تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): کسی که در پی برآوردن نیاز برادر مسلمان خود باشد، تا زمانی که در این راه است خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813093783




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دكتر دهقانپور در گفت‌و‌گو با آفتاب؛ با ساخت سريال‌هاي ضعيف فرصت سوزي مي‌كنند


واضح آرشیو وب فارسی:آفتاب: دكتر دهقانپور در گفت‌و‌گو با آفتاب؛ با ساخت سريال‌هاي ضعيف فرصت سوزي مي‌كنند
آفتاب: در سال‌هاي اخير شاهد آن هستيم كه ساخت مجموعه‌هاي تلويزيوني در سيماي جمهوري اسلامي ايران از نظر كمي روند رو به رشدي داشته است و حداقل هرشب يك سريال از شبكه‌هاي مختلف سيما پخش مي‌شود و علاوه بر آن متناسب با هر مناسبتي نيز علاوه بر سريال‌هاي روتين، مجموعه‌هاي ديگري نيز ساخته و پخش مي‌گردد. اما آيا به ازاء اين رشد كمي كيفيت محتوايي اين سريال‌ها رشد و بهبودي داشته است؟

دكتر «حميد دهقانپور» استاد و رئيس دانشكده سينما و تئاتر در گفت‌وگويي با خبرنگار هنري آفتاب در اين باره گفت:‌«با وجود تعدد شبكه‌هايي كه بايد در ساعات خاصي جدول برنامه‌اي خود را پر بكنند، نبايد انتظار داشته باشيم كه آثاري كه توليد مي‌شود از كيفيت صددرصد برخوردار باشد اما با اين همه بايد توجه داشت كه اين موضوع باعث نمي‌شود كه كيفيت فداي كميت شود. شبكه‌ها بايد بدانند كه با توجه به اهداف و ماموريت‌هاي ويژ‌ه‌اي كه برايشان تعريف شده برنامه‌سازي كنند و سعي نكنند كه با هم به رقابت بپردازند، در واقع تلويزيون بايد جنبه آموزشي و هدايتي داشته باشد و اين جنبه‌ها در سريال‌هاي تلويزيوني به مراتب بيشتر بايد رعايت شوند.»

وي در مورد عدم تناسب رشد امكانات با بهبود محتوايي وكيفي سريالها در سالهاي اخير گفت: «من معتقد نيستم كه امكانات بيشتر شده بلكه فقط تعداد شبكه‌ها افزايش داده شده است، هر شبكه‌اي هم مديريت ثابتي نداشته است.»

اين استاد دانشگاه در ادامه افزود: «يكي از دلايل عدم كيفيت در محتواي سريال‌هاي تلويزيوني همين تغيير پياپي مديران است. صدا و سيما و رئيس محترم سازمان بايد بر اين توجه كنند كه وقتي يك مديري باتجربه و با كيفيت كار خود را انجام مي‌دهد نبايد آن را

” بايد يك شوراي ارزيابي كمي و كيفي در سازمان صدا و سيما فعال باشد كه برنامه‌ها و سريال‌ها را ارزيابي كند. ... “

تغيير داد و اجازه فعاليت را از او گرفت چرا كه تا مديريت جديد بخواهد به تجربه‌ مدير قبلي برسد زمان صرف مي‌شود و اين زمان به شدت به كيفيت و محتوا آسيب مي‌رساند».

دهقانپور در مورد اينكه چه راهكاري بايد پيش گرفت تا از حجم عظيم ساخت سريال‌هاي بي‌محتوا و بي‌فايده جلوگيري كرد، گفت:‌«بايد يك شوراي ارزيابي كمي و كيفي در سازمان صدا و سيما فعال باشد كه برنامه‌ها و سريال‌ها را ارزيابي كند و آسيب‌شناسانه با اين مجموعه‌ها برخورد و گزارش به شوراي سياستگذاري بدهد كه مثلاًً‌ فلان مجموعه به چه دلايلي موفق بوده و يا دلايل عدم موفقيتش چيست. به اين ترتيب به هر كسي اجازه ندهند كه به راحتي بتواند سريال و يا برنامه تلويزيوني بسازد».

رييس و عضو هيات علمي دانشكده سينما و تاتر در مورد اينكه نتيجه ساخت بي‌رويه سريال‌هاي تلويزيوني چيست به خبرنگار آفتاب گفت: «اين گونه سريال‌سازي با هزينه كم مالي و مطالعاتي فقط باعث مي‌شود كه موضوعات زيبا از بين بروند و فرصت ساخت سوژه‌هاي جذاب از افراد قوي و با مطالعه گرفته شود، بايد سعي كرد قبل از ساخت هر برنامه‌اي تعمق و تفكر و مطالعه دقيق صورت بگيرد و سريال‌هايي ساخته شود كه از نظر محتوا و داستان پربار و براي مخاطب جذابيت داشته باشد و در واقع آن روش هدايتي و آموزشي را داشته باشد.»
 چهارشنبه 1 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 430]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن