تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگین ترین چیزی که روز قیامت در ترازوی اعمال قرار داده می شود صلوات بر محمد و اهل...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812834573




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حجت الاسلام راشد يزدي : خودكم بيني دختران موجب ظهور و بروز رفتارهاي نامناسب اجتماعي زنان در خيابانها مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: حجت الاسلام راشد يزدي : خودكم بيني دختران موجب ظهور و بروز رفتارهاي نامناسب اجتماعي زنان در خيابانها مي شود
تهران - خبرگزاري ايسكانيوز: همايش فاطمه شناسي به مناسب سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) با حضور بيش از 400 نفر از بانوان زائر مدينه النبي به ميزباني بعثه مقام معظم رهبري برگزار شد.
به گزارش روز سه شنبه باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز"، در اين همايش حجج اسلام نجفي روحاني، راشد يزدي و مروجي طبسي در كنار بيش از 400 نفر از بانوان ايراني زائر مدينه نبوي رشادتهاي آن حضرت از ولايت را گرامي داشتند.
حجت الاسلام والمسلمين راشد يزدي و ذاكر اهل بيت نيز به خوبي از فضاي معنوي و ملكوتي مدينه النبي بهره برده و دلهاي محبان آن حضرت را آتش و اشكهاي محبان حضرتش را از نهان جان روان كردند.
حجت الاسلام والمسلمين راشد يزدي با غيرمنصفانه دانستن جايگاه فردي و اجتماعي زنان در مكاتب قبل از اسلام، گفت: قبل از اسلام نسبت به زن كمال بي انصافي روا مي شد. در كشور چين اگر زني دو دختر به دنيا مي آورد، دختر سوم به همراه مادر كشته مي شد و يا در هند زن، مرد متوفي بايد حداكثر تا 40 روز پس مرگ همسر، خود را به آتش مي كشيد تا مردش در آن دنيا تنها نباشد و يا در يونان مهد تمدن آن زمان، بزرگان يوناني مطالبي را بيان كرده اند كه انسان از بيان اين جملات خجالت مي كشد. يكي از بزرگان يوناني معتقد است «زن موجود مو بلند و فكر كوچكي است» كه البته اين جمله بعدها به عنوان حربه اي در دست برخي از جامعه عرب افتاد.
وي افزود: تمام بدرفتاريها و ناهنجاريهاي جامعه زنان در عربستان دوران جاهلي بود. زن در جامعه قبل از اسلام عربستان جز ابناب و اثاثيه مرد به شمار مي رفت و پس از مرگ مرد همچون وسايل منزل بين ورثه تقسيم مي شد. اما با طلوع اسلام اين وضعيت نابهنجار به كلي دگرگون شد.
اسلام در همه مراحل، زن را به جايگاه اصلي اش رساند. خداوند براي به سرانجام رساندن خلقت زن را پس از آفرينش مرد خلق كرد به عبارت بهتر آدم، پيش نويس خلقت و حلوا، پاك نويس خلقت بودند اين جمله يعني مرد و زن در كنار هم كامل مي شوند.
حجت الاسلام والمسلمين راشد يزدي با اعجاب آميز دانستن تقدم و تاخر كلمات قرآن تاكيد كرد: خداوند هر بنده اي را كه دوست داشته باشد به او دختر مي دهد سپس اگر خواست فرزند پسر به او عطا مي كند.
وي تكريم شخصيت زنان و دختران را بسيار با اهميت تر از جسم آنان دانست و خاطرنشان كرد: اگر شخصيت زن ترور شود موضوع مرگ باري اتفاق مي افتد. سختي و سهمگيني موضوع اين است كه چرا شخصيت دختران مان ترور مي شود؟ چرا شخصيت زنان و دختران به ذلت كشيده مي شود؟ چرا برخي از خيابانهاي كشورهاي اسلامي براي دختران و زنان به شدت ناامن شده است؟ سهم جامعه در اين موضوع مهم است، ولي سهم خانواده ها نيز در اين اتفاق پايين نيست.
راشد يزدي تاكيد كرد: حفظ كرامت و شخصيت دختر در اسلام به شكلي است كه در خانواده، دختر هميشه بر پسر برتري داده مي شود. از بوسيدن گرفته تا خريد براي فرزندان. ما فرزندانمان را خوب تربيت نمي كنيم. دختري آرايش نامناسب كرده و به خيابانها مي آيد كه اعضاي خانواده در خانه شخصيتي برايش قائل نمي شوند.
خودكم بيني دختران به تاييد مختصصان علم روان شناسي موجب ظهور و بروز رفتارهاي نامناسب اجتماعي زنان و دختران در خيابانها مي شود.
وي ابراز تاسف كرد: اگر به پرستيژ خانم ها اعم از مادران، زنان و دختران در خانواده حرمت داده مي شد بلاهاي فعلي هرگز به وجود نمي آمد اما خداوند فرداي قيامت درباره كشتن شخصيتها سوال مي كند.
حجت الاسلام والمسلمين راشد يزدي متذكر شد: زن داراي چهار ويژگي لطافت، ظرافت، شرافت و نجابت است، هرگاه خلاف اين ويژگي هاي الهي از زنان و دختران ديده شد اشكال را بايد در اطرافيان جستجو كرد. زن هنر خلقت است.
فرق زن و مرد در روحيه لطيف آنان است به عبارت بهتر نسبت روحيه مرد و زن، نسبت شعر به نثر است. زن همچون شعر است ولي مردم همچون نثر است. تاكيد قرآن به مردان پس از ازدواج اين است كه همواره بايد با زن نرمخو و ملايم باشند. پيامبر گرامي اسلام مي فرمايند اگر مادر و پدري هم زمان فرزندشان را صدا زدند، فرزند بايد ابتدا جواب مادر را بدهد بعد جواب پدر را.
وي پيامبر را الگو و مظهر محبت و علاقه به حضرت زهرا (س) دانست و تصريح كرد: جمله تاريخي «فاطمه پاره تن من است» يا لقب «ام ابيها» از پيامبر خاتم است. كجا اكثر ما، سر و دست دخترانمان را مي بوسيم؟ آيا قربان صدقه، زنان و دخترانمان همچون رسول گرامي اسلام مي رويم؟ تا كسي بايد به سيره آن حضرت عمل نكنيم؟
راشد يزدي با يادآوري سفارشات پيامبر با جامعه عصر خود نسبت به حضرت زهرا (س)، گفت: حضرت رسول بارها گفت «كسي كه رضايت فاطمه را به دست آورد رضايت خدا را به دست آورده است». فاطمه زهرا (س) همان كوثر است. با وجودي كه كتاب زندگي حضرت زهرا (س) 18 برگ بيشتر نداشت ولي آن حضرت شانه به شانه پيامبران الهي كه قرنها زندگي كردند، وزن و اثرگذاري داشت.
حجت الاسلام والمسلمين راشد يزدي با يادآوري رشادتهاي حضرت زهرا (س) در دفاع از حريم ولايت، گفت: خانه خشتي زهرا (س) مملو از گذشت، انصاف، احترام متقابل، محبت و بسياري از خوبي ها بود اما اجازه ندادند چنين فضايي پا برجا بماند. حضرت براساس اجبار روزگار وظيفه اجتماعي بسيار سنگيني در دفاع از حضرت علي (ع) بر عهده گرفت. آن حضرت 40 شب به همراه حسن و حسين (ع) به در خانه اصحاب مي رفتند و به مردم مدينه نسبت به ظلمي كه در حق حضرت امير روا مي داشتند تذكر مي دانند ولي واكنش اصحاب چندان مناسب نبود، دست آخر از طريق حربه گريه براي پيامبر، سعي در منقلب كردن مردم داشت.
وي افزود: اشك در حقيقت همان خون است ولي بي رنگ است حتي اثر اشك از خون هم بيشتر است. تيغ تيز گريه حضرت زهرا (س) در خانه درب باز، آخرين حربه آن حضرت بود. حضرت زهرا (س) در جمع زنان مدينه چنان سخنراني و خطابه بيان مي فرمود كه دانشمندان اعصار مختلف بايد آن خطبه ها را از حفظ كرده تا بتوانند پي به ژرفنگر و عمق ديدگاه آن حضرت ببرند./د/207/ 146/110
 سه شنبه 31 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 551]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن