تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام جواد (ع):مؤمن نيازمند سه چيز است: توفيقى از پروردگار، پند دهنده اى از درون خويش و پذيرش از نصيح...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815149301




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گاردين: بي‌اعتباري حزب كارگر انگليس ظرف ‪ ۲۱‬سال گذشته بي‌سابقه است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: گاردين: بي‌اعتباري حزب كارگر انگليس ظرف ‪ ۲۱‬سال گذشته بي‌سابقه است
كليات
تهران - گاردين نوشت: جايگاه مردمي حزب كارگر از مه ‪ ۱۹۸۷‬كه حزب محافظه كار به رهبري مارگارت تاچر براي سومين بار به پيروزي رسيد، به پايين‌ترين سطح خود رسيده است .

روزنامه گاردين طبق يك نظرسنجي كه خود آن را به انجام رسانده و نتيجه آن را در شماره امروز / سه شنبه / به چاپ رسانده است، مي‌نويسد: مجموعه تصميمات اتخاذ شده در دولت كارگري گوردون براون نخست وزير انگليس سبب شده است تا همه حسن اعتماد مردم نسبت به حزب كارگر از بين برود.

براين اساس ، ‪ ۷۵‬درصد مردم انگليس كه در سال ‪ ۲۰۰۵‬در انتخابات سراسري به حزب كارگر راي دادند، امروز معتقدند براون عملكرد بسيار بدي داشته و توني بلر نخست وزير اسبق كه او نيز از حزب كارگر بود، به مراتب بهتر از براون كار كرده است .

امروز ‪ ۶۷‬درصد طرفداران حزب كارگر معتقدند كه توني بلر در مقام رهبري حزب به مراتب بهتر از گوردون براون عمل كرده است .

طرفداران حزب كارگر براون را حتي در قياس با رهبران ساير احزاب هم بسيار ضعيف مي‌شمرند.

‪ ۵۱‬درصد طرفداران حزب كارگر معتقدند كه جان ميجر از حزب محافظه كار، عملكردي به مراتب بهتر از براون داشته است .

اين نظرسنجي كه در آستانه انتخابات مياندوره‌اي استانهاي كرو و نانتويچ انجام شده ، دولت كارگري براون را در بحراني جدي فرو برده است .

طبق اين نظرسنجي ميزان حسن اعتماد مردمي نسبت به حزب كارگر فقط ‪۲۷‬ درصد است . از سال ‪ ۱۹۸۴‬كه روزنامه گاردين در زمينه ميزان مقبوليت دولتهاي انگليس اقدام به نظرسنجي مي‌كند، اين پائين‌ترين سطح ميزان محبوبيت حزب كارگر است .

دوران طلائي مقبوليت مردمي دولت گوردون براون سال ‪ ۲۰۰۷‬بود كه دو بار به رقم ‪ ۴۰‬درصد رسيد و بر محافظه كاران برتري داشت . اما از ماه مارس امسال ميزان حمايت مردم از حزب كارگر به ‪ ۲۹‬درصد تنزل پيدا كرد و امروز از اين رقم هم پائين تر آمده است .

در عوض ميزان محبوبيت مردمي محافظه كاران ‪ ۱۴‬امتياز نسبت به حزب كارگر برتري دارد. همين موقعيت درخشان ، شانس آنها را براي انتخابات سراسري آينده تقويت ميكند. اگرچه هنوز تخمين درستي از تعداد كرسيهائي كه بدست خواهند آورد، نمي‌توان زد.

شكاف عميق ميان محبوبيت مردمي حزب كارگر و محافظه كاران درتاريخ معاصر سياسي انگليس بي‌سابقه بوده است .

در حال حاضر حزب كارگر به حدي در افكار عمومي جامعه انگليس بي اعتبار شده است كه حتي اغلب طرفداران آن به احزاب رقيب روي آورده اند.

ليبرال دمكراتها ‪ ۲۲‬درصد از مقبوليت مردمي برخوردار هستند كه فقط ‪۵‬ درصد كمتر از كارگر است . از زمان تشكيل حزب ليبرال دمكرات ، اين كمترين شكاف ميان دو حزب است .

ميزان حمايت از احزاب كوچك هم همچنان ‪ ۹‬درصد باقي مانده است .

در اين نظرسنجي سطح مقبوليت گوردون براون با ديويد كامرون رهبر محافظه كاران هم به محك ارزيابي گذارده شده است .

درسپتامبر ‪ ۲۰۰۶‬براون ‪ ۷‬امتياز از كامرون جلو بود اما امروز شش امتياز از او عقب تر است .
 سه شنبه 31 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 230]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن