تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 2 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):زراعت در زمين هموار مى رويد، نه بر سنگ سخت و چنين است كه حكمت، در دل هاى متواضع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812181819




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي در حوزه سلامت نمي‌توان به صورت محدود عمل كرد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: رييس دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي در حوزه سلامت نمي‌توان به صورت محدود عمل كرد
اجتماعي
عليرضا زالي رييس دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي روز سه شنبه گفت: در عرصه سلامت نمي‌توان به صورت محدود عمل كرد و بايد هر مداخله در حوزه سلامت با همكاري كشورهاي منطقه انجام شود.

وي در نخستين نشست اتاق فكر سلامت با عنوان شاخص‌هاي سلامتي در جوامع اسلامي منطقه در تهران گفت: بايد در منطقه به فكر فرهنگ عمومي سلامت بود.

اين نشست را جهاد دانشگاهي دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي با هدف توجه به سرمايه‌گذاري بنيادين در فرهنگ سلامت ميزباني كرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعي ايرنا، زالي، توجه به مولفه‌هاي فرهنگي و اجتماعي را حائز اهميت دانست و گفت: توجه به فرهنگ سلامت به عنوان برشي از فرهنگ جامعه، گام بسيار بلندي به سمت جلو خواهد بود .

وي با تاكيد بر تلفيق سلامت با فرهنگ، گفت: سلامت چون فرهنگ همه مولفه‌هاي تاثيرگذار بر زندگي بشر را تحت تاثير قرار مي‌دهد.

رييس دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي گفت: بيماري‌هايي چون سرطان، بيماري هاي قلبي و بيماري‌هاي ناشي از حوادث ترافيكي از جمله بيماري‌هايي هستند كه با الگوي زندگي بشر به شدت مرتبط بوده و فقط مي‌توان با مداخله در همه ابعاد زندگي انسان‌ها چون الگوي زندگي، تغذيه و استرس ميزان آن را كاهش داد.

زالي با تاكيد بر اينكه بايد شاخص‌هاي سلامتي را بازنگري كرد، گفت: شاخص هاي گذشته مانند ميزان مرگ و مير مادران باردار، مرگ و مير نوزادان زير پنج سال، اميد به زندگي و كيفيت زندگي امروز نمي‌تواند به عنوان شاخص سلامت در نظر گرفته شود و بايد براي سلامت شاخص‌هاي جديد تعريف كرد.

وي با اشاره به اينكه ايران از زمان‌هاي گذشته حرف نخست را در علم طب مي زد، گفت: يكي از دلايل مطرح بودن ايران در علم طب اين است كه بزرگان علم طب، طب را به حكمت تبديل كردند و با همه شئونات زندگي مردم ارتباط دادند.

رييس دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي با بيان اينكه بايد اين جايگاه در ايران براي طبيبان بازسازي شود، گفت: نگاه طبيبان گذشته، نگاه كلي نگر و جامع الاطراف بود و بايد امروز نيز نگاه به طبابت جامع نگر باشد و از نگاه جزء نگر كه آفت سلامت است، پرهيز شود.

زالي ارتقاي خدمات سلامت و توجه به سلامت عموم در بحث سلامت را دو شاخصه اي دانست كه بايد براي سلامت در نظر گرفت.

محمد رجبي رييس موسسه فرهنگي اكو نيز در اين نشست، سلامتي را با اعتدال همراه دانست و گفت: در سلامتي استحكام و اعتدال محقق نمي‌شود، مگر آنكه هر چيزي در جاي خودش قرار گيرد.

وي با اشاره به اينكه انسان در حوزه سلامتي در يك ارتباط چند جانبه با خود ، زمان، مكان و جامعه قرار دارد، گفت: ارتباط روان با تن و تن با روان بايد استحكام داشته باشد و هر دو در يك مسير حركت كنند.

رييس موسسه فرهنگي اكو در خصوص ارتباط انسان با زمان، مكان، جامعه و نقش آن در سلامت انسان نيز گفت: زمان و مكان انقطاع پذير نيستند و فرد زاييده زمان و مكاني است كه در آن قرار دارد.

وي بر سلامت رواني افراد نيز تاكيد كرد و آن را تعادل قواي رواني با يكديگر دانست و گفت: روح انسان مجموعه‌اي از عناصر متضاد است كه فقط ايمان به خدا و اعتقاد به نيروي فراتر از قدرت انسان است كه مي‌تواند بين اين عناصر متضاد تعادل برقرار كند.

رجبي تعداد و ظرفيت معابد، فقدان بيماري‌هاي رواني و فقدان جرايم را از شاخص‌هاي ظاهري ارتباط با خدا اعلام كرد و گفت: در كشورهايي كه روال زندگي تاريخي آنها قطع نشده، فرهنگ سلامت بيشتر حاكم است.

محمد رباني عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي نيز در اين نشست بر اهميت توجه به فرهنگ عمومي در سلامت جامعه تاكيد كرد و گفت: عنصر فرهنگ تا حد زيادي بر الگوي فراواني بيماري‌ها تاثيرگذار است .

وي گفت: در حال حاضر سلامت به عنوان يك بسته مورد توجه قرار مي‌گيرد و اميد داشتن و از نااميدي پرهيز كردن، عبادت در اسلام و نقش آنها در آرامش روحي و سلامت جسمي، تاثير دعا كردن و فرهنگ تغذيه در اسلام از جمله مواردي است كه در فرهنگ سلامت اسلامي مورد توجه قرار مي‌گيرد.

اين استاد دانشگاه گفت: فرهنگ، تنوع و تغييرات در فرهنگ، همه تحولات جهان ، مسوولان اجرايي، اقدامات نخبگان، رسانه‌هاي جمعي از عوامل تاثير گذار بر سلامت هستند.

وي گفت: بايد پذيرفت كه فرهنگ سلامت حوزه‌اي است مديريت پذير و مي‌توان آن را مهندسي كرد.

رباني مديريت فرهنگ سلامت در حوزه طب سنتي را مورد تاكيد قرار داد و گفت:
براي مهندسي فرهنگ سلامت، بايد همه دستگاههاي اجرايي موثر در سلامت هماهنگ شوند .

وي هجوم فرهنگ‌هاي غربي و شرقي را نشان‌دهنده يك نياز اجتماعي دانست و گفت : بايد با اتكا به فرهنگ غني خود ، اين موضوع را ساماندهي كرد .

اين استاد دانشگاه با اشاره به اينكه مسايل فرهنگي حوزه سلامت در دنيا مدت ها مورد بررسي و مطالعه قرا گرفته است، گفت: بايد به آينده نيز توجه كرد.
 سه شنبه 31 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 290]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن