تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار خدا اندیشیدن است
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815569052




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فوتبال ما به نوآوري نياز دارد طوسي : بازيكنان ايراني بدانند فوتبال زندگي نيست همچنان با نفت همكاري مي‌كنم


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: فوتبال ما به نوآوري نياز دارد طوسي : بازيكنان ايراني بدانند فوتبال زندگي نيست همچنان با نفت همكاري مي‌كنم
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: ورزشي

سرمربي تيم فوتبال صنعت نفت آبادان گفت: بازيكنان ايراني بايد بدانند فوتبال، زندگي نيست.

احمد طوسي در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در ارزيابي خود از هفتمين دوره‌ي ليگ برتر فوتبال، اظهار كرد: از زماني كه وارد تيم نفت شدم شاهد رقابت تنگاتنگ تيم‌هاي حاضر در ليگ بودم. در رقابت‌هاي امسال تيمي كه صدرنشين بود به هيچ‌وجه در تقابل با تيم قعرنشين حاشيه امنيت نداشت و امتيازات بسيار نزديك به هم بود. البته فشردگي بازي‌ها در هفته‌هاي پاياني كار را براي تيم‌هايي نظير نفت كه نيمكت قوي ندارند، سخت كرد و ما هم تاوان آن را با رفتن به ليگ دسته يك پرداختيم.

وي ادامه داد: ليگ امسال اشكالاتي هم داشت كه از مهمترين آنها مي‌توان به سختي مسافرت‌هاي بين استاني اشاره كرد. براي مثال تيم نفت بايد براي انجام بازي با مس در كرمان به اين شهر سفر كند، بايد به تهران مي‌آمد و از آنجا عازم كرمان مي‌شد؛ حتي در موارد متعددي برنامه‌ريزي‌ها به‌هم مي‌ريخت و ما مجبور بوديم چندين بار محل اقامت خود را عوض كنيم. اين مشكلات با يك برنامه‌ريزي منظم قابل حل است، به عنوان مثال مي‌توان با يك هواپيماي چارتر اين مشكل را برطرف كرد.

طوسي افزود: اين چارتر مي‌تواند در مسافرت‌هاي بين‌المللي، تيم ملي را ياري كند و در زمان مسابقات ليگ كه معمولا هر هفته هشت مسافرت بين شهري صورت مي‌گيرد، وظيفه جابجايي تيم‌هاي مختلف را برعهده بگيرد؛ اين اقدام تا حد زيادي از مشكلات، اتلاف وقت و خستگي تيم‌ها مي‌كاهد، ضمن اين كه باشگاه‌ها مي‌توانند پولي را كه به‌طور مداوم به شركت‌هاي هواپيمايي مي‌پردازند تحويل فدراسيون دهند تا صرفه‌جويي به‌سزايي در هزينه‌هاي جاري باشد.

وي همچنين گفت: فوتبال ما ايرادات زيادي دارد و ما بايد نوآوري داشته باشيم و از اين وضعيت سنتي خارج شويم. شايد بعضي‌ها ناراحت شوند اما اگر بخواهيم فوتبالي به روز داشته باشيم، بايد اين ريشه‌هاي كهنه را از فوتبال‌مان خارج كنيم. در فوتبال ما هنوز تعداد پاس‌هاي اشتباه بيشتر از پاس‌هاي سالم است. ما اكنون در هيچ تيمي يك تاكتيك ساده را نمي‌توانيم ببينيم، هرچند ظاهرا صحبت از تاكتيك در فوتبال ما كمي زود است.

طوسي ادامه داد: ما بايد بپذيريم بازيكنان خارجي درجه دو و سه هيچ نفعي به فوتبال ما نمي‌رسانند و بهتر است هزينه آوردن آنها را صرف آموزش و تربيت جوانان خودمان كنيم. نكته قابل توجه ديگر اين است كه سطح تحصيلات بازيكنان ما بسيار پايين است. آنها اگر در يك بازي يا تمرين، آسيب‌ديدگي شديد پيدا كنند، نااميد مي‌شوند و گمان مي‌كنند زندگي برايشان تمام شده است. بازيكنان ما بايد بدانند فوتبال زندگي نيست؛ زندگي فراتر از اينهاست. آنها بايد از دل مدارسي كه غير از ورزش حرفه‌اي، مطالب ديگري هم تدريس مي‌كنند، بيرون آيند.

سرمربي تيم فوتبال صنعت نفت آبادان همچنين درباره عملكرد تيمش در ليگ امسال، تصريح كرد: وقتي تيمي سقوط مي‌كند، تمام عوامل آن مقصر هستند و اين قضيه معطوف به مدير، مربي يا بازيكن خاصي نمي‌شود. زماني كه به نفت آمدم، آنها از بيست بازي تنها شانزده امتياز كسب كرده بودند اما بعد از آن توانستيم در چهارده بازي باقي‌مانده خود، نوزده امتياز كسب كنيم. نفت در آن زمان پايين‌تر از شيرين‌فراز بود اما اكنون با چهارده امتياز بالاتر از آن و اختلاف يك امتياز نسبت به تيم شانزدهم به ليگ دسته يك مي‌رود.

وي افزود: با همه اين تفاسير سرانجام نتوانستيم در ليگ‌ برتر بمانيم و به هرحال من شرمنده محبت مردم آبادان هستم. آبادان منبع استعدادهاست و ما توانستيم در مدت زمان كوتاهي دست چند جوان را گرفته و بالا بكشيم؛ اين شايستگي فوتبال خوزستان را نشان مي‌دهد. البته معتقدم اگر تيم نفت را از ابتداي فصل مي‌بستم چنين اتفاقاتي نمي‌افتاد و در اين تيم نسبت به وضعيت فعلي، تغييرات عمده‌اي روي مي‌داد. پول‌دار بودن يك تيم براي بستن بازيكن ضروري نيست چرا كه شما بايد به مانند يك پازل، نفرات را با يكديگر جور كرده و براساس آن انتخاب كنيد.

طوسي ادامه داد: در مجموع فشردگي بازي‌هاي ليگ و مشكلات ناشي از آن به ضرر نفت تمام شد چرا كه ما در طي يك هفته سه بازي سخت و سرنوشت‌ساز با تيم‌هاي ذوب‌آهن، سپاهان و استقلال انجام داديم كه براي‌مان بسيار دشوار بود، ضمن اينكه انصافا گل‌هايي كه تيم نفت در اين بازي‌ها دريافت كرد برخلاف روند بازي و روي اشتباهات فردي بازيكنان‌مان بود.

وي در پايان گفت: من به آينده تيم نفت اميدوارم و براساس توافقات صورت گرفته با مسوولين اين باشگاه و همچنين قراردادي كه با آنها دارم، همكاري‌ام با اين تيم خوزستاني همچنان ادامه خواهد داشت.

انتهاي پيام
 شنبه 4 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 275]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن