تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر پنج خصلت نبود، همه مردم جزوِ صالحان مى شدند: قانع بودن به نادانى، حرص به دنيا، بخ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815175508




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

عمليات اجرايي سكوهاي پارس جنوبي به شركت نفت وگاز پارس واگذار شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: عمليات اجرايي سكوهاي پارس جنوبي به شركت نفت وگاز پارس واگذار شد
اقتصاد. نفت و گاز. گاز
بر اساس توافق شركت ملي نفت و شركت ملي گاز ايران عمليات اجرايي تمام بخش‌هاي سكوهاي دريايي ميدان گازي پارس جنوبي به شركت نفت و گاز پارس واگذار شد.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومي شركت نفت و گاز پارس، در نشست مشترك شركت نفت و گاز پارس به نمايندگي از شركت ملي نفت ايران و شركت مجتمع گاز پارس جنوبي، همچنين تمام عمليات اجرايي خطوط لوله زيردريايي، خطوط لوله كريدور جنوبي در بخش خشكي تا سيلاب گير پالايشگاه اين فازها، بين شركت ملي گاز ايران و شركت نفت و گاز پارس انجام شد.

طبق اين گزارش با تحويل و تحول سكوهاي دريايي، خطوط لوله زير دريا و خشكي فازهاي پارس جنوبي، از اين پس شركت نفت و گاز پارس علاوه بر انجام و به پايان رساندن تمام عمليات حفاري چاه‌هاي توصيفي و همچنين ساخت و نصب سكوها، پايه‌هاي سكو، مشعل‌هاي دريايي و خطوط لوله زير دريا و خشكي، تمام مراحل عمليات بهره برداري از سكوهاي دريايي را نيز تا آخرين مراحل آن يعني انتقال گاز حاصله از محل چاه‌ها سكو به پالايشگاه‌هاي بخش خشكي بر عهده خواهد داشت.

همچنين شركت نفت و گاز پارس تمام بخش‌هاي عمليات اجرايي سكوهاي دريايي ميدان گازي پارس جنوبي را از دريا تا پالايشگاه بخش خشكي تا زمان آغاز راه اندازي رسمي از پالايشگاه‌ها بر عهده داشته و پس از آغاز عمليات راه اندازي، بهره برداري از پالايشگاه به شركت ملي گاز ايران به عنوان بهره بردار اصلي واگذار خواهد شد.

همچنين طبق اين گزارش :در كنار بهره برداري از سكوهاي دريايي پارس جنوبي ، تمام خدمات مورد نياز مراحل اجرايي سكوهاي دريايي از جمله كنترل و راهبرد سكوها، تامين قطعات و تجهيزات مورد نياز، تداركات كالاهاي لازم، عمليات نقل و انتقالات واحدهاي لجستيك دريايي سكوها، خدمات بندري، گمركي، سوخت رساني، آبرساني، فناوري اطلاعات و مخابرات سكوها، پشتيباني كامل رفاهي و اقامتي پرسنل مورد نظر نيز توسط شركت نفت و گاز پارس و بخش مديريت عمليات نفت و گاز اين شركت انجام مي‌شود.

بر پايه اين گزارش : شركت نفت و گاز پارس وظيفه توسعه ميادين گازي پارس جنوبي، پارس شمالي، گلشن و فردوسي را برعهده داشته و تاكنون فازهاي يك تا پنج ميدان گازي پارس جنوبي به بهره برداري رسيده و هر فاز ساليانه بيش از ‪ ۱/۳‬ميليارد دلار درآمد عايد كشور مي‌نمايد.

در حال حاضر به پايان يافتن عمليات راه اندازي فازهاي يك تا پنج پارس جنوبي و فعاليت و توليد اين فازها، بهره برداري كامل از اين فازها بر عهده شركت ملي گاز ايران (مجتمع گازي پارس جنوبي) است.
 سه شنبه 31 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 363]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن