تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820373894




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پيشنهاد دو ژنرال ارتش آمريكا: بهبود روابط با ايران


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: پيشنهاد دو ژنرال ارتش آمريكا: بهبود روابط با ايران
پس از پيروزي سياسي بزرگ طيف نزديك به ايران در لبنان، دو ژنرال ارشد ارتش آمريكا، با انتقاد از ايران درباره اعمال نفوذ در منطقه، پيشنهاد كردند كه آمريكا روابطش را با ايران بهبود بخشد و تلاش كند تا زمينه‌هاي مشترك همكاري با تهران ايجاد شوند.
پس از پيروزي سياسي بزرگ طيف نزديك به ايران در لبنان، دو ژنرال ارشد ارتش آمريكا، با انتقاد از ايران درباره اعمال نفوذ در منطقه، پيشنهاد كردند كه آمريكا روابطش را با ايران بهبود بخشد و تلاش كند تا زمينه‌هاي مشترك همكاري با تهران ايجاد شوند.

ژنرال «مارتين دمپسي»، سرپرست «ستاد مركزي فرماندهي» ارتش آمريكا، كه فرماندهي نيروهاي نظامي آمريكا در خاورميانه، شمال آفريقا و بخش‌هايي از آسياي ميانه را بر عهده دارد، در مصاحبه با «آسوشيتدپرس» گفت: «واشنگتن و تهران بايد به دنبال زمينه‌هاي همكاري مشترك، مانند مبارزه با تجارت مواد مخدر در افغانستان، باشند، البته اگر ايران فعاليت‌هاي بدخواهانه خود را در عراق متوقف كند.»

ژنرال «ديود پتريوس»، فرمانده ارتش آمريكا در عراق كه قرار است از سوي جورج بوش رئيس‌جمهوري آمريكا به عنوان فرمانده «ستاد مركزي فرماندهي» به مجلس سنا معرفي شود نيز روز پنجشنبه، به كميته نيروهاي مسلح سنا گفته بود: هرچند ايران به شعله‌ور شدن آتش جنگ در عراق دامن مي‌زند، اما او برقراري «روابط سودمندتر» ميان دو كشور را امكان‌پذير مي‌بيند.

اين اظهارنظرها، بازتاب تلاش‌هاي جورج بوش، رئيس‌جمهوري آمريكا، رابرت گيتس و همه اعضاي دولت آمريكا در راه برجسته نشان دادن آن دسته از فعاليت‌هاي ايران است كه از ديدگاه واشنگتن براي عراق، لبنان و ديگر نقاط خاورميانه زيانبار به شمار مي‌رود.

ژنرال دمپسي گفت: اين كه ايران در منطقه از لبنان تا عراق و احتمالاً غرب افغانستان اعمال نفوذ مي‌كند، كاملاً روشن است.

وي چهارشنبه گذشته هم در جريان مصاحبه اي ديگر گفته بود: با وجود اين شرايط، «فرصت‌هاي خوبي براي تغيير شرايط وجود دارد.»

او اعلام آمادگي سوريه براي گفت‌وگو با اسرائيل در هفته گذشته را به عنوان يك نمونه مطرح كرده بود.

دمپسي همچنين درباره يافتن زمينه‌هاي مشترك گفت: «دلايلي براي پيدا كردن زمينه‌هاي مشترك همكاري با ايران هست؛ مانند مواد مخدر، اما در حالي كه سربازان آمريكايي بر اثر انفجار مهمات مرگ‌آوري كه توسط ايران تهيه مي‌شود كشته مي‌شوند، اين كار بسيار مشكل مي‌شود.» اشاره ژنرال دمپسي به اتهاماتي است كه ارتش آمريكا در عراق متوجه ايران مي‌كند.
 جمعه 3 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 331]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن