تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس رابطه اش را با خدا اصلاح كند، خداوند رابطه او را با مردم اصلاح خواهد نمود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820521879




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حساسيت وزارت بهداشت در مورد عوارض اجتماعي شربت ترياك درست است


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: حساسيت وزارت بهداشت در مورد عوارض اجتماعي شربت ترياك درست است
شربت ترياك به هر حال يكسري فوايدي دارد و يكسري مضراتي، پژوهش در مورد آن بايد مشخص كند كه چقدر فوايد آن به مضراتش مي‌ارزد...
مجري طرح شربت ترياك گفت: حساسيت وزارت بهداشت در مورد عوارض اجتماعي توزيع شربت ترياك درست است و پژوهش در مورد ابعاد فردي و اجتماعي اين شربت حداقل به يكسال كار آزمايشي ديگر نياز دارد.
آذرخش مكري افزود: شربت ترياك يكسري اثرات فردي و يكسري اثرات اجتماعي دارد كه قبل از توزيع آن در كشور بايد مشخص شوند، اثرات فردي آن در مراحل پژوهشي كم كم دارد روشن مي‌شود و ما اكنون مي‌دانيم افرادي كه اين ماده را مصرف مي‌كنند عارضه خاصي پيدا نمي‌كنند و مي‌توانند به جاي ماده مخدر شربت ترياك مصرف كنند.
وي ادامه داد: اين را هم مي‌دانيم كه اگر حمايت و انگيزه لازم در فرد مصرف كننده آن ايجاد شود، مثلاً در جلسات مشاوره و مانند آن شركت كند، امكان اينكه به تدريج بتواند شربت ترياك را هم كنار بگذارد و كلاً مصرف مواد را قطع كند وجود دارد.
معاون مركز ملي مطالعات اعتياد ايران گفت: اما تصميم گيري در مورد توزيع شربت ترياك در كشور به اين سادگي نيست، اولاً بايد تعداد مراجعان و افرادي كه اين شربت بر روي آنها آزمايش شود بيشتر شود، اكنون حدود 140 نفر در مرحله آزمايشي استفاده از شربت ترياك قرار دارند و قرار است در فاز دوم پژوهش شربت ترياك اين ماده بر روي حدود هزار نفر معتاد در 10 مركز كشور آزمايش شود كه اين دوره به حداقل يكسال زمان نياز دارد.
مكري افزود: شربت ترياك بايد در مقياس وسيعتر و در مورد معتادان مختلف با مشكلات متفاوت آزمايش شود، لزوماً نبايد تمام گروه پايلوت معتادان به ترياك باشند گر چه نتايج نشان داده است ترياكي‌ها به خاطر ريشه مشترك شربت ترياك با ماده مصرفي شان بيشتر با اين دارو كنار مي‌‌‌آيند.
وي ادامه داد: وزارت بهداشت درست مي‌گويد كه هنوز بايد پژوهش‌هاي بيشتري در مورد اين شربت انجام شود و گر چه تركيب آن ناشناخته نيست اما هنوز اين دارو در جايي ثبت نشده است و به خصوص مسئله عوارض اجتماعي توزيع اين شربت، مسئله نشت آن در بين گروه‌هايي كه خودسرانه ممكن است شربت ترياك مصرف كنند و اينكه استفاده خودسرانه از اين شربت چه عوارضي مي‌تواند داشته باشد همه مسائلي است كه بايد در مراحل پژوهشي روشن شود.
مجري طرح پژوهشي شربت ترياك گفت:‌ شربت ترياك به هر حال يكسري فوايدي دارد و يكسري مضراتي، پژوهش در مورد آن بايد مشخص كند كه چقدر فوايد آن به مضراتش مي‌ارزد، اگر فوايد آن در سطح قابل توجهي نسبت به مضراتش باشد، وارد مرحله بعدي مي شود، اما اگر تحقيق نشان دهد كه توزيع شربت ترياك كمك زيادي به كنترل اعتياد در كشور نمي‌كند، بايد در مورد توزيع آن در بين معتادان تجديد نظر كنيم.
وي افزود: من در مورد اينكه وزارت بهداشت اين شربت را تائيد مي‌كند يا نه، اظهار نظر نمي‌كنم، بنده فقط از طرف ستاد مبارزه با مواد مخدر مامور شده‌ام در مورد آن پژوهش كنم، اين مجوز فقط اين اجازه را داده است كه در مقياس بسيار محدود آن هم فقط به منظور پژوهش شربت ترياك در اختيار گروه كوچكي از معتادان قرار گيرد، هر پژوهشي هم دوره دارد، دوره پژوهش بر روي هزار معتاد نيز حداقل تا آخر سال 87 طول مي كشد ادامه روند پژوهش يا تصميم گيري‌هاي بعدي نيز به نتايج اين بررسي بستگي دارد اما در هر صورت تحقيق در مورد چنين دارويي ممكن است چند سال طول بكشد.
 چهارشنبه 1 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 6742]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن