تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حقّ فرزند بر پدر ، آن است كه نام خوب بر او بگذارد و او را خوب تربيت كند و قرآن به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815433535




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سايه بحران بر روابط مشرف و زرداري


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: سايه بحران بر روابط مشرف و زرداري
خبرگزاري فارس: صحنه سياسي پاكستان در آستانه بررسي بسته قانون اساسي از سوي حزب مردم شاهد جنجال‌ها و كشمكش‌هايي بوده است كه از جمله آنها بروز تنش و اختلاف اخير بين رئيس جمهور اين كشور و رهبر حزب مردم است.


به گزارش فارس، روزنامه پاكستاني "نيوز" نوشت كه پرويز مشرف، رئيس جمهور پاكستان با توجه به اظهارات تند اخير آصف علي زرداري، از رهبران حزب مردم پاكستان عليه وي ارتباطات پشت پرده خود با اين حزب را قطع خواهد كرد.
زرداري ديروز در مصاحبه‌اي با يك روزنامه هندي گفت: پاكستان نمي‌تواند يك رئيس جمهور غيردموكراتيك و غيرمردمي داشته باشد. حزب مردم پاكستان مي كوشد تا با اصلاحات خود در قانون اساسي فرمولي اجرايي را براي ايجاد يك دموكراسي كامل در پاكستان ايجاد كند.
وي افزود: پس از تمام اتفاقاتي كه افتاده است، ما الان نمي‌توانيم يك رئيس جمهور غير مردمي داشته باشيم؛ خواه اين امر مطابق ميل من يا مشرف باشد يا نباشد.
زرداري ادامه داد: او (رئيس جمهور) قدرت و اختيارات زيادي را دارد و تقريبا هر كاري را كه بتواند انجام مي‌دهد.
وي گفت كه هنوز بسته اصلاحات قانون اساسي را كه "فاروق نائيك"، وزيردادگستري پاكستان تهيه كرده است را نديده است، اما تصريح كرد كه اين اصلاحات اختيارات بي حد و حصر رياست جمهوري را تعديل كرده و برخي مفاد قانون اساسي از جمله ماده مربوط به استقلال كميسيون انتخابات را اصلاح خواهد كرد.
زرداري تاكيد كرد: امروز مباحث مهمي در پاكستان مطرح مي‌شود كه به آينده اين كشور و دموكراسي و قانون اساسي مربوط مي‌شود. بنابراين اما و اگرهاي بسياري بايد در اين زمينه لحاظ شوند.
وي در ادامه اقدامات مشرف در نوامبر گذشته از جمله اعلام حالت فوق العاده در پاكستان و تعليق قضات دادگاه عالي را غيرقانوني عنوان كرده و گفت: به جاي متوسل شدن به زور و استفاده از پليس براي بازگرداندن قضات به مناصب خود ما بايد با گفتگو و مذاكره به اين مهم دست يابيم.
زرداري كه پيش از اين به عنوان چهره‌اي شناخته شده بود كه گويي خواهان تعامل و همكاري با مشرف است، اما در مصاحبه خود با روزنامه هندي پرده از دشمني خود با مشرف برداشت.
در همين زمينه دفتر زرداري پس از مصاحبه وي با روزنامه هندي كه به نوعي دچار بلاتكليفي در اين باره شده بود گفت كه در روزهاي آينده اتفاقات غيرمنتظره‌اي رخ خواهد داد. منابع مطلع در دفتر وي بدن اشاره به جزئيات اعلام كردند كه اين اتفاقات فراتر از انتظارات خواهد بود.
در همين حال مشرف امروز يا فردا طي ملاقاتي با يوسف رضا گيلاني، نخست وزير پاكستان ملاحظات و شرايط خود را درباره وضعيت پاكستان ارائه خواهد كرد.
بر اساس گزارش منابع آگاه، مشرف شرايطي را براي موافقت با بسته اصلاحات قانون اساسي از سوي حزب مردم دارد و مايل نيست كه به رئيس جمهوري ناتوان و بدون قدرت تبديل شود.
در اين ميان كارشناسان بر اين باورند كه تنش اخير بين زرداري و مشرف منعكس كننده چالش‌ها و اختلافاتي است آنها با هم در پشت پرده دارند.
در همين حال يكي از منابع نزديك به زرداري گفت كه رئيس جمهور با بسته اصلاحات پيشنهادي حزب مردم مخالف است كه توسط دفتر زرداري تهيه شده است.
اين منبع كه خواست نامش فاش نشود افزود كه مشرف مشخصا با سلب قدرت وي مبني بر انحلال مجمع ملي و انتصاب رئيس ارتش توسط وي مخالف است.
بسته اصلاحات قانون اساسي حزب مردم قدرت و اختيارات رئيس جمهور را به وضعيت زمان قبل از 12 اكتبر 1999 برمي‌گرداند كه مطابق آن رئيس جمهور يك نماد تشريفاتي در راس دولت بوده و عملا هيچ قدرتي را ندارد.
روزنامه "پاكستان آبزرور" نيز در گزارشي نوشت كه بسته قانون اساسي حزب مردم با هدف تقويت سيستم دموكراتيك در پاكستان تهيه شده و قدرت را در بين نخست وزير و رئيس جمهور در پاكستان تعديل خواهد كرد.
اين روزنامه نوشت كه اين بسته ممكن است اختلافاتي را در بين اعضاي دولت ائتلافي بوجود آورده و زمان بازگرداندن قضات بركنار شده را به تاخير بيندازد.
منابع سياسي در پاكستان تاييد كردند كه اين بسته كاملا براي معاونان رئيس جمهور ارسال شده است، اما مقامات دولت پاكستان اين خبر را تكذيب كردند.
انتهاي پيام/.
 جمعه 3 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 289]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن