تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815353617




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس كل دادگستري كردستان: كردستان رتبه يازدهم كشوري را در عملكرد شوراهاي حل اختلاف دارد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رئيس كل دادگستري كردستان: كردستان رتبه يازدهم كشوري را در عملكرد شوراهاي حل اختلاف دارد
خبرگزاري فارس: رئيس كل دادگستري استان كردستان گفت: استان كردستان رتبه يازدهم كشوري را در عملكرد شوراهاي حل اختلاف در كشور دارد.


به گزارش خبرگزاري فارس از سنندج، علي اكبر گروسي در ديدار رئيس قوه قضائيه با قضات و كاركنان دستگاه قضايي و سازمان‌هاي وابسته به آن در مجتمع فجر سنندج افزود: 544 شعب شوراي حل اختلاف در استان فعال است كه در سال گذشته 95 هزار و 51 پرونده به اين شعب وارد و 95 هزار و 866 پرونده مورد رسيدگي قرار گرفت كه 34 درصد از آنها منتهي به صلح و سازش شده است.
وي با اشاره به عملكرد دادگستري كردستان افزود: دادگستري كردستان داراي 9 حوزه قضائي، 4 حوزه دادگاه بخش و 3 حوزه دادگاه انقلاب اسلامي است كه 53 درصد از پست هاي قضايي و 58 درصد از پست هاي اداري مصوب بلاتصدي هستند.
رئيس دادگستري كردستان ادامه داد: در سال گذشته 50 جلسه ملاقات عمومي با مردم در دادگستري كردستان برگزار شد و به مشكلات و پرونده‌هاي 2 هزار و 500 نفر از ملاقات كنندگان رسيدگي شد.
گروسي اضافه كرد: اجراي دستورالعمل‌هاي رفع اطاله دادرسي مصوب رياست قوه قضائيه در استان سبب كاهش چشمگير اوقات دادرسي، افزايش مختومه‌ها و كاهش موجودي شعب شده به نحوي كه در سال قبل از آن در دادگاه‌هاي تجديدنظر علاوه بر رسيدگي به تمام پرونده‌هاي وارده، به ميزان 53 درصد از موجودي شعب كاسته شده و در محاكم عمومي و انقلاب و دادسراها نيز علاوه بر رسيدگي 100 درصد به پرونده‌هاي وارده به ترتيب به ميزان 6/41 درصد و 30 درصد از موجودي شعب كاهش يافته است.
وي تصريح كرد: در سال گذشته نيز به تمامي پرونده‌هاي وارده رسيدگي و به ترتيب در محاكم تجديدنظر، عمومي و انقلاب و دادسراها به ميزان 24 درصد، 29 درصد، 34 درصد و 23 درصد از موجودي شعب مختومه شده است.
گروسي ادامه داد: در پايان سال گذشته در هيچ يك از واحدهاي قضايي نسبت به سال پيش از آن، موجودي افزايش نيافته كه اين اتفاق نادري است.
وي ميانگين اوقات رسيدگي در دادسراها را 35 روز و در محاكم عمومي 30 روز، در محاكم انقلاب 45 روز و در دادگاه‌هاي تجديد نظر 58 روز است.
رئيس كل دادگستري استان كردستان افزود: در خصوص بخش حفاظت از اموال عمومي با تلاش‌هاي شوراي حفاظت از اراضي ملي و منابع طبيعي در مجموع يك ميليارد و 338 ميليون و 580 هزار متر مربع از اراضي دولتي و منابع طبيعي به ارزش 114 ميليارد و 101 ميليون و 310 هزار ريال در نتيجه احكام دادگاه‌ها به دولت برگردانده شده است.
گروسي افزود: مراجعان به واحدهاي قضايي از خدمات معاضدتي وكلا و مشاوران حقوقي و واحدهاي ارشاد و معاضدت قضايي بهره مند و در طول سال 86 به تعداد 17 هزار و 85 نفر خدمت رساني شده است.
وي ادامه داد: در سال گذشته در راستاي سياست‌هاي رياست قوه قضائيه، سيستم نرم افزار مديريت پرونده قضائي با موفقيت كامل در مركز استان پياده شد كه اين سيستم در سال جاري در تمامي واحدهاي قضائي استان اجرا خواهد شد.
گروسي در خصوص اينكه شوراي حل اختلاف از ابتكارات آيت الله شاهرودي است گفت: سال گذشته در استان از تعداد 80 هزار و 147 فقره پرونده وارده به 78 هزار و 142 پرونده رسيدگي شده كه از اين تعداد نيز 27 هزار و 13 مورد به صلح و سازش منتهي شده است.
وي در پايان مجموع اراضي بازگردانده شده به بيت المال را 183 هزار و 419 مترمربع و ارزش ريالي آن را 113 ميليارد و 851 ميليون و 900 هزار ريال عنوان كرد.
انتهاي پيام/ب
 چهارشنبه 1 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 316]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن