تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس براى كسب رضايت خدا و آگاهى در دين قرآن بياموزد، ثوابى مانند همه آنچه كه به ف...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813081885




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رژيمي بر اساس ترور و تبعيض‌نژادي


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: رژيمي بر اساس ترور و تبعيض‌نژادي
اسرائيل تنها رژيمي در خاورميانه است كه بخشهايي از كشورهاي همسايه خود را اشغال كرده است و از تعيين مرزهايش خودداري مي كند و داراي زرادخانه هسته اي است.
"رئيس مؤسسه بازنگري تاريخي"(IHR) در كاليفرنيا گفت: رژيم اسرائيل،مبتني بر تروريسم، قتل عام و پاك سازي قومي و ايدئولوژي ناكارآمد است و حمايت مصنوعي خارجي عاملي براي بقاي آن نخواهد بود.
اسرائيل تنها رژيمي در خاورميانه است كه بخشهايي از كشورهاي همسايه خود را اشغال كرده است و از تعيين مرزهايش خودداري مي كند و داراي زرادخانه هسته اي است.
"مارك وبر" با اشاره به شصتمين سالگرد جعل رژيم صهيونيستي اظهار داشت : زماني كه اسرائيل تاسيس شد؛ رهبران آن ادعا كردند كه اين دولت، دولت عدالت خواهد بود و يهوديان در آن در صلح و امنيت زندگي خواهند كرد و اسرائيل به خود متكي خواهد بود و در آن وعده زندگي عادي يهوديان را دادند گرچه آنها به برخي از اهداف جزئي خود رسيده اند، اما رژيم صهيونيستي براي رسيدن به اهداف اعلام شده خود شكست خورده و امروزه از آن به عنوان يك رژيم متجاوز نام برده مي شود و كه دست به تحقير زده و استكباري عمل مي كند.
اين كارشناس آمريكايي گفت : اين رژيم بر اساس تروريسم، قتل عام و پاك سازي قومي بنا شده كه هم اكنون هم قوانين بين المللي را نايده مي گيرد و به بي اعتنايي خود به رعايت حقوق ملت فلسطين ادامه مي دهد.
وي افزود : اسرائيل تنها رژيمي در خاورميانه است كه بخشهايي از كشورهاي همسايه خود را اشغال كرده است و از تعيين مرزهايش خودداري مي كند و داراي زرادخانه هسته اي است.
مارك وبر درباره پناهگاهي براي يهوديان اسرائيل ابرازعقيده كرد در اين مورد موافق اسرائيل نبوده و امروزه يهوديان در اسرائيل كمترين امنيت را در بين ديگر جاهاي جهان دارند و اكثريت اين يهوديان ترجيح مي دهند تا در كشورهاي خود زندگي كنند.
مدير مؤسسه بازنگري تاريخي درباره علل حمايت آمريكا از اسرائيل به مهر گفت : البته در زمان شناساسي اسرائيل به عنوان كشور از سوي "هري ترومن"، بسيار از مقامهاي آمريكايي از جمله جرج مارشال وزير امورخارجه و "لوي هندرسون" رئيس بخش خاورميانه اي وزارت امور خارجه آمريكا به وي، درباره عواقب اين شناساسي هشدار دادند و گفتند كه اين به ضرر منافع ملي آمريكا خواهد بود، ولي مقامهاي آمريكايي مدعي هستند كه اين اقدام تامين كننده منافع كشور است، اما بر خلاف ادعاهاي مقام هاي آمريكا و اسرائيل، اين اقدام هرگز به نفع آمريكا نبود و بر اساس تعهد آمريكا به حمايت از نظامهاي دموكراتيك نيز نيست، بلكه تنها به سبب قدرت سازمانهاي صهيونيست در آمريكا و نفوذ اين گروه در فرهنگ سياست، رسانه ها و پرداخت كمكهاي مالي به گروههاي سياسي و احزاب مهم است و اين نفوذ در دولت نومحافظه كار جرج بوش به اوج خود رسيد و اين مسئله سبب تهاجم آمريكا در سال 2003 به عراق شد و منافع اسرائيل عاملي مهم در اين حركت بود تا دشمنان اين رژيم را در منطقه تحت كنترل خود در آوردند.
وبر درباره هزينه هاي حمايت آمريكا از اسرائيل تاكيد كرد: همان طور كه برخي از مقامهاي سياسي آمريكا در سال 1948 پيش بيني كرده بودند اين مسئله براي ايالات متحده، هزينه هاي زيادي به بار آورد و ميلياردها دلار اين كشور را به هدر داد و بسياري از شهروندان آمريكايي جان خود را براي يك دولت خارجي از دست دادند و در سالهاي در پيش روي بدون شك پرداختهاي آمريكايي ها براي تعهدشان به اسرائيل افزايش خواهد داشت و تهاجم آمريكا به عراق كه به خاطر صهيونيستها بود سبب تنفر از كشورمان در بين جوامع اسلامي شده و به تروريسم ضد آمريكايي دامن زده است.
از نظر اين تحليلگر مسائل خاورميانه، يكي از دلايل مهم اينكه چرا آمريكاييها قادر به تاثيرگذاشتن بر قدرت سازمان يافته جوامع يهودي در كشورشان نيستند، اين است كه مردم اين كشور فاقد انسجام قومي، مذهبي فرهنگي و هرگونه اساس مشترك ديگري براي حركت و سازماني هستند و بنابراين به عقيده وي با توجه به اين واقعيت، تغيير مهم در سياست خاورميانه اي آمريكا قابل رويت نيست.
وي درباره چشم انداز آينده رژيم غاصب اسرائيل در شصتمين سال اشغالگري آن در فلسطين با وجود حمايتهاي گسترده آمريكا، آن را خوب ارزيابي نمي كند.
به گفته وي تنفرعمومي در سراسر جهان از اسرائيل رو به افزايش است و عقيده دارد كه در آسيا و اروپا، رهبران سياسي و تجاري به طور روز افزوني، اسرائيل و سياستهاي آن را براي ثبات و نظم جهاني مضر مي دانند.
مدير مؤسسه بازنگري تاريخي همچنين رويكرد جمعيتي منطقه را از ديگر چالشهاي درپيش روي اسرائيل در سرزمينهاي اشغالي مي داند و با اشاره به افزايش اعراب فلسطيني نسبت به يهوديان، پيش بيني مي كند كه طي بيست سال آينده، اعراب اكثريت را داشته باشند.
وي درباره اين موضوع مي گويد : گرچه اسرائيل قدرت نظامي زيادي دارد و دولتي بحران ساز است، اما به حمايت خارجي ها به صورت مصنوعي زنده است و اين حيات بر اساس يك ايدئولوژي ناكارامدي باشد و با توجه به كاراكتر مصنوعي آن و همينطور تمايلات سياسي- اقتصادي و جمعيتي منطقه، آينده اسرائيل خيلي روشن نيست.
 سه شنبه 31 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 409]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن