تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن نرمخوست و براى برادرش جا (ى نشستن) باز مى كند و منافق درشتخوست و جا را بر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819539972




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نماينده لنجان:در انتخاب هيات رييسه مجلس هشتم نبايد از توانايي منتخبان جديد غافل شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: نماينده لنجان:در انتخاب هيات رييسه مجلس هشتم نبايد از توانايي منتخبان جديد غافل شد
سياسي. قوه مقننه. مجلس
نماينده لنجان در مجلس شوراي اسلامي گفت:ما همچنان كه به تجربه نمره مي دهيم و براي آن ارزش قائل هستيم نبايد از توانايي‌ها و قدرت افراديكه امكان نوآوري در كنار تجربه را دارند و برآيند آن حركت به جلو را بيشتر مي كند، غافل باشيم.

محسن كوهكن در گفت وگو با خبرنگار سياسي ايرنا در پاسخ به اين پرسش كه هيات رييسه مجلس هشتم بايد داراي چه ويژگي‌هايي باشد؟،افزود: بايد دقت كرد ، تصميم گيرنده‌اي كه مي‌خواهد براي انتخاب هيات رييسه مجلس هشتم راي دهد، از توانايي‌ها و قدرت نمايندگان جديد ملت بي‌اطلاع نباشد.

وي كه در مجلس هفتم به عنوان كارپرداز عضو هيات رييسه مجلس بوده است، تصريح كرد:
آنچه مسلم است بايد سازوكاري را فراهم كرد تا عزيزاني كه جديد آمده‌اند و توانايي‌هايي دارند، امكان انتقال اين توانايي‌ها به تصميم گيرندگان و همه نمايندگان وجود داشته باشد.

نماينده لنجان در مجلس با بيان اينكه اعضاي هيات رييسه مجلس يك مسئوليت مشترك دارند، گفت: هيات رييسه مجلس هشتم بايد از قدرت دفاع علمي از مجلس برخوردار باشد.

كوهكن افزود: مجموعه اين افراد بايد با نگاه ملي، كلان نگر و دفاع علمي، معقول و منطقي از كلان مجلس و كارهاي لازم براي اداره اموري كه آئين نامه داخلي به عهده آنان گذاشته است، تدبير كنند.

وي در عين حال اظهارداشت: بايد ميان مسئوليت‌هاي رييس، نواب رييس، منشي ها و كارپردازها كه از اعضاي هيات رييسه هستند، تفكيك قائل شد.

نماينده لنجان در مجلس با اشاره به اينكه مسئوليت هريك از منشي‌ها اساسا امور مربوط به نحوه اداره صحن علني مجلس و امور مربوط به كميسيونها است كه عمدتا به نوعي در تقسيم عرفي نواب رييس آنها را دنبال مي‌كنند، گفت:
به هر ميزان كه منشي‌ها به آئين نامه تسلط داشته باشند و قدرت تعامل آنان با ديگران بيشتر بوده و از ظرفيت لازم براي كمك به رييس مجلس و يا اداره كنندگان مجلس برخوردار باشند، باعث خواهد شد كه مجلس از جلسات علني و رسمي، حداكثر در مسير قانونگذاري حركت كند و وقت مجلس ازدست نخواهد رفت و از پرداختن به اموري كه اگر نگوئيم اولويت ندارد حداقل خيلي ضرورت نداشته باشند، جلوگيري خواهد شد.

كوهكن همچنين به كاركرد كارپردازان مجلس اشاره كرد و گفت:آنها عمدتا بنحوي بايد به غير از جلسات علني مجلس، امور مربوط به اجرايي، اداري، مالي، فرهنگي، خدماتي و امور بين‌الملل كل مجلس را تدبير كنند.

وي با اشاره به اينكه كارپردازان با برنامه ريزي، امور كاري نمايندگان را تسهيل مي‌كنند، افزود: اين فعاليت‌ها باعث خواهد شد كه اقدامات نمايندگان در كميسيونها و يا مجامع مختلف ، از نتايج كيفي تري برخوردار باشد.

عضو هيات رييسه مجلس با اشاره به اينكه اعضاي هيات رييسه مجلس بايد مسلط به آئين نامه باشند، تصريح كرد: آنان بايد در قسمي كه براي دفاع از حقوق نمايندگان خورده اند، بجا دفاع كنند.

كوهكن با بيان اينكه هيات رييسه مجلس بايد دقيقا براساس آئين نامه، مجلس را اداره كند، تاكيدكرد:دستور العمل هيات رييسه براي اداره مجلس ، حتما بايد آئين نامه باشد و همچنين بايد بر اداره امور مجلس براساس آئين نامه ، اصرار بورزند.

كارپرداز فرهنگي هيات رييسه مجلس هفتم در خصوص مهمترين خصيصه هيات رييسه مجلس هشتم، تصريح كرد: اعضاي هيات رييسه بايد از قدرت تعامل بالايي در برخورد با همكارانشان از گرايشها و سلايق سياسي مختلف، برخوردار باشند.

---> ايرنا.
 جمعه 3 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 553]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن