تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نابودى جوانانتان را آرزو نكنيد ، گرچه بدى‏هاى بسيار در آنان باشد، زيرا آنان با ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803970460




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ديدگاه‌هاي نمايندگان در خصوص سال نوآوري و شكوفايي‌ سال نو، نگاه نو، برنامه‌ريزي نو


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: ديدگاه‌هاي نمايندگان در خصوص سال نوآوري و شكوفايي‌ سال نو، نگاه نو، برنامه‌ريزي نو
جام جم آنلاين: حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي در پيامي به مناسبت آغاز سال 1387 امسال را سال نوآوري و شكوفايي ناميدند و تاكيد كردند كه امسال بايد فضاي نوآوري كشور را فرابگيرد و همه مسوولان خود را موظف بدانند با بهره‌گيري از امكانات مادي و معنوي، كارهاي نو و ابتكاري از هر طريق را در سايه مديريت مناسب و به كارگيري تدابير محكم در فعاليت كشور وارد كنند.


چنانچه نوآوري و تحول را يكي از مولفه‌هاي قدرت در قرن بيست‌ويكم بدانيم، متوجه مي‌شويم كه جهان امروز با شتاب در حال حركت به جلو و رسيدن به نقاطي است كه خارج از تصور گذشتگان ماست.

اگر نوآوري را مقدمه شكوفايي بدانيم و به اين امر نيز توجه داشته باشيم كه مسوولان موتور حركت بحث شكوفايي و نوآوري در كشور هستند، حركت در اين مسير بايد از نقطه كليدي مسوولان صورت گيرد.

قطعا همه مسوولان موظف هستند تا با بهره‌گيري از امكانات در سايه مباني انقلاب اسلامي به اهداف بلندي كه در سند چشم‌انداز 20 ساله، برنامه‌هاي توسعه يا اجراي هرچه بهتر اصل 44 در نظر گرفته شده است، تلاش بيشتري كنند.

تلاش مسوولان با توجه به نامگذاري چنين سالي عزت و سربلندي ايران را در عرصه‌هاي بين‌المللي به همراه خواهد داشت؛ ولي بي‌توجه بودن مديران نيز يكي از مهم‌ترين موانع اساسي تحول محسوب مي‌شود و هيچ تحولي بدون حمايت و پشتيباني مديران ارشد به وجود نمي‌آيد مگر آن كه مديران، نسبت به برنامه تعهد داشته باشند.

با توجه به نامگذاري سال جديد به عنوان نوآوري و شكوفايي اهميت دارد از تجربه همه اقشار جامعه براي شكوفايي و سربلندي كشورمان استفاده كافي شود و مسوولان با بهره‌گيري از تجربه برخي كشورهاي توسعه يافته و اتكا به دانشمندان و جوانان پرتلاش كشور كه امروز آوازه بالندگي آنها در سراسر جهان پيچيده است، در جهت آباداني تلاش وافري را صورت دهند.

بر مبناي آنچه رهبر معظم انقلاب در آغاز سال 1387 تببين فرمودند و سه قوه كشور نيز با صحه گذاشتن بر اين رهنمود، اعلام كردند كه بر ضرورت تحول جدي در ابعاد مختلف اعم از اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي براي رسيدن به نوآوري و شكوفايي بايد تلاش گسترده‌اي كنند، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي نيز به عنوان اعضاي قوه مقننه مهم‌ترين عرصه براي نوآوري و شكوفايي را اجراي اصل 44 قانون دانستند و تاكيد كردند اجراي چنين اصلي توليد و تكثير ثروت براي بهبود و رفاه اقتصادي عمومي جامعه را به همراه خواهد داشت.

مجلس بايد اولويت‌هاي مردم و نظام را در نظر بگيرد و در جايي كه احتياج به يك قانون خوب است، نظارت دقيق را نيز فراموش نكند

اعضاي نهاد قانونگذاري عقيده دارند كه نوآوري‌ها در عرصه علوم و فناوري پيشرفت خوبي داشته و اين نوآوري‌ها نيازمند شكوفايي اقتصادي است ولي مديريت‌ها و برنامه‌هاي ملي بايد بسيار جدي گرفته شود.

موفق بوديم‌

علاءالدين بروجردي، رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با اشاره به نامگذاري سال 87 به نام نوآوري و شكوفايي گفت: ما در طول 3 دهه گذشته تحولات مهمي را در زمينه‌هاي مهم علمي و فناوري روز جهان رقم زديم و دانش هسته‌اي، فضايي و پزشكي را توانستيم به بهترين نحو برسانيم، پس با اين نامگذاري قطعا تحرك بيشتري در اين عرصه‌ها ايجاد خواهد شد.

وي با اشاره به اين كه اولويت مجلس آينده با توجه به اين نامگذاري بايد مسائل اقتصادي از جمله حل مشكل تورم و ايجاد فرصت‌هاي شغلي براي جوانان باشد، گفت: محور برنامه‌ريزي‌ها در قانونگذاري و تصميم‌گيري‌ها بايد بر مبناي مشكلات جامعه باشد.

رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي با تاكيد بر حل موادمخدر به عنوان يك آفت مهم افزود: وجود چنين آفتي يك حركت برنامه‌ريزي شده عليه جامعه ماست ازاين‌رو بايد در زمينه ريشه‌كن شدن چنين معضلي به شيوه‌هاي نو روي آورد.

وي با اشاره به اين كه بايد گام‌هاي جدي‌تري در زمينه اقتدار نظام جمهوري اسلامي ايران در عرصه منطقه و بين‌الملل صورت گيرد، گفت: هرچند قدم‌هاي زيادي در عرصه هسته‌اي، فضايي و پزشكي برداشته شده؛ ولي اين اقدام نبايد به صورت مقطعي باشد و بايد به طور ممتد پيگيري شود.

وي با تاكيد بر همدلي و با يادآوري زمان جنگ 8 ساله كه تمام ظرفيت‌ها در خدمت مبارزه با هر گونه عنصر مخرب بود، گفت: بايد چنين نگاهي نيز نسبت به تورم و گراني ايجاد شود.

بازنگري در آيين‌نامه‌هاي داخلي‌

محمدمهدي مفتح، مخبر كميسيون برنامه و بودجه نيز با اشاره به اين كه هر سازمان و دستگاهي بايد مطابق با شرح وظيفه و ماموريتش خود را متناسب با اين سال تطبيق دهد، گفت: مجلس براساس وظيفه اصلي خود كه قانونگذاري و نظارت بر اجراي صحيح قانون است، بايد به شكوفايي و نوآوري در برنامه‌هاي خود فكر كند تا اقدامات چشمگيري نسبت به قبل داشته باشد.

وي افزود: مجلس بايد اولويت‌هاي مردم و نظام را در نظر بگيرد و در جايي كه احتياج به يك قانون خوب است، نظارت دقيق را نيز فراموش نكند.

مخبر كميسيون برنامه و بودجه با اشاره به اين كه براساس نوآوري و شكوفايي يكي از اهداف بايد بازنگري آيين‌نامه داخلي مجلس به عنوان يك دستور كار مهم باشد، گفت: با اصلاح اين آيين‌نامه قطعا وضعيت قانونگذاري و نظارت مي‌تواند در كوتاه‌ترين زمان ممكن صورت گيرد و به تصويب قوانين مناسب بينجامد.

وي اجرايي شدن سياست‌هاي اصل 44 قانون اساسي براي باز شدن فضاي اقتصادي و بالا بردن سطح رفاه و كاهش تورم را از ديگر اولويت‌ها در چنين سالي دانست و گفت: كاهش تورم به عنوان يك سياست كلي بايد مورد توجه دولت و مجلس قرار گيرد تا اقشار محروم بتوانند به سطح رفاه بالاتري دست يابند.

وي با اشاره به اين كه مجلس بايد هدفگذاري كلي نسبت به رهنمود رهبري داشته باشد، افزود: يكي از مهم‌ترين اولويت‌هاي مجلس بحث اقتصادي و ساماندهي مسائل كشور است كه قطعا كمك موثري در رسيدن به اهداف و وظايف مجلس دارد.

مجلس و نگاه نو

همچنين محسن كوهكن، نماينده لنجان و كارپرداز فرهنگي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به نامگذاري امسال (سال نوآوري و شكوفايي)‌ نيز گفت: وقتي شعار به عنوان شعارمحوري سال انتخاب مي‌شود هر دستگاهي براساس وظيفه قانوني خود بايد زير پرچم اين شعار، محورهاي اصلي را در اين زمينه تبيين كند.

وي افزود: طبيعي است كه مجلس شوراي اسلامي در جهت وظايف قانوني خود بر اين اساس، با نگاه نو و جديد پيش برود و همصدا با دو قوه قضاييه و مجريه در خصوص سرعت بخشيدن به مواردي كه نياز به قانون دارد، حركت كند.

كوهكن گفت: البته دو قوه ديگر نيز اگر قرار است تجديدنظري در امورات خود داشته باشند، بايد به قوانيني فكر كنند كه بسترساز سرعت بخشيدن به مسائل آنان باشد كه البته مجلس نيز در اين خصوص آمادگي كامل را دارد.

وي تاكيد كرد: اگر انسان در بررسي‌ها، محور نگاهش نوآوري داشته باشد، از پوسته محافظه‌كاري بيرون مي‌آيد، بنابراين مي‌طلبد كه قوا نيز در اين زمينه از چنين بحثي استفاده كنند.

كوهكن با اشاره به اين كه در بحث تورم و گراني و كنترل آن بايد نگاه نو و دقيقي صورت گيرد و در اين زمينه نيز فرهنگ‌سازي شود، گفت: نوع نگاه در اين بخش اگر به سمت و سوي روش‌هاي قابل فهم برود، قطعا تاثيرات مثبتي در اين زمينه خواهد داشت.

به مديريت بيشتري نياز داريم

لاله افتخاري نماينده مجلس هفتم شوراي اسلامي نيز در اين زمينه با اشاره به فرمايش‌ رهبري درخصوص سال نوآوري و شكوفايي گفت: شايد برخي افراد ضرورت و اهميت چنين نامگذاري را درك نكنند ولي تا انتهاي سال بيشتر متوجه اهميت آن خواهند شد.

وي با اشاره به نقش مسوولان، صاحب‌نظران و نخبگان در چنين سالي تاكيد كرد: براي تحقق چنين نامگذاري‌اي، يك برنامه‌ريزي جديد با جديت بيشتري از طرف مسوولان نسبت به اين امر لازم است.

منتخب مجلس هشتم در ادامه افزود: قطعا در مجلس آينده نيروهاي تازه‌نفس و نمايندگاني كه از ادوار گذشته به اين دوره نيز راه پيدا كرده‌اند بايد با نشاط وارد چنين عرصه‌اي شوند. همچنين استفاده از تجربه‌ها و به‌ كارگيري آنها، با تمام ظرفيت مي‌تواند راه را براي پيشبرد و رسيدن به چنين نامگذاري‌اي فراهم كند.

وي با اشاره به اين‌كه مجلس هشتم بايد برنامه 5 ساله پنجم را به‌تصويب برساند، گفت:‌ در اين‌خصوص بايد تمهيداتي انديشيده شود راهكارهاي مناسبي براي تحقق بخشيدن به فرمايشات رهبري در چنين برنامه‌اي ديده شود تا هر چه سريع‌تر در آينده شاهد نتايج آن باشيم.

افتخاري افزود: قطعا رفاه اجتماعي كه مورد‌نظر رهبري و مردم است بايد فراهم شود تا همه در پناه اسلام احساس رضايت كنند و مسوولان با همكاري در سال نوآوري و شكوفايي براي ايجاد اشتغال، كاهش تورم و زمينه‌سازي براي ايجاد رفاه مردم تلاش بيشتري به‌خرج دهند.

وي با اشاره به اين‌كه در مجلس هفتم فراكسيوني با نام حمايت از مخترعان، نخبگان و نوآوران بنا گذاشته شده است، گفت: اميدواريم اين فراكسيون در مجلس هشتم نيز مورد توجه نمايندگان قرار گيرد تا به‌منظور تحقق بخشيدن به منويات رهبر معظم انقلاب و شعار آن فعاليت نمايند.

افتخاري در ادامه افزود: البته اين فراكسيون در طول عمر خود، مورد توجه بسياري از مخترعان و نخبگان قرار گرفت و به‌ حمد‌الله پل ارتباطي خوبي براي به‌كارگيري موهبت الهي، فكر و ذهن است و بايد در خدمت مردم قرار گيرد.

وي با اشاره به اين‌كه بايد حلقه‌هاي مفقوده ميان نخبگان و مخترعان با چرخه توليد شناسايي شود، گفت: با شناسايي چنين حلقه‌هايي مي‌توانيم شاهد ايراني مقتدر، توانمند در منطقه و در عرصه بين‌الملل باشيم و رفاه اجتماعي كه مورد نظر مردم است از اين طريق براي همه فراهم شود.

فاطمه اميري‌
 چهارشنبه 1 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 339]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن