تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سكوت مؤمن تفكر و سكوت منافق غفلت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812860839




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

Timesonline: دهان‌لقي بوش دوباره به سياست‌هاي آمريكا ضربه زد


واضح آرشیو وب فارسی:آفتاب: Timesonline: دهان‌لقي بوش دوباره به سياست‌هاي آمريكا ضربه زد
حرف‌هاي بي‌پايه و اساس بوش، نشان مي‌دهد كه ديد او نسبت به دنيا چقدر سياه و سفيد است و در نتيجه، سياست خارجي اين كشور در خاورميانه تا چه حد غيرواقعي است.
آفتاب: تايمزآنلاين در تحليلي با انتقاد شديد از بوش نوشت: «دهان لقي «جرج بوش» بار ديگر به سياست‌هاي آمريكا در خاورميانه آسيب رسانده و سياست‌هاي داخلي اين كشور را آشفته ساخته است».

به گزارش سرويس بين الملل آفتاب، تايمزآنلاين با اشاره به سخنان هفته گذشته بوش در پارلمان اسراييل كه در آن او «باراك اوباما»، كانديداي احتمالي دموكرات‌ها براي رياست جمهوري را متهم ساخته كه در جهت خشنود كردن تروريست‌ها گام برمي‌دارد، نوشته است: «بوش البته پا را از اين هم فراتر نهاده و در اين مجمع بسيار نمادين، گريزي هم به «آدولف هيتلر» و آلمان نازي زده‌است».

بوش در اين پارلمان گفته است: «بعضي‌ها انگار باور دارند كه بايد با تروريست‌ها و راديكال‌ها مذاكره كنيم. آن‌ها فكر مي‌كنند اگر با آن‌ها مبتكرانه حرف بزنيم، متقاعد مي‌شوند كه در تمام اين مدت اشتباه كرده‌اند». او در ادامه اعلام كرده كه اين حرف‌ها او را ياد كوتاه‌نگري‌هاي سياستمداران اواسط قرن بيستم مي‌اندازد كه به دنبال راضي كردن هيتلر بودند.

حرف‌هاي بي‌پايه و اساس بوش، نشان مي‌دهد كه ديد او نسبت به دنيا چقدر سياه و سفيد است و در نتيجه، سياست خارجي اين كشور در خاورميانه تا چه حد غيرواقعي است.

اوباما و سايرين هرگز نگفته‌اند كه آمريكا بايد با تروريست‌‌ها حرف بزند. در عوض، آن‌ها واقع‌گرايانه به اين نتيجه رسيده‌اند كه در زمينه بحران عراق و نبرد اسراييل و فلسطين، حتماً بايد دولت‌هاي ايران و سوريه نقش داشته باشند تا مشكل حل شود. آن‌ها از دولت آمريكا مي‌خواهند كه با اين دولت‌ها وارد مذاكره شود، چرا كه سياست خارجي آن‌ها هر چه كه باشد نمي‌توان آن‌ها را ناديده گرفت.

خبرگزاري آسوشيتدپرس گزارش داد كه جمهوري‌خواهان برجسته‌اي مانند سناتور «چاك هگل» نماينده ايالت نبراسكا و «جيمز بيكر سوم» مشاور خانوادگي بوش و وزير كشور سابق آمريكا هم با اوباما موافقند. حرف آن‌ها اين است كه دولت آمريكا با بي‌توجهي به اين دولت‌ها به جايي نمي‌رسد، در حالي كه آن‌ها شايد به واشنگتن چيزي را بدهند كه اين كشور لازم دارد.

حالا رييس‌جمهور كوركورانه سياست گفتگو با اين دولت‌هاي مهم در منطقه را رد مي‌كند.

البته جرج بوش در اين زمينه دورو عمل مي‌كند. همان طور كه بسياري اشاره داشته‌اند، دولت آمريكا البته كه با دولت‌هاي اين چنيني مذاكره كرده است. در طول دو سال گذشته دولت بوش با كره شمالي مذاكراتي را برگزار كرده تا به قراردادي مبني بر خلع سلاح هسته‌اي اين كشور برسد.

با توجه به سياست‌هاي داخلي، اتهامات بوش به اوباما و ديگران شرم‌آور است، صفتي كه برازنده اين رييس جمهور و دولتش مي‌نمايد.
 جمعه 3 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 218]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن