تصميم گرفتم تا كمي او را بترسانم تا ديگر دير به خانه بازنگردد.

از اين رو يك ليتر اسيد تهيه كردم. يازدهم ارديبهشت‌ماه همراه دوستم سوار بر يك موتورسيكلت مقابل منزلشان در يكي از محله‌هاي خيابان نواب كمين كرديم. حدود ساعت 10 شب بود كه سارا به در خانه نزديك شد. 40 دقيقه‌اي مي‌شد كه منتظر آمدنش بودم. كلا‌ه كاسكت را به سر كردم و در حالي كه يك ليتر اسيد را داخل شيشه‌اي در دست داشتم به او نزديك شده و از پشت مقداري به قسمت پايين بدنش پاشيدم. اسيد شكم و پايش را سوزاند.

وقتي شروع به جيغ زدن كرد بلا‌فاصله همراه مسعود از محل فرار كرديم. به گفته او قصد قتل نداشت. فقط تصميم داشت سارا را بترساند ولي صبح روز بعد از حادثه طي تماس تلفني با يكي از دوستان برادر متوجه مرگ او شد. اين متهم گفت: وقتي شنيدم سارا فوت كرده دست و پايم را گم كردم. اول به همدان فرار كردم و از آنجا به جلفا، مرز ارمنستان رفتم. قصد خارج شدن از كشور را داشتم. در اين مدت نيز مادر سارا چندين بار با من تماس گرفت و دليل غيبت من را در مراسم خاكسپاري پرسيد. پاسخي نداشتم. در اين مدت همچنان داخل كشور بودم تا اينكه پنجشنبه گذشته با افسر پرونده تماس گرفته و به او گفتم مي‌خواهم خودم را معرفي كنم. اين در حالي بود كه متوجه شدم نيز توسط پليس دستگير شده است. ‌

با اعترافات اين متهم، پرونده از سوي بازپرس دادسراي جنايي براي ادامه بررسي‌ها به پليس آگاهي تهران فرستاده شد.

دخترم جواب منفي داده بود

با دستگيري اين متهم، مادر قرباني اسيدپاشي به اعتماد ملي گفت: چندين سال است كه رضا براي ازدواج با سارا اصرار مي‌كند اما گويا خانواده او به خاطر اينكه دخترم 2 فرزند از همسر اولش داشت با اين ازدواج مخالف بودند. دخترم پس از ازدواج دوم با مرد ديگري، پس از آنكه متوجه شد او همسر و فرزند دارد به خواهش همسر اين مرد از او هم جدا شد. از همان زمان بود كه رضا دوباره در زندگي سارا پيدا شد. او پيش از اين در جريان پرونده‌اي به زندان افتاده بود. دخترم با رفتارهاي او مخالف بود و تمايلي به زندگي با رضا نداشت. وي افزود: دو ماه پيش سارا به‌طور جدي به پاسخ منفي داد.

مادر داغديده با بيان اينكه هنوز علت نهايي مرگ سارا مشخص نشده است، گفت: پس از اين اتفاق، سارا به‌طور مرتب جيغ مي‌زد و به نظر مي‌رسد كه اين مساله و در اختيار نبودن دستگاه تنفسي در بيمارستان لقمان در مرگ او بي‌تاثير نبوده است. مادر سارا در پاسخ به اين سوال كه قصد دارد چه درخواستي براي قاتل دخترش كند گفت: هنوز نمي‌دانم چه درخواستي از بازپرس پرونده مي‌خواهم داشته باشم.

اين حادثه شامگاه يازدهم ارديبهشت‌ماه، با شنيده شدن صداي فريادهاي اهالي محله به سمت زني رفتند كه به شدت از ناحيه سينه و پا دچار سوختگي شده بود. با انتقال اين زن به بيمارستان لقمان، مسوولا‌ن اين مركز مدعي شدند كه امكانات كافي براي درمان مصدوم وجود ندارد از اين رو با حضور خانواده وي، در حال انتقال او به بيمارستان مطهري بودند كه سارا روي زانوان مادرش جان باخت. با تحويل جسد وي و برگزاري مراسم خاكسپاري، تحقيقات كارآگاهان دايره مبارزه با قتل پليس آگاهي تهران آغاز شد و پس از انجام بازجويي از چند نفر، دستگيري جواني كه از سوي مادر مقتول به عنوان مظنون اصلي معرفي شده بود در دستوركار قرار گرفت. در پي تماس‌هاي تلفني با اين متهم، كارآگاهان پي بردند او در مرز كشور به سر مي‌برد، از اين رو با احتمال اينكه او در اين پرونده دست داشته و قصد فرار دارد، در حال انجام تحقيق براي دستگيري بودند كه سرانجام وي دوم خردادماه خود را به پليس معرفي كرد.

انتهاي خبر // روزنا - وب سايت اطلاع رساني اعتماد ملي//www.roozna.com
------------

------------
 يکشنبه 5 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 227]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن