تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند از نادانان پيمان نگرفته كه دانش بياموزند، تا آنكه از عالمان پيمان گرفته كه به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813257265




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس مركز تخقيقات نانو تكنولوژي دانشگاه تهران ايران در نانوتكنولوژي توسعه يافته است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: رييس مركز تخقيقات نانو تكنولوژي دانشگاه تهران ايران در نانوتكنولوژي توسعه يافته است
علمي آموزشي. علوم پزشكي
به گفته رييس كميته علمي نانو فناوري وزارت بهداشت توسعه علمي كشور در زمينه نانو تكنولوژي طي چند سال اخير پيشرفت‌هاي قابل توجهي داشته است.

دكتر رسول ديناروند روز سه شنبه در همايش يك روزه نانو تكنولوژي و كاربردهاي آن در سلامت ، گفت وقتي كه در سايت‌هاي معتبر فناوري نانو جتسجو مي‌كنيم ، مي‌بينيم كه ايران در سال ‪ ۲۰۰۱‬يك مقاله و در سال ‪ ۲۰۰۲‬دو مقاله داشته ، اما مقاله‌ها در سال ‪ ۲۰۰۷‬به حدود ‪۱۰۰‬مقاله افزايش يافته است.

وي با اشاره به اينكه نقشه علمي كشور به زودي منتشر و مدون خواهد شد گفت يكي از محورهاي اين نقشه ، نانو فناوري است و چشم انداز طراحي شده در آن اين است كه در حوزه نانو بتوان در جنبه تحقيقاتي و توسعه علمي كشور در راستاي توسعه اقتصادي و اجتماعي كشور گام برداشته شود.

رييس كميته نانو فناوري وزارت بهداشت اضافه كرد كه منظور از توسعه اقتصادي و اجتماعي در نانو فناوري اين است كه صرفا به توليد و نوشتن مقاله اكتفا نشود بلكه اقداماتي در جهت كاربردي كردن مقالات و ورود آنها به بازار و توليد ثروت ، فعاليت‌هايي صورت گيرد.

وي با بيان اينكه چرخه توليد علم به توليد ثروت در حوزه بيوتكنولوژي محقق شده است گفت تحقيقات در بيوتكنولوژي به ثمر نشسته به اين صورت كه هم اكنون در كارخانه‌هاي داخلي ، داروهاي زيست فناوري توليد مي‌شود و اين داروها وارد بازار شده‌اند كه در زمينه نانو تكنولوژي نيز بايد اين اتفاق صورت گيرد.

دكتر ديناروند با اشاره به اينكه نانو تكنولوژي بيشترين كاربرد را در علم پزشكي دارد افزود متاسفانه در ايران در حوزه نانو مديسين و كابردهاي فناوري نانو در سلامت نسبت به كشورهاي پيشرفته دنيا عقب تر هستيم و نيازمند تلاش و تحرك بيشتري در اين حيطه هستيم.

معاون وزير بهداشت درمان و آموزش پزشكي گفت يكي از دستاوردهاي بزرگ كشور كه طي سال‌هاي اخير اتفاق افتاده توسعه علمي كشور است كه آخرين ارزيابي هاي انجام شده نشان مي‌دهد رشد علمي كشور كه يكي از معيارهاي سنجش آن توليد مقالات در مجلات معتبر دنيا است ، ‪۳۵‬درصد رشد داشته است.

وي افزود اين به اين معناست كه ايران بيشترين رشد توليد علم را به خود اختصاص داده و توانسته است در حوزه علمي در چند سال اخير فاصله خود را با ساير كشورها ي پيشرفته كمتر كند به گونه‌اي كه مي‌توان گفت شيب رشد علم در ايران بي‌نظير است و اين شيب رشد نسبت به سالهاي گذشته دو برابر شده است.

دكتر ديناورند ادامه داد ايران در بين كشورهاي اسلامي از لحاظ توليد علم بعد از تركيه در رتبه دوم قرار دارد و روز به روز هم فاصله خود را با تركيه كاهش مي‌دهد.

همايش يك روزه نانو تكنولوژي و كاربردهاي آن در عرصه سلامت ، روز سه شنبه در دانشكده پزشكي دانشگاه تهران برگزار شد.
 سه شنبه 31 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 433]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن