تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بزرگ ترين مصيبت ها، نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806869625




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

امير محبيان : بسته پيشنهادي ايران نشانگر باز بودن باب مذاكرات است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: امير محبيان : بسته پيشنهادي ايران نشانگر باز بودن باب مذاكرات است
سياسي. انرژي هسته اي
يك كارشناس مسايل سياسي، ارايه بسته پيشنهادي ايران به غرب را نشان‌دهنده باز بودن باب مذاكرات و تعامل ايران با جهان در خصوص مسايل مختلف و از جمله موضوع هسته‌اي عنوان كرد.

امير محبيان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار سياسي ايرنا تصريح كرد:
سياست ايران اين است كه درهاي مذاكرات به روي نهادهاي بين‌المللي در حوزه هسته‌اي را نبندد كه در اين مسير همواره حسن نيت خود را با باز نگه داشتن امكان ارايه پيشنهادهاي جديد نشان داده است.

اين روزنامه نگار ، ارايه بسته پيشنهادي ايران به غرب را در راستاي باز نگه داشتن همين سياست ارزيابي كرد و گفت: اكنون در فاز جديد تقريبا همه به اين نتيجه رسيده‌اند كه حل مساله هسته‌اي ايران يك سوژه يا يك مورد منحصر به فرد نيست بلكه مجموعه‌اي از عوامل به هم پيوسته است كه اگر بخواهند مساله از ديدگاه آنان حل شود بايد مجموعه‌اي از مسايل را باهم يكجا نگاه كنند.

محبيان افزود: اين نگاه همه جانبه به موضوع هسته‌اي ايران موجب شده ارايه سيستم بسته شده است و هم غربي‌ها و هم ايران در پيشنهادهايي كه ارايه مي دهند، فرمول ارايه بسته را در نظر مي‌گيرند.

اين كارشناس مسايل سياسي در توضيح سيستم ارايه بسته اظهار داشت: در اين شيوه ميزان نسبت يا تناسب موارد مختلف را با موضوع اصلي در نظر مي‌گيرند و سپس منافع ناشي از آن را ارزيابي مي‌كنند كه اين شيوه از نگاه به منحصر به فرد و يكجانبه به موضوع جلوگيري مي‌كند.

وي تاكيد كرد: ايران از فني عملا هر اقدام ممكني را انجام داده و عملا آژانس به اين نتيجه رسيده است كه بايد پرونده ايران از موضع هسته‌اي بايد بسته شود ولي آنچه كه مانع رسيدن به نتيجه نهايي مي‌شود، عزم سياسي است كه ايالات متحده آمريكا در اين مساله دارد و با اعمال فشار به همراه برخي از متحدين خود تلاش مي‌كند تا از طريق ايجاد آشوب در اذهان عمومي ، به نحوي روي نيت ايران علامت سوال بگذارد.

محبيان اظهار داشت: اكنون بعد از گذر از مراحل مختلف افكار عمومي به اين نتيجه رسيده‌اند كه ادعاهايي كه ايالات متحده آمريكا درباره ايران مطرح مي كند چندان مورد اعتبار نيست.

وي افزود: با اين حال، آمريكا با اتكا به لابي‌هايي كه در سطح نهادهاي بين المللي لنجام مي‌دهد، اين نوع فشارهاي خود را بر افكار عمومي ادامه مي دهد.

اين روزنامه نگار تصريح كرد: باز نگه داشتن باب مذاكرات بهانه را از آمريكا و كشورهاي همپيمانش مبني بر اينكه ايران تلاش مي‌كند با پنهان‌سازي نيات خود، اقدامات سوئي را انجام دهد، مي‌گيرد.

محبيان اضافه كرد: اين شيوه، يك مسير صلح آميز و معقول را به افكار عمومي نشان مي‌دهد و بر اساس راهبرد آگاهي بخشي آن، توانسته است به مرور افكار عمومي را به نفع خود بچرخاند
وي اين شيوه را نشان‌دهنده درايت دستگاه ديپلماسي و تصميم گيرندگان بحث هسته‌اي ايران ارزيابي كرد.

اين كارشناس مسايل سياسي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به تبعات منفي انتشار محتويات بسته پيشنهادي ايران تاكيد كرد: وقتي كار به عرصه غير كارشناسي كشيده شود، امكان جوسازي غربي‌ها بويژه ايالات متحده روي آن فراهم مي‌شود كه در عمل فضاي كارشناسي را تحت تاثير فضاي جنجال بيروني قرار مي‌دهد و امكان رسيدن به يك دستاورد معقول را از بين مي‌برد.

اين روزنامه نگار، يادآور شد: معمولا ايران حركات مبتكرانه سياسي را انجام مي‌دهد اما توان رسانه‌اي لازم را براي طرح ديدگاههاي خود در سطح جهان ندارد و به همين خاطر موجي را مي‌آفريند ولي قدرت رسانه‌اي آمريكا تلاش مي كند كه به نحوي اين موج را به نفع خود مصادره كند.

محبيان تاكيد كرد: شايد مجموعه چنين عواملي و شايد توافق بين ايران و طرفين مذاكره به اينجا رسيده باشد كه عنوان بسته به صورت كلي لحاظ شود اما محتويات آن براي اينكه تحت تاثير جو و فضاي سياسي تبليغاتي نشود منتشر نشود و اجازه دهند كه كارشناسان به صورت معقول كار خود را انجام دهند.

اين كارشناس مسايل سياسي به سفر آتي سولانا به ايران براي تحويل بسته پيشنهادي غرب به تهران اشاره كرد و گفت: خطوط قرمز ما در موضوع هسته اي مشخص است و هيچ مقام مسوولي در كشور نه اين توان را دارد و نه اين حق را دارد و نه ملت اين حق را به وي مي‌دهد كه از خطوط قرمز عبور كند.

محبيان تاكيد كرد: سياست يعني مذاكره و ما در فاز تبادلات بسته‌اي در موضوع هسته‌اي قرار داريم و اين دوراني است كه از شكل مذاكرات فرد به فرد روي موضوع واحد خارج شده و وارد تبادلات بسته‌اي شده است.

وي افزود: بايد اجازه داد كه اين روند طي شود و سياست خارجي ايران در اين مسير حركت كند.

محبيان يادآور شد: مديريت مساله هسته‌اي اكنون با قدرت عمل مي‌كند و نظارت بر آن از سوي رهبري و نهادهاي مربوطه انجام مي‌شود و نبايد از اين بابت نگراني داشت و اعتماد خود را از سياستمداران خود دريغ نكنيم تا آنها بتوانند با اعتماد به نفس در مذاكرات شركت كنند.

وي در عين حال تاكيد كرد كه بايد رعايت خطوط قرمز جمهوري اسلامي ايران در موضوع هسته‌اي به شكل دقيق و روشن از سوي كارشناسان و صاحب نظران مورد پايش قرار گيرد.
 سه شنبه 31 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 465]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن